Kan man hoppa?
Kan jag hoppa med min kanin som är 8 år gammal?
jag är inte säker,men du kan ju alltid prova men ta det lungt bara!
Om kaninen är pigg och tycker det är kul går det nog bra. Men du kanske inte ska hoppa för högt..

Hna är oigg och så han älskar att hoppa! han typ flyger över hindrena!

då kan du nog hoppa, menar du på tävlingar och så eller bara hemma?
Men ta det lugnt!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Du kan tävla med en kanin som är 8 år om du vill.
Huvudsaken är att kaninen är pigg och frisk.
I lättklass ska hinderna vara max 30 cm höga. det klarar han nog av, men om han börjar klassa sig högre till msv/svår kan han kanske få lite svårt att orka emd höjderna.

Vi tävlar inte med honom.(Kajsa syrra)
Kanske lite gammal. Men om han ä r pigg och frisk så går det väll med 10-15 cm kan du ju prova :)
hmm får man fråga vilken ålder man kan börja träna selträning till hoppning och så .. ?? :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#8: Seleträning börjar man ofta med runt 3 mån, och hoppning ofta tidigast vid 4 mån.
aha :) va bra
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Hoppa lite försiktigt med honom. :) Roligast tycker kaniner att det är att hoppa i skogen över naturhinder, det kan man hoppa hur gammal än kaninen är. Det blir en rolig aktivitet att få komma ut i skogen, och få hoppa.
Tänk på att ha låga hinder! :)

Ja det kan du om han är frisk och pigg nin :) Men Mimmi började hoppa som 7åring! Hon klarar ungefär 15cm och högre kommer det inte bli, vågar jag inte! Pressa aldrig kaninen om den inte vill^^ Är tråts allt gamal xD

Jag hoppar ibland med min kanin som är 7 år, så det går nog bra om du tar det ganska lungt :P