Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2383 ggr
Rebornbabyn
0

Rastgård

Hej! Jag behöver tips? på leksaker som man kan ha i rast-hage. För nu har jag endast en tunnel. Jag vill även se bilder på era rasthagar! Jag lägger upp bild på min snart. :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

EmelieSofia
0

Lite större stenar tycker mina är jätte roligt, och pinnar såklart. De brukar få grönskar i speciella plastlådor och dessa är tydligen jätte roliga att flytta runt på och sitta i och på dem.

Sen står det ett hus i hörnet av buren, men inte helt mot hörnet. Där springer de gärna runt och hoppar upp på huset.

Mickis1994
0

Har fyllt höbollen som jag hänger i taket med olika slags löv. I höhäcken finns gräs och lite löv. Sedan har jag en tunnel och hängt upp en äppelkvist i taket. :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här brukar det se ut. Tunnel, höboll samt även brukar det vara kvistar och lite gräs en höhäck då jag har främst mossa på tomten :P

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Rebornbabyn
1

#3 Fin Hage. :)

bustjejen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har förutom tunnel, flera olika sitthyllor. Framförallt vår ena kanin älskar att sitta ganska högt, så vi har gjort flera hyllor till dem som går upp så att de kan ta sig upp på burtaket. Burtaket är absoluta favoritplatsen 🙂

Har tyvärr ingen jätte bra bild, men litegrann syns kanske..

Rebornbabyn
0

#5 Åh, vilken fin Hage! Är du inte rädd att kaninen ska trilla ner ifall den sitter på burtaket?

bustjejen
0

#6 Nej, de är väldigt säkra på fötterna bägge två, så det känns inte som det är någon större fara. Sigge (den vita) hoppar gärna upp och sätter sig på alla möjliga konstiga ställen i alla fall, så det kändes bättre att han sitter på "säkra" sitthyllor än att han bara hittade någon liten konstig planka att sätta sig på 😉