Hur mkt pellets??
Jag undrar en grej.. Hur mycket pellets bör man ge per dag? Hur mycket ger du? :)

En dl om dagen tror jag
½ dl om dagen.
- Mvh Emma

1/2 - 1 dl om dagen tycker jag.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Om det är en unge så ska den ha fri tillgång till pellets tycker jag! Men när den är äldre/vuxen, såå.. ½ - 1 dl om dagen!
Hälsningar Vemsan

alltså det beror ju på Vilken ras? :/

½ dl. :)

Putt*

Engla har fri tillgång men kommer att få lite mer än ½ dl om dagen när hon blir 6 mån.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

min kani fick bara 1/2 pellets om dagen när den var 11 veckor tills han var vuxe. Uppfödaren sa det.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
en halv dl får skalman/ dag
Medarbetare på Hundar.ifokus
Ok då vet jag :)
Beror på Vilken ras? du har. Vilken ras? har du?
Jag ger ½dl / kanin om dagen.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
jag ger 0.5-2 dl men han får vara ute ganska ofta och han kan springa upp på en överväning i sin bur så han kan röra sig mycket där. jag har maten och toan nere och vatten uppe. Det enda negativa med buren är att kan pissar och skiter på ig på övervåningen av sin bur.. ''/ Jag har typt läst att jag egentligen ska ge Shadow en fjärdedels deciliter men jag tycker att det är förlite och det låter som att man bantar kaninen då men det stog så.. men han e ändå inte fet

Det beror ju på Vilken ras? det är, och hur mycket kaninen får röra på sig.. Jag ger iaf lite mer än 1 dl om dagen :)

Det beror på ras, hull, ålder, kast/okast, ute/inne, årstid, om de är i någon form av produktion/hoppning, hur mycket de rör på sig och hur individen i fråga är (vissa har mycket lätt att bli feta medans andra bara magrar).
Jag tycker det räcker med någon msk till en d.kanin som inte är i Avel eller tävlar/tränar mycket i hoppning.
Vissa perioder har jag inte gett något kraftfoder alls till mina små kelkaniner och både veterinärer, uppfödare och dommare kan skriva på att de har varit i fint hull trots det ^^
Till Gotlandskaninerna som är lite större samt som är i Avel får 0,5-1 dl kross. (Hona med ungar får förståss fri tillgång.)

Kan tillägga att vanligtvis får mina d.kaniner 2 msk var.
Jag har en dvärgvädur på två år och hon får vara ute i gården varje dag så hon rör väl sig ganska mycket..

Hur mkt men ger beror på ras. Men jag tycker att dvv och dyl (vuxna) ska inte få 1 dl. Det är för mycke tycker jag. ½ dl är bättre. Ge hellre massor man grönsaker, lite frukt och HÖ.
Min kanin får 2 msk/dag.

min får ½ dl.
Håller fullt med #15
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se