UNIS TJUV KULL
Hejsan!
Skrev tidigare ett inlägg ang Uni och tjuvparning och då verkligen tjuv tjuv parning… Min hona Uni sitter alltså i en övervåningsbur och hanen bor på andra sidan av tomten och ingen av dem har smitit…? Aja hur som helst så kan den tråden låsas då det inte var skendräcktighet, vet inte om man ska skratta eller gråta… Men fyra friska blev det iaf, bilder kommer sen 😛 Två svarta och två madagaskar vad jag kan se nu 🙂
Nu är min fråga, hur lång tid kan ungarna leva utan att få mat? Om de föddes i morse och tillexempel inte fått mat, för de är lite tunna men det kanske är svårt att avgöra något sådant första dagen… Fick nämligen stödmata ungarna tills de var 5 veckor, tänkte låta Uni försöka själv och hålla koll på iaf en unge så hon har en att bli av med sin mjölk med… Alla är helt friska varma och ligger och gnyr i det lilla tussiga boet ;)
Tänkte ge dem tjuv tema, som typ bandit och så, någon som har fler tips? på tjuv namn? 😂
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
du kan ju använda namn på tjuvar ut t.ex disney filmer 😃
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Tack för tipset! Ska googla runt lite, men behöver hjälp lite ang. maten…
Du kan köpa mjölkersättningen espilac för att stödmata dom. Det gjorde jag, och köpte espilac på närmaste djursjukhus för 250kr. Det används till och med på zoo:n eftersom att den är så bra, såg även dom använda det på animal planet till en tiger och är en av de mest sålda mjölkersättningen över hela världen. Ja, funkar till inprinsip alla sorters djur, och funkade bra till mina ninisar 😃
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#3 jag stödmatade inte så, utan Uni matade bara inte ungarna men hon hade tilllräckligt med mjölk, jag fick liksom sätta ungarna på dining under henne 😛 Det kommer nog gå bra men jag undrar hur lång tid det kan ta innan de dör av svält.
De klarar sig knappt ett dygn utan mat. Absolut inte längre 😉
så om de föddes imorse och inte har fått mat, kommer dem ligga död imorgon bitti?
Ja antagligen, finns ju en liten pytte pytte risk att nån är döende… Jag hittade ett par vildkaniner och de höll sig bara levande knappt ett dygn, men då hade ju såklart mamman plockat ut dom ur hålan… Så kanske lite längre 🙂 Hade de varit äldre hade man kunnat ge dom det mjuka i mitten av en gurka men de är ju så små…
Har annars hört att vissa lagt mamman upp och ner och sen hållt ungen framför spenen så den fått äta. Det kan du ju göra om du är osäker, även om det kan vara lite stressande för honan🙂
#7 ok tack! Ja det var precis så jag gjorde förra gången, så vi får hoppas på att de är ok idag och jag får hoppas på om de ser lite tjockare ut idag än igår, ska stödmata dem lite idag också
GLADA NYHETER:
Uni matar sin nya kull själv och jag kan andas ut… Jag ska låta henne få sköta denna själv och de hade riktigt tjocka magar! Så glad! 😃
Åh vad kul! Då kanske hon lär sig till slut hur man sköter om små ungar 😃
😉 #10 ja precis
Åh så fina, grattis! 😍 De madagaskar färgade var ju helt underbara!!
Oj, var det inte du som hade fullt med kaniner när vi skulle transportera åt dig? Har du fått hem Cia än? Hoppas du får plats med alla kaninerna!
#15 Ja!!! 😍
#16 du igen… Nej jag har inte fått hem underbara Cia.. Mamman är tingad och åker när ungarna ska säras, har då två burar åt dem. Honorna får bo tilsammans i den stora buren och hanarna får ett eget fack i fackburen.
Fräscha nya bilder! Urfina kaninungar!
http://www.blocket.se/stockholm/Kaninungar_49517829.htm?ca=11&w=1
Åh helt underbara!! Verkligen jätte fina :)