Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 956 ggr
Jynxi
0

Kanin grymtar

hej! Jag har en hermelin hona på fem månader som helt plötsligt börjat springa efter mig inomhus när hon får gå fri och hon grymtar lite samtidigt, hon blir tyst och njuter om jag börjar klappa henne när hon gör så men varför beter hon sig så? Har letat efter svaret men inte hittat något ..

ElviraNym
0

Jag pratade men en kaninuppfödare och han sa att om man har en inne kanin och släpper ut den det första man gör. Så vill den ju upptäcka men sedan ska den in i buren igen och det kanske den inte tycker om. 

Efter att man har gjort det några gånger så kanske kaninen tycker att golvet (det den har upptäckt) är hens revir. Och kan därför bli aggresiv om någon inte gör som hon vill på hennes revir.

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Fridaaaa
1

Hon uppvaktar förmodligen dig 🙂 Kommit in i könsmognad och brunst låter det som 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jynxi
0

#1 #2 tack! Men nu blev jag kluven , är hon aggressiv eller uppvaktar hon mig? Hon hoppar inte på mig iallafall

Fridaaaa
1

#3 En aggresiv kanin biter och så.
Jag tror att hon försöker uppvakta dig, eftersom hon skuttar efter dig när hon grymtar 🙂 Och en kanin blir inte aggresiv bara sådär, då är det något som inte stämmer. Men så som du beskriver i #0 låter det inte på långa vägar som en aggresiv kanin 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zezagena
0

Brunstar 😉

Jynxi
0

#4 åh tack så mycket! #5 ja jag förstår det nu, då är beteendet bara tillfälligt alltså? Synd, önska hon va så hela tiden! Haha

ElviraNym
1

Det är mer troligt att hon vill para sig med dig 😃

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Dealath
0

Så gör min frasse också, speciellt när hon brunstar. Då får man inte ens ta i henne utan att hon låter som bara den och går man in i hagen har man en glad grymtande kanin som springer runt fötterna (alltså uppvaktar en). Lite roligt att de blir så sociala men samtidigt kan hon även försöka hugga till i buren när andra i familjen ska ta ut henne. :)