Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 886 ggr
LisaKanin
0

Kärleksbett?

Vår kanin är världens gosigaste och slickas/putsar oss gärna när vi klappar honom. Men på senare tid tycker jag han beter sig lite mysko,  särskilt när han är jättesocial och verkligen på goshumör, tidigt på morgonen eller sent på kvällen/natten, springer han runt fötterna på oss och verkligen tigger om uppmärksamhet. När man sen klappar honom kan han hoppa upp själv i knät och slickas och vara allmänt jättegullig. Men det har hänt flera gånger nu att han efter att ha slickats tar ett ordentligt bittag, inte så det går hål men verkligen nyper till! Och inte har jag hållit i honom eller nåt. En gång satt jag bara brevid honom på golvet, klappade och han slickades, sen när han ska skutta vidare biter han mig plötsligt i låret!

Någon som känner igen beteendet eller vet vad det kan vara? Något slags kärleksbett?

[Gloriosa]
0

Hm min har gjort så engång när hon satt och slicka länge.. jag "stötte" till henne lite så hon insåg att de gjorde ont och att de ej var omtyckt. O Så var det med det ,vi fortsatte att gosa direkt igen:)

LisaKanin
0

var ska man putta då, på nosen eller var som helst? Jag brukar säga aj vad gör du men tror inte han fattar.

[Gloriosa]
0

#2 putta lite på sidan vid frambenet/kroppen där sidan typ:) men gör de direkt när kaninen bits , så att kaninen förstår vad den gjort som du inte tycker om(ej accepterar ). Jag brukar med säga aj och putta lite bestämt.