Klotterplank #248
Nummer tvåhundraförtioåtta! :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Tasseli tass tass
//Joanna
Hahah min vovve är så konstig jag tittar ut på altanen så ligger han där i solen och flåsar xD Upp till stallet snart o rida hest :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
My little flirtatious harry xD
Ensam hemma, skulle behöva städa och diska men har absolut ingen ork till det.. Nån som har lust att komma hit och städa? Ni kan få en kaka för besväret.. 😃
Hittar inte häftapparaten så kan inte göra klart dörrarna på buren.. Och jag kan inte måla än, då silikonet längs kanterna torkar.. Så, vad ska man göra nu då?
Flög av idag xD ramlade nästan en gång till men höll mig uppe ;);)
#8😍
Men du vet att det är en remont du har på honom va? De ska sitta "över" bettet😉
#9 Ja haha jag ändrade efter jag tog bilden ^^
Pingus 3e 95a fick han idag 😃
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Gick en härlig promenad med hunden. Han är så fantastiskt duktig när han väl vill men jaktinstinkterna har nog blivit lite väl mycket nu. Hård träning med det mitt i jakten, att kunna koppla bort jakt under promenader. Han och jag kommer ha väldigt kul under höstens springturer och promenader eftersom jag inte får göra något annat med ryggen… ^^
Sitter o tittar på när min kompis tränar sitt knä, ute bland myggorna i mörkret. I min egen mening får jag just nu se en väldigt avancerad dansshow gratis :D
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Min lärare är med i körslaget! Med i Elisas gäng från Töreboda! :D
//Joanna
Fy, åkte hem genom skogen i mörkret igår på moppen, körde fel också xD Tur att jag hade kompis därbak och en till moppe bakom mig.. uhh de va jätteläskigt och jag var väldigt trött så tur att ingen polis kom!
Nu är väggarna färdigmålade på bur nr 1. Kommer bli SÅ bra när allt är klart! :D
Varför tar inte folk reda på information innan de parar sina kaniner? Blir rent ut sagt förbannad och jäkligt trött på alla frågor om dräktiga honor.
Ta reda på sånt innan PARNING!
#18 Håller med!
-----------
Var en på blocket som skrev att hon omplacerade en kanin som var korsning mellan lejonhuvad kanin och löwen. Informerade vänligt att det är samma ras, och att i Sverige är benämningen Lejonhuvad kanin. Fick inget svar, men sedan ser jag att hon har ändrat annonsen enbart till löwen. Suck…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Känner på mig att mitt skoförråd kommer få tillökning ganska snart😍
Vaktar två söta dvärgvädurar i en vecka just nu bara för att se om jag är allgerisk mot hö osv, hoppas verkligen jag inte är det! 😍
Nu har min kära mormor återigen ringt för att be mig uppfostra hennes hund.. Börjar bli lite småtrött på det nu.. Hon köper en hundvalp, gör inget med den och sen när den börjar bli runt 1år så ringer hon mig och frågar om jag kan ha hunden några veckor och fostra den för då har den blivit för jobbig för henne!! Det är andra hunden hon gör så med nu och hon ger mitt nr till sina vänner för att dom också ska ha hjälp med sina hundar! Sen när slutade folk fostra sina hundar själva och kom fram till att det är lättare att lämpa över ansvaret på mig!? 🤔
Ska om en stund iväg och göra fältstudie 😛 Kul att träffa barnen igen.
#22 Då skulle hon ju skaffat en vuxen hund istället för en valp 😮
#23 Ja, det hade ju varit det bästa. En vuxen lugn hund som hon kan hantera.. Sa åt henne innan hon köpte Nalle nu att hon skulle köpa en mindre hundras för hon hade så mycket problem med den förra eftersom han var för stark för henne men hon köpte samma ras igen och har samma problem igen. 🤔Hopplösa människa som inte lyssnar.
#24 Ja precis. Trist när de inte lyssnar. Varit med om samma sak med en jag känner, nu ska dock hunden omplaceras som tur är, men hon orkar inte aktivera honom pga sjukdom, eller ge honom det hon behöver. Men visste jag från start men nu har hon insätt det i alla fall.
#25 Hoppas min mormor också inser snart att det inte funkar i längden. Hon har försökt övertala mig och sambon om att vi ska ta över hennes hund men vi har inte ekonomi till en hund och sen känner jag att hon får skylla sig själv lite då jag sa till henne flera gånger att hon inte skulle köpa en sån stor hund utan välja en mindre ras som inte behöver lika mycket Motion och hjärngympa som Nalle behöver. Sen vet jag inte om jag skulle orka med Nalle då det är extremt mycket jobb med honom. Han är snart 2år och varken rumsren, lärt sig någon som helst grundlydnad och har inte blivit koppeltränad öht
Min mormor är egentligen väldigt duktig med djur. Hon tar bra hand om dom och dom får bra mat och katterna har väldigt mycket att aktivera sig med. Det är bara det där med att hunden behöver uppfostras också som har har tappat totalt..
