Filt i buren?
Hej, jag har hört om att man kan lägga en fleece filt i buren på vintern så att kaninen inte ska frysa, men jag tror ju då att den blir bajsig och att lilla bus kaninen Rufus gräver sönder den! Vad tycker ni?
Love my
Ruffe!
Älskar KIF! Bäst bäst bäst!
Bor den ute, gör det ingen skillnad för kylans skull.
Tjockt lager halm är betydligt bättre 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, han bor ute.
Love my
Ruffe!
Och jag har redan halm.
Love my
Ruffe!
Då behövs ingen fleecefilt, kommer inte att hjälpa 🙂
Ev om du vill ha om kaninen tycker det är mysigt att ligga på i så fall.
Jag har filtar som jag lagt över husen i min box. De tycker om att ligga på den. Hade även kökshanddukar i beteshagen nu i sommar. Mysigt tycker mina tjejer i alla fall.
#5 Men blir inte filtarna skitiga då?
Love my
Ruffe!
Det finns vit/gråa på Ikea för 10kr styck, och då kan man antingen bara tvätts eller köpa nya :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#6 Nja, lite spån bara. Men de är väl skit samma!
#8 haha SKIT samma! Jag bor inte nära ikea, sorry! Men tack för alla tips?!
Love my
Ruffe!
Jysk, rusta och de flesta butiker brukar ha billiga filtar. Annars så finns det säkert någon som kan skänka någon till dig. Om du nu vill ha någon :)
Ok! Tack för alla råd! Är ännu mer tacksamm för ännu FLER råd!(Hahaha…)
Love my
Ruffe!
Dollarstore har filtar mellan 20-100kr ^^
Nice!
Love my
Ruffe!
Se till bara att det är äkta fleece, så det inte trådar sig ifall kaninen skulle gräva sönder eller bita sönder (man vet aldrig med kaniner) 🙂
Fleece super-miljö-ovänligt! fäller minipartiklar plast vid tvättning som ej tas upp i reningsverk utan kommer ut i vattendrag/natur/djur/miljö..😡
Ta hellre handuk, trasmatta el ullfilt. Tvättbart i ex såpa/olivtvål o finns billigt på ex loppis/Blocket/secondhand 😉
#15 Man får dock passa sig vilken sorts handduk eller ullfilt man väljer, så de inte trådar sig som sagt, inte bra 😛