Åt plast
Hej! Min kanin tuggade precis på min klickers plastband, jag vet inte om han fick i sig någonting eller om han spottade ut det, för han spottade ut en liten bit iallafall. Är det någonting som jag kan göra så att han inte blir dålig? Han äter fortfarande sin pellets iallafall. Tacksam för svar!
Mina kaniner har ätit plast flera gånger och inget har hänt så det är nog ingen fara! 😃
Okej, tack!
Hade min kompis kanin hemma hos mig när hon skulle få ungar, och då hade hon en bur som är 70cm hög som jag lade en filt på för att det skulle bli lite mysigt, på filten la jag en Ica påse med lite selar och saker min kompis hade med sig. På morgonen efter var en 3:djedel av påsen borta! Alltså i magen på kaninen! Som dessutom hade ungar i magen med! Fick panik och ringde veterinären, som sa att det borde komma ut den vanliga vägen, och gör det inte det och om hon börjar kännas hängig och så så får ni komma in! Gissa om jag hade panik?! Fattade inte hur hon fick tag i påsen?! Sen när jag pratade med min kompis var hon jätte lugn och sa att hon ätit plast massor av gånger :s haha, allt gick ju jätte bra med henne iallafall :)