#26 Hoppas det, för hundens skull.
Ja det får hon ju göra, man måste ju tänka mer än 1 gång innan man skaffar en hund😮
Oj, nej det var inte mycket :/ Vad är det för ras?
#27 Han är en golden retriver, avlad för jakt. Han har extremt mycket motor och drar runt på mormor som om hon vore en vante.. Enda anledningen till att hon köpte Nalle var för att hon ville ha en ny hund efter Credo dog och hon har alltid haft golden och vill inte byta ras, men förstår verkligen inte varför hon skulle ha en jaktavlad golden.. Hoppas hon inser snart att bara för att man haft golden sen man var 30 så betyder det inte att man fortfarande klarar av den när man är 70.. Tyckte hon kunde köpt en pappilion. Det hade vi förut och honom klarade mormor utan problem.
#28 Aha ok ja då kan jag tänka mig hur hon har det, om han inte fått komma ut och jaga ect :S
Nej hon kunde valt annan golden och sedn en vuxen som är lugn osv.
Nej precis. Ja papillon är underbara, livliga och så, men mer hanterbara för henne än golden.
#29 Ja, men precis.. Eller en lugnare ras! Pappilion hade varit perfekt för min mormor.. Men hon säger att hon ville inte ha en liten hund för då tror folk att hon är som paris hilton säger hon.. Min mormor är lite galen och tror att folk får reda på precis exakt vem du är genom att titta på hunden man har.. 🤪
#30 Ja, dock är papillon inte direkt lugna hehe men hade nog passat henne betydligt bättre 🙂 Men förstår precis hur du menar!
Haha ja jisses 😛
Äntligen nog frisk för att kunna träna! :D
Nu är jag där igen.
Sitter och tittar på blocket och blir alldeles sjuk av hur söta många kaninungar är, men sedan kommer jag på att vi inte ska ha kanin igen.
#33 Hur kommer det sig att ni inte ska ha kanin igen`?
#34 Mamma vill inte ha kanin :/
#35 Aha ok vad tråkigt 😕
#36 Ja det är det verkligen, tror allt med Oliver var för mycket :(
men en sak är bombsäker och det är att jag kommer ha kanin när jag flyttar, känner att trots min livliga och jättevackra kattunge, så är det väldigt tomt där utan en skuttande vän.
Känslan när man vet att en kanin som betyder mycket har hamnat i ett underbart hem :')
-' Malin Hultman
Clippers ekologiska "Sleep easy" te är som lycka i flytande form…
~ Kram Nadja ♥
Äntligen kunnat springa efter att ha varit sjuk, förkyld och febrig i 1,5 vecka. SÅ skönt!
En sak jag länge undrat men som man inte ser på bilderna, hur stora är egentligen angorakaniner utan pälsen..?
#41 Kanske inte så tydligt, men det ger en liten uppfattning: http://www.zoonen.com/forum/visadiskussion.asp?oid=3258732
himym säsong 8 avsnitt 11 <3
#42 tack för bilden men jag menad kanske lite mer typ mått ;)
#42 tack för bilden men jag menad kanske lite mer typ mått ;)
#43 Ett annat himym fan? :D
~ Kram Nadja ♥
#45 Aha, okej 🙂
Nu ögonmått, hehe, men de jag sett på utställning är väl ca 40-50cm långa (räknat med päls), ca 30-40cm breda, ungefär hälften så breda utan i alla fall (tänk på att det är uppskattat)
#46 jajjemen! :D
Jag vill köpa en kanin som ska heta Harold :))
Ååh, längtar ihjäl mig till lördag! Då ska jag och en kompis till ikea och köpa massa saker till mitt och sambons hus så det ska kännas lite mer som "vårt" hem istället för att alla saker är hans och sen kommer det kännas lite mer hemma. 🙂 Hade bara en säng och en fåtölj när vi flyttade ihop och sen är resten av grejerna sambons och hans stil så det ska bli superkul att köpa lite nytt! Blir storstädning och rensning av hela huset nu fram tills på lördag när alla nya prylar kommer! 😃
usch vad jag är äckligt less på alla som ska hålla på att berätta hur mycket de hatar kaniner och tycker de är meningslösa och hur de hållt/vill döda kaniner!! JAG BRYR MIG INTE TYCK OCH GÖR VAD F*N NI VILL MEN TRYCK INTE UPP DE I MITT ANSIKTE!
