fundering
Ag har funderat på om honans släkt är lejonhuvade och pappans dvärgvädurar Båda renrasiga Blir de då lejonhuvad dvärgvädur eller lejonhuvad dvärgvädur/dvärgvädur eller lejonhuvad dvärgvädur/lejonhuvad?
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Lejonhuvad dvärgvädur eller lejonhuvad kanin?
Oavsett vilket det är, blir det korsning, för det är olika raser 🙂
Jag har t.ex en kanin där en förälder är dvv och en är lejonhuvad dvv, hon är korsning. Samma med min lejonhuvade dvv/lejonhuvade kanin 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Funderat länge på de Men folk säger lejonhuvad dvärgvädurs korsning Stämmer de?
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Lejonhuvad dvärgvädur är väl en egen ras?
Om jag skulle ha en sådan korsning och t.ex. skriva härstamningsbevis så skulle jag skriva "Korsning mellan lejonhuvad och dvärgvädur".
På så sätt får man ju med de inblandade raserna, men även att det är just en korsning.
#2 Är kaninen korsning mellan lejonhuvad dvv & dvv stämmer det ju men inte om den är korsning mellan dvv och lejonhuvad kanin. Då tycker inte jag uttrycker stämmer alls.
#4 Vad kan man kalla de då?
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
#5 Jag har en kanin som är korsning mellan lejonhuvad kanin och lejonhuvad dvärgvädur, säger bara lejonkorsning 🙂
Så man kan ju säga det eller dvärgvädurskorsning t.ex
Men korsar du lejonhuvad dvv med dvv så kan man ju säga lejonhuvad dvvkorsning 🙂
Men tycker ju att de ska finnas något namn som lejonhuvad dvärgvädur
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
#7 Lejonhuvad dvärgvädur finns ju redan? Det är ju en ras, dvärgvädur en ras och lejonhuvad kanin en ras. Så korsar man dem blir det blandraskaniner 🙂Eller hur menar du?
Jag födde upp en sån kull. PÅ härstamningsbeviset skrev jag blandras lejonhuvadkanin/dvärgvädur.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Blandras "dvärgvädur/lejonhuvad kanin" är oxå mitt förslag 😉