Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1351 ggr
Erika89
0

Lekstuga som bur?

Hej! 

Jag har funderingar på att skaffa en lekstuga och ha mina två kaniner i. 

Har sökt lite men inte hittat svar på min fråga ;) 

Min fråga är att hur gör man med detta att det ska vara upphöjt från marken? Är ju lite svårt att få upp en hel lekstuga :P 

Hur har ni gjort? 

Och funkar det att ha en dvärgvädur hane (kastrerad) och en fransk vädur hona ihop? Tänker på storleksskillnaden :) 

Tacksam för svar. :)

VildaVittra
0

Det behöver bara vara en luftspalt mellan golvet på buren och marken. Det löser du enklast genom att ställa stugan på ett par staplade betongplattor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Erika89
0

Okej, så pass :) Men hur högt måste det vara? Alltså i dm? 
Min nuvarande bur är 50cm ovanför marken, men med stuga kan det ju bli lite högt :P

[Rabbitte]
0

Av ren nyfikenhet, minns när jag var liten och vi hade lekstuga, att det blev väldigt varmt i dem, även om den stod i skuggan av en ek hos oss.
Blir det lätt varmt för kaninerna i den lilla stugan?

VildaVittra
0

Någon dm borde räcka.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cilia.Teddytöserna
3

Jag har mina två kaniner i en lekstuga , byt ut alla fönster mot höns nät så det kommer in luft. Den står på några betong block så den är ungefär 30 cm från marken. Det funkar super, kaninerna har mycket plats att röra sig på och man kan lättare ta sig in i buren.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

attiratte
0

Jag hade en trä lekstuga (lite större än en lekstuga) som pappa byggde till mina kaniner. Sedan delade jag upp lekstugan i två delar den ena för killar och den ena för tjej. Jag hade en kattlucka hos tjejera och en kattlucka hos killara där de fick springa in i en jätte stor Hage när dom ville! Det var pappa som också byggde den stora hagen till dom. Kaninerna levde värkligen lyx då😃 Fast det var då vi bodde i villa🙂

Erika89
3

Okej, så nu ska jag bara hitta en bra lekstuga :D 

Kommer ha en stor Hage som de kan gå ut och in i som de vill under dagarna (kommer ha nät över) så om de tycker det blir varmt kan de ligga ute. :) 

Nu längtar jag riktigt mycket, vill att mina ninisar ska få det toppen :D

thildatessie
0

Visa gärna bilder ni som har!

Cilia.Teddytöserna
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina bor i en stuga på 6 km ( svårt att få med hela på bild )

Erika89
0

#9 Åh vad fint och mysigt :D

Rebornbabyn
4

Gud vad mysigt! Nästan så jag själv skulle vilja flytta in där. 😉

Nej men, jättefint verkligen. :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Cilia.Teddytöserna
0

#10 #11 tack så mycket!😍 ja kaninerna älskar det😃

Frosstis
0

Jag har haftmina kanineri stuga fast en bur i stugan med spån o toa istället för spån i hela lekstugan, på somrarna blir det varmt så har fått öppna fönstrerna och dörren (med kompostgaller vid ingången på verandan)

Erika89
0

Jag har tänkt att de ska ha tillgång att vara ute hela dagarna året runt, så värmen är jag inte så orolig för :) 

Har fortfarande inte fått tag i en stuga, men jakten pågår ;)

Mickis1994
1

#14 Du kan ju fixa dubbeldörr på något vis. Först den vanliga dörren, och när du öppnar den så kan du ha en dörr av hönsnät. Blir lite som de brukar ha i Usa. Vet inte exakt hur du skulle kunna fixa det men kan leta upp en bra bild så kanske det blir enklare.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
0

Hittade ingen bättre bild men Här.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

VildaVittra
1

#14  Vill bara tipsa om att även hålla koll på om det dyker upp någon icke körbar husvagn, de är utmärkta djurstall.