Stör mig på hur alla hatar på Miley. Hon får väl göra som hon själv vill, precis som alla andra får göra.
Sett This Is Us en gång till, fast i 3D :DDDD Åh harry ♥33♥♥33
Sitter och oroar mig inför imorgon..
Vet att det förhoppningsvis kommer gå bra, men med tanke på min rädsla för sprutor/blodprov osv så känns allt så jobbigt.. :(
-' Malin Hultman
Gissa vem som bakat bullar :pPp
#54 Jag gissar på…. Du? xD
--
Att skriva Mail på engelska känndes rätt lätt, men när man ska börja blanda in massa kaninhoppningstermer då blir det värre.
Har i alla fall fått bollen i rullning nu, så nu blir det roligt härdan efter! :D
~ Kram Nadja ♥
Är det meningen att det ska vara såhär? Hoppas på förändringar snart och att jag är tillbaka i spel om 2 månader. Kändes tungt att säga nej till sporten jag älskar och laget jag älskar. Men nu kan jag fokusera på att bli bra i ryggen, utan att ha dålig samvete och komma tillbaka starkare, bättre och stabilare.
"Man kan bedöma en nations storhet efter hur den behandlar sina djur"
så sant så sant!
jag vill stäääääda! Skulle höststädat och rensat hela huset igår men det gick inte för sambon låg hemma med migrän och kändes inte som en bra idee att stöka runt i huset när han hade huvudvärk. Då bestämde jag mig för att städa idag istället men icke sa nicke, sambon låg hemma med migrän idag igen.. Hmm, då städar jag imorn då men neeeeej.. Då behövde sambons föräldrar hundvakt hela dagen.. Jag som ville få städat innan vi skulle till ikea på lördag och shoppa saker till huset! 😡
Ska på föreläsning, sedan handla och ikväll blir det jobb, fullt upp idag? Jappjapp..
Tack till världens bästa katt som kom och väckte mig i morse när telefonen la av!❤️
Köpte bj idag och slutade 12❤❤❤
Första fredagen den 13 jag har tur på. Känner mig så glad och lite extra livslust kom tillbaka efter denna otroligt deppiga vecka..
Niall fyller år Idag❤❤
När min kanin är ute i hagen, vill han inte göra något annat än att äta gräs/maskrosblad. Han vill absolut inte sitta i knäet, han hoppar inte runt, ställer sig inte på bakbenen, lägger absolut inte sig ner och vilar, han vill alltså inte göra något annat än att äta! Det är inte roligt! Hur ska jag göra? 😐
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Varit på Begravning, vila i frid Farmor. ♥
~ Kram Nadja ♥
Usch vilka äckliga människor de finns!
Hur sjuk får man va att nacka sin hund bara för att ens idoler inte svara åt en på twitter ?!?! blää säger jag bara.
Jag älskar min knapptelefon! HTC:n svek mig som sagt i morse och katten hoppade in i dess ställe, och ikväll när jag cyklade hem och glömt lysen o reflex så hade jag gamle trofast i cykelkorgen, med kameralampan på. Pang flög telefonen ur cykelkorgen och rakt ned i asfalten. Eftersom jag var nära en halvmil från byn och mitt ute i ingenstans så blev det såklart kolmörkt, men jag hittade telefonen och batteri och baklucka hade flugit ifrån telefonen. Satte tillbaka allt på plats och mitt lilla underverk startade.
Nu har han överlevt gyttjebad, x-antal turer i backen och andra självmordsförsök. Börjar undra varför jag vill ha en smartphone egentligen…
#70 Hahahaha, känsla jag ska byta tillbaka till knapptelefon med… Nokia 3330 eller nått.. ;)
~ Kram Nadja ♥
#71 Haha, har en Sony ericsson W995 så den är ju inte dålig för en knapptelefon direkt, men det är ju skillnad mot min HTC😃
#69 hon gjorde det inte
Inhandlat ny sele och rollkoppel till Ellie och nu när husse är hemma, det är perfekt väder, är det dags för en promenad i det gröna med långöronen ❤
Åh, har blivit två 95,5p av en norsk uppfödare. Hur ska jag kunna välja vilken av dom jag vill ha?
#75 That moment alltså! Ta båda!😃
Är i Paris på minisemester :) åkte ner i torsdags och ska hem imorgon. Har haft det supermysigt här, med min pojkvän och 4 av våra vänner. Har sett Eiffeltornet, triumfbågen, notredame, kärleksbron(där vi även satte ett hänglås), och massa annat :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#76 Blir bara en tyvärr.. Hade gärna tagit båda, men det är ju det att jag bara kan ta hem en åt gången och jag har redan lite problem med för många hanar.
