Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 600 ggr
Stravaganza
0

Lära den att hoppa?

Jag har en kanin som jag nu haft i en månad, och jag vill görna lära den att hoppa. Jag kanske skulle tänkt på det tidigare, men det har jag inte gjort av många anledningar.

Min kanin är nu cirka 3 månader, jag vet inte exakt. Så jag tror inte det är försent att lära den hoppa, den är ju så ung.

Men, kan någon till exempel säga hur jag ska lära den att börja hoppa? För jag har ett hinder jag själv gjort, och jag har faktiskt provat att hoppa med den, fast den hoppar inte över, den vill helt enkelt och jag vill ju inte dra i den, för det ska man inte göra, eller hur?

Me, som sagt, jag skulle vara tacksam om någon kunde säga till hur jag ska gå till väga, fast det kanske är lite svårt att förklara.

[Quellii]
0

Är kaninen van vid sele? Då är det bara att börja smått och försiktigt :) Artiklarna om Hoppning är jättebra! :D

KajsaM
0

Läs artiklarn om Kaninhoppning :)

Stravaganza
0

Den kan gå i sele, men den går dit den sjäkv vill och inte dt jag vill. (:

myriis
0

Du bör inte börja träna din kanin förrän om en månad.. ;)

Stravaganza
0

Jo, jag tittade runt och såg att den ska vara cirka 4 månader. Så jag väntar. :)

[Niike]
0

Ta det lugnt i början med små låga hinder.

Stravaganza
0

Okej, men den kommer säkert inte vilja hoppa över, vet ni hur jag ska göra så att den hoppar över? ^^

Tisdus
0

Bara sätt den framför hindret och ha tålamod. Vänder den och går tillbaka: sätt den framför hindret igen. Går den på sidan = sätt den framför hindret igen. Till slut förstår kaninen att enda vägen är över. :) Ta det lugnt med låga hinder överdrivet länge, så att kaninen bygger självförtroende inför högre höjdet.

Lycka till! :D

Keligast
0

SEn kan du "uppmuntra" kaninen lite medhjälpav smackningar och "peta" lite nätt vid svansen. Lycka till!

twinnie
0

Fattar han inte även om du sätter honom framför hindret kan du bära över honom och sen berömma ordentligt! Upprepa det om han inte hoppar. Tillslut förstår han!

Llinnea-
0

Håller med Kajsa läs artilklarna om Kaninhoppning dom är till jätte mycket hjälp.

NoName
0

Man ska tydligen bärja lära den hoppa vid 4 månader men när kan man börja vänja den vid sele? ^^

Keligast
0

#12 Nästan direkt du har fått hem kaninen  kan du vänja den vid selen :) Lycka till!

twinnie
0

#12 Inte direkt när du fått hem kaninen! Då är den orolig, är utan sina syskon, sin mamma osv. Vänta tills du lärt känna din kanin ordenligt!

NoName
0

#14, okej. Men vi ska få hem 2kaniner från samma kull. Alltså hennes syster ^^ så hon blir inte helt utan syskon. Men tack för svaret :D Ska vänta ett tag :)