Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 5109 ggr
BeccaTilda
5

Mina kaningårdar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I somras byggde jag och pappa på två kaningårdar med anslutning till kaningården och direkt in i kaninernas burar :)

Det tog ca 1 vecka och gick på 2000-3000kr.

Här kommer lite bilder, varsågod att skriva och fråga hur mycket ni vill! :)

BeccaTilda
2

Det är som sagt två gårdar med måtten 2x5 och 3x4 :)

[eellina]
0

Vad fint! :) snarlikt jag har tänkt!

BeccaTilda
2

Det finns en lucka på utsidan och en skjutlucka i deras burar :)

BeccaTilda
0

#2 Tack!! Jag fyller på med mer bilder ;) Kommer lite bilder från insidan så snart jag har tagit dem ;)

BeccaTilda
1

Inne i Nickes gård :)

BeccaTilda
1

Gavelsidan :)

BeccaTilda
1

Andra grinden :)

BeccaTilda
0

Lisa fisan :)

BeccaTilda
1

Far och Dotter hälsar på varandra genom gallret :)

BeccaTilda
0

Har en liten fråga! Om det börjar regna när kaninerna är ute, hur farligt är det för dem att bli blöta?? De hoppar aldrig in när det börjar regna, varför gör de inte det??

[eellina]
0

SÅÅ FINT! avundsjuk ;(

10# det är nog ingen fara så länge det är varmt ute. :)

Anoki
0

#10, hade väll vart bra om du fixat tak på utomhusdelen oxå, dom kan bli förskylda ;)

[eellina]
1

Jag tror inte det är någon större fara, de har ju möjlighet att gå in, det är väl inte värre för kaniner än för t ex. hästar som står ute i regnet eller vilda djur b la. harar?

Chieko
0

TS: väldigt fint! Vore kul att se insidan också!

#12 tror som #13 att djur inte blir påverkade på samma sätt som vi. Deras päls är ju vattenavstötande (bara vi inte förstör den med bad) så de påverkas inte så mycket. Och vill de så kan de ju gå in!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

BeccaTilda
0

#12 Jag ville inte ha tak just för att de skulle få hela "utomhus känslan" + att som andra i tråden säger så kan de frivilligt hoppa in i sina burar när de vill :)

#14 Bilder på insidan kommer nog ikväll :) Okej, bada kaninerna skulle jag aldrig göra :) Vet du varför de väljer att sitta ute i regn ist för att skutta in?? :)

[eellina]
0

Det är verkligen jätte fint! De kommer trivas som bara den! :)

Alvirpo
0

Tassavtryck!! vill gärna ha typ likadant!! men vart skulle vi ha plats….

thildatessie
0

superfint! Har ni när i botten? var köpte ni materialet? Lyckliga kaniner som får det så fint :)

BeccaTilda
0

De trivs hur bra som helst, när jag släpper ut dem på dagen så gör de glädjeskutt :)

Glad jag blir för alla fina komentarer!!

#18 Vi har inget botten material, däremot är nätet nergrävt ca 30 cm samt invikt så om de börjar gräva kommer de bara ner till nät. Eller först kommer de till ett lager tegel. (Vi lade tegelplattor på nätet innan vi fyllde på med jord.) Förstår du hur jag menar?? :)

Det är köpt från olika ställen, jem och fix, cheapy m.m :)

Pylva
2

Grymt lyxigt för kaninerna! Jättefint Glad

BeccaTilda
0

#20 Taaack!! :) Eller ja, tack till pappa kanske jag ska säga :)

BeccaTilda
2

Nu kommer lite bilder från insidan också!! Ni får ursäkta att det ser ut som det gör i burarna. Hade inte rensat precis innan bilderna togs och så har det försvunnit endel spån när de har sprätt ;) Glad att jag inte har mina skitgrisar inomhus ibland ;D

BeccaTilda
2

Alla kaninerna har burar som är 1x2x1 meter :) BxLxH altså :)

Alvirpo
0

Snyygt!! önskar vi hade pats med nät liknande hemma, eller tja, plats har vi väl, men mitt på gräsmattan är väl inte bästa stället precis…

BeccaTilda
0

# Ni kan få låna lite av oss, vi har mark så det räcker och blir över på långa vägar!!! haha :)

Alvirpo
0

#25 tack, men vet inte hur de skulle gå till.. och det är nte det att vi inte har plats så, men vi har liksom ingen passande ställe som är tillräckligt bra, dessutom skulle jag nog aldrig få göra det ändå så det spelar ingen roll:)

BeccaTilda
0

#26 haha nej, var väl mer ett skämt att vi skulle låna ut lite ;)

Alvirpo
0

#27 Förstod det:)

BeccaTilda
0

#28 Hahah :) Men jätte kul att du tyckte om bygget! :)

Alvirpo
0
thildatessie
1

#19 tror det! Superfint iaf, vill ha liknande när jag flyttar till gård ;)

zatanica
0

Kul, har liknande hagar/ Hage till mina. Byggde först 1 på 6*3 meter 2 meter hög så man kan gå rdentligt. Men jag har riktigt nät tak med. Skulle rekommendera det, har fyrkantsnät i taket med med andra ord. Då vet jag att de är säkra. Byggde sedan ut en del till på ca 3*3 meter, så antingen kan man dela av till två eller ha en stor. Skulle även rekommendera att lägga in grövre grenar av exempelvis vide eller äpple. Då kan de först gnaga och sedan hoppa över dem o ha som spaningsplatts. Har även jort lite kullar de kan spana från eller gräva i superbra när man har jord man inte vet vart man ska göra av.

BeccaTilda
0

#32 Detta är ju en tråd som är ett år gammal och på den tiden har jag fixat både nättak, massa grenar, stenar, jordhögar m.m ;)

zatanica
1

:) men oj det såg jag inte, den låg som nummer tre för mig bland senaste trådar. Men bra inspiration för andra. Det är härligt att se kaninerna leva på större yta och få leva ut sina naturliga instinkter.

Beatrice_Love_Kaniner
0

Hej! 

Gud så fint! Är hagarna till boxbygget du gör?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

BeccaTilda
0

#35 Men tack så mycket! Ja, de har suttit ihop med burarna men kommer nu sitta ihop med boxarna ja! Blir så glad av alla snälla kommentarer :D som sagt är bilderna från förra året så nu är det ordentligt nät tak, pappa hade fixat det när jag var utomlands i våras! Sen är det lite roligare inrett med :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

Gud så fint! Haha nästan så man vill "inackordera" sina kaniner där ;) Vart bor du?

BeccaTilda
0

#37 haha ja men gör så! Haha :D utanför Jönköping :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

;( Lite långt, har dessutom en okastrerad hane men har fyra ungar som är tillsalu ;) Jag bor i stockholm… :/ 

http://www.blocket.se/stockholm/Kaninungar_49517829.htm?ca=11&w=1

BeccaTilda
0

Å vad synd :/ okej, vilka sötnosar! Och vilka fina bilder du tagit! :) tyvärr inte intresserad, kanske eventuellt ska testa fransk vädur!

SötnosenSantos
0

#10 Det är nog inte så farligt min kanin älskar att bli blöt det ända är att han luktar illa sen🤫

When life gives you lemons. Make lemonade❤️