Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 317 ggr
ClaraIor
0

Kanin presentation 2

Belle är snart ett halvår och är en hitte kanin. Född den 1maj 2013. Färg Grå med en vit nos. Efter som Belle kom till oss i sommar 7-8 veckor så vet vi inte riktigt när hon är född men vi satte att hon fick fylla år 1 maj. Hon är upphitat i solentuna/stocholm 7-8 veckor gammal. Hon hade sele på sig och när jag fick veta att dom som hade henne innan hade satt på sele på en kaninunge som var under 3 månader blev jag otroligt arg och ledsen. Men det var inte vi som hitta henne. När hade lämnat Ior på pansionate där han brukar va när vi reser bort visade hon som har det lilla Belle (då hette hon vit nos) så blev jag helt kär och bad mamma att få henne) efter lite tjat och jobb hemma så blev det ett ja! Vi tog hem henne och jag började selträna henne vid 4månaders ålder. Ville inte att hon skulle få mer skador!

Det gick jätte bra och nu är hon jätte duktig(: Hon hoppar bra men jag vill inte hoppa med henne så ofta nu. Har inte fått min nya sele en.

i personlig het var hon först arg agresiv och väldigt osäker. Men efter lite hantering och att jag blev hennes kompis har hon blivit jätte snäll. Hon är fortfarande osäker med mina andra familjemedlämmar och kompisar. Så hon är nu bara hanterlig med mig.

Hon äter young rabbit food men ska snart gå över till adolt rabbit food.

Jag är värkligen jätte glad över att jag fick ta över henne. För med mig trivs hon jätte bra och hon bor tilsammans med Ior och genom det så har hon blivit mycke säkrare. Dom trivs jätte bra tillsamans<3

Det var Belle<3 Bild kommer på henne i ett inlägg efter.