Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 526 ggr
Sotis
0

Kan man hoppa?

Kan jag hoppa med min kanin som är 8 år gammal?

Spannarboda
0

jag är inte säker,men du kan ju alltid prova men ta det lungt bara!

[Niike]
0

Om kaninen är pigg och tycker det är kul går det nog bra. Men du kanske inte ska hoppa för högt..

Sotis
0

Hna är oigg och så han älskar att hoppa! han typ flyger över hindrena!

annaforsgren
0

då kan du nog hoppa, menar du på tävlingar och så eller bara hemma?

Men ta det lugnt!

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

myriis
0

Du kan tävla med en kanin som är 8 år om du vill.
Huvudsaken är att kaninen är pigg och frisk.
I lättklass ska hinderna vara max 30 cm höga. det klarar han nog av, men om han börjar klassa sig högre till msv/svår kan han kanske få lite svårt att orka emd höjderna.

Ellen95
0

Vi tävlar inte med honom.(Kajsa syrra)

Flippa
0

Kanske lite gammal. Men om han ä r pigg och frisk så går det väll med 10-15 cm kan du ju prova :)

L8sson
0

hmm får man fråga vilken ålder man kan börja träna selträning till hoppning och så .. ?? :)

myriis
0

#8: Seleträning börjar man ofta med runt 3 mån, och hoppning ofta tidigast vid 4 mån.

L8sson
0

aha :) va bra

Tisdus
0

Hoppa lite försiktigt med honom. :) Roligast tycker kaniner att det är att hoppa i skogen över naturhinder, det kan man hoppa hur gammal än kaninen är. Det blir en rolig aktivitet att få komma ut i skogen, och få hoppa.

Tänk på att ha låga hinder! :)

Keligast
0

Ja det kan du om han är frisk och pigg nin :) Men Mimmi började hoppa som 7åring! Hon klarar ungefär 15cm och högre kommer det inte bli, vågar jag inte! Pressa aldrig kaninen om den inte vill^^ Är tråts allt gamal xD

Mysofi
0

Jag hoppar ibland med min kanin som är 7 år, så det går nog bra om du tar det ganska lungt :P