#78 Ja, det känner jag igen. Har själv två hanar och en hona, plus ytterligare två kelhanar😇
#79 Ja.. Har just nu 10 hanar och 8 honor.. Dock ska 2 hanar och en hona flytta nästa vecka och en hane ska i väg också. Så kommer ha 7.7 i vinter. Eller ja, 8.7 sen. :)
Har ni sett musikvideon till NONONOs "popping blood"? Det e en kanin me där. O slutet var så fint! :3
~ Kram Nadja ♥
Mammas jobbarkompis barnbarn gav mig ett tyghjärta och tyckte att jag skulle hänga upp det hos kaninerna, hur sött är inte det? ❤️
Regnet verkligen öser ner! Och är riktigt gråmulet och lite mörkt ute. Suck! Ingen utedag med kaninerna som jag hade planerat. Blääää
Gick till fel busshållplats i ösregnet och fick sedan gå 2 km in till centrum för att ta nästa buss, i ösregnet..
Sådär lagom trött på allt just nu.. så ska lyssna lite på musik och sedan ta itu med lite provplugg. ^^
~ Kram Nadja ♥
Wiiie, kaninernas nya foder har kommit. Ska fara och hämta på torsdag om jag inte får det levererat hem. ^^
Tro inte på f*n att jag glömt allt jag läst om talsystem, och jag har prov i morgon. Lyckligtvis är jag duktig på att skriva uträkningar som är lätta att följa så jag kom faktiskt på hur jag skriver 25 med basen 2 😛 (det är 11001) Ja, hur ska det här gå, klarar inte ens första provet i gymnasiet😃
Tasstass!!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
/Agnes & Långöronen♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Ska till veterinären med vovs om en kvart för att se om knölen på hans bröst, hoppas på det bästa. Den har vart där ett tag och hoppas det inte är någonting farligt och att den kan sitta där eller operera bort den. 😕
Hahahahaha… Javelin och Lilla My 😍
-' Malin Hultman
Uppdaterart till iOS 7.0, inte det vackraste jag sätt… Men lite kul med nytt. :)
Sprungit 9 km på skoljoggen, trots diskbråck och skavsår på en timme. Nöjd! Nu skynda mig och äta och duscha sen ska jag till ortopeden och få ryggen kollad.
Har för mycket skolarbete att göra, plus att regnet gör att kaninerna inte kan vara ute… Vill bara lägga mig ner på marken och skrika "JAG BRYR MIG INTE MERA. JAG ORKAR INTEEE.
~ Kram Nadja ♥
AHHHHHHH one direction kmr till sthlm 13 juni O JAG E SÅ TAGGAD IHHH
Vet någon vart man kan köpa en bröstsele?
#96 Johannas bröstseletillverkning rekommenderas! Har själv 2 selar därifrån 🙂
Straxt bär bilen av till Linköping; Ikea och Bauhaus, där lite kaninrelaterade saker ska inhandlas🙂
#98 Vad fin du är🌺
#98 Aw tack vad snäll du är.
#98 Toppenbild! 👍
#98 Jättefin bild! (O jättefin du, självklart ;))
--
Planerar plugg och kaninpyssel idag. Ska hinna lika mycket med båda tänkte jag ;)
~ Kram Nadja ♥
Idag flyttar min första egenuppfödda dvärgvädur rex till Stockholm, kommer sakna min lilla gullegris <3
Varför försvinner halva mitt inlägg?! Anna jag skrev: Aw, tack vad snäll du är.
Varför försvinner halva mitt inlägg?! Anna jag skrev: Aw, tack vad snäll du är.
Varför försvinner halva mitt inlägg?!
Anna jag skrev: Aw, tack vad snäll du är.<3 Blir det en haul på grejorna sen? :D
#101 och 102 Tack så jätte mycket båda två. :'3
Yes, nu funkade det! Någon kan ju radera de andra misslyckade inläggen.
Idag har mina kaniner fått lördagsgodis i stora lass, morot och fröstång. Och så har jag tränat lite med sele på Sniff, åh vad hon sprattlade när jag satte på den, men så fort den var på blev hon kolugn igen. Ska försöka selträna den andra ninen också, men det blir senare ikväll.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Tycker någon kan typ skänka 1 miljon till mig och min vän (IdaL) så vi kan köpa värsta dröm huset. 😇
Värsta planenerna vi har med kaniner och fotografering, haha! 😂
-' Malin Hultman
ÄNTLIGEN har jag fått min efterlängtade höbal som nu står uppe på min vind. Känns jättebra att kaninerna kommer få äta sig mätta utan att jag blir helt ruinerad!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning