Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1692 ggr
Lantz91
0

Återförsäljare foder?

Vill köpa Edel foder och Rabbit Royal till min kanin, finns att beställa på gnagarboden, men frakten blir väldigt dyr. Undrar om någon har koll på vilka som säljer dessa fodersorter? Edel tror jag granngården kanske kan ha men det andra? Bor i Borås men kan ta mig till Göteborg.

[neptunens]
0

http://www.edelfoder.se/
Och RR finns att få tag i både borås, göteborg och trollhättan. Kommer inte ihåg vad den i borås heter just nu, men ge mig en minut så ska jag leta fram listan 🙂

[neptunens]
0

Brogaarden är det som tar in fodret iallafall. Fanns några återförsäljare utmarkerade på deras hemsida http://www.brogaarden.eu/Hitta-%C3%A5terf%C3%B6rs%C3%A4ljare.914.aspx#.UkLvIz9ae4c
Men det finns på fler ställen.

Northernlights KU
0

Jag köper Rabbit Royale på DjurMagazinet, så om du har någon sådan butik i närheten kanske det kan vara värt att kolla där 🙂

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Lantz91
0

Åh va bra! Ska till Borås imorgon och där finns djurmagazinet :)

Lantz91
0

Dock hittar jag inte på edens hemsida någonting om kaninmat? Inte heller återförsäljare

Lantz91
0

Ska åka förbi både djurmagazinet och granngården imorgon och kolla vad de har :)

[neptunens]
0

http://www.spannex.se/hitta-butik/43 Alla dessa kan ta in edel kanin & Marsvin om de inte redan har det inne :)

Lantz91
0

Är grymt besviken! Var på djurmagazinet, arken zoo och granngården i Borås och ingen hade varken royal rabbit eller edel… Selective hade de men jag tycker pelletsen är för tunna, vill ha grövre. Funderar på att köpa kraft 90 som ges till hästar istället.

Fridaaaa
1

#8 Grovleken på pelletsen spelar ingen roll, om du tänker på slipning av tänder eller liknande? För det gör dem genom höet och grenar 🙂
Eller är det av annan anledning du vill ha grövre?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[neptunens]
1

#8, varken djurmagazinet, arken eller granngården är återförsäljare av edel och rr, men enskilda butiker kan välja att ta in dem, det är alltså inget som finns i standardsortimentet. 🙂

pigelina
0

Finns en lantbutik eller vad man kallar det för där jag bor(Rävlanda)
Dom säljer edel både i lösvikt/mindre påse och säck, tar 20min från Borås till dit. Köper mitt foder därifrån.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

MalinFrosch
0

Edel Star har de på Arken Zoo i Nordstan (Femman) i Göteborg.

Lantz91
0

#11 men åh va bra!!! Bor ju i bollebygd och skall åt det hållet imorgon :) Det är Hermans foder du menar va?

Fridaaaa
0

#13 Du besvarade inte min fråga?

Lantz91
0

Dels så är grovleken bra för tänderna och sedan är just kraft väldigt nyttigt

Fridaaaa
1

#15 Det är höet och grenar som är för tänderna. Flertalet kaniner som inte ens äter pellets, så det har inte så stor betydelse.  Innehållet är ju viktigare då.Så var därför jag undrade 🙂
Nämnde inget ang kraft 😛

pigelina
0

#13 Yes :)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Lantz91
0

#17 Vet du vad de har för öppettider?

Lantz91