Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 717 ggr
tilde&twix
0

Burbygge c:

Hej! Nu denna helgen vann min familj budgivningen på ett hus ganska centralt. Trädgården är inte alls lika stor som den vi har nu, då jag bor en liten by som är ganska avlägsen från city. Hur som helst måste jag bygga om hela kaningården, även om jag "bara" har två kaniner. I dagsläget har vi en tvåvånings Trixie som iprincip är fallfärdig samt en inomhusbur som står i garaget. 

Har därför bestämt mig för att bygga något rejält själv, som kommer hålla hela vintrar. Mycket plats ska det bli. Får reda på idag när det är inflyttning, och tror att det blir i början på det kommande året. Alltså ett litet tag till. Jag har dock inte kommit på hur jag ska bygga, eller hur det ska se ut. Därför ville jag höra med er här på KiF om ni har lite förslag. Buren ska helst sitta ihop, men den ska ha flera fack då mina flickor inte går ihop. Helst en två vånings fyrfackare, som man kan ha som tvåfackare. Vill ha lite plats för eventuella kaniner i framtiden.

Tar även glatt emot ritningar/tips på hagar, förvaring & hopphinder till mina tjejer. 

Kommer somsagt att ha detta som en processdagbok & som insperationskälla till mina flickor. Pengar & utrymme är inget större hinder. Vill dock komma undan så billigt som möjligt. Men en två-tre tusenlappar ska nog gå att lösa. 

Tack på förhand & hoppas att du vill följa Mvh Tilde, Twix & Charly

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

VildaVittra
0

Jag skulle börja bygga pallkrageburar redan nu, för de går ju att plocka isär= mycket lättare att flytta och sedan slänga upp på plats. Rastgården skulle jag vänta till våren med.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tilde&twix
0

#1 Ja, så känner jag också! Vi kommer ju ändå att ha gott om plats att transportera buren sedan då man ändå lär behöva fixa släp till möblerna. På vintern använder jag ändå mest koppel då det blir lite kallt för dom att vara i en Hage i snön. Tack för att du kommenterade/tipsade! :)

EmelieSofia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan visa en bild på min utebur som lite inspiration kanske? Detta är innan taket var klart och innan knutarna. 

Annars tycker jag det är helt galet fint med burar av timmer. Det om något är ju rejält!

tilde&twix
0

#3 Jättefin var buren!

Jag har en gammal enfackare som är i timmer, den är dock ganska sliten och på tok för liten för vad jag tänkt mig. Fast jag håller med, det är jättefint!

VildaVittra
0

#3 Har du nät under pannorna? För det där såg ju inte mink/hermelinsäkert ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tilde&twix
0

#5 Hon skrev att taket inte var riktigt klart, så jag antar att hon hade koll på det 🙂

VildaVittra
0

#6 Det var ingen "elak" påpekning, utan en undring ur byggnadsteknisk synvinkel= lära mig mer. 🙂

tilde&twix
0

#7 Nej, det var verkligen inte så jag menade. Ber så hemskt mycket om ursäkt om det lät så. 😊

EmelieSofia
0

#3 Spånskiva :) Inte på bilden dock…