Vikt på ungar?
Fick två kaniner för två veckor sen, en hane och en, enligt ägaren, ännu inte könsmogen hona, som bott tillsammans. Jag delade på dem direkt eftersom jag inte ville riskera en PARNING.
Dagen efter jag hämtat dem ringde tjejen jag fått dem av. Då skulle de städa av uteburen de bott i och hittade där fyra ungar!! De var fullt pälsade och kunde äta själv. Jag hämtade dem såklart på studs!!
Sattes med sin mamma som bara försökte ta sig ifrån dem så efter råd från en djursjukvårdare så delade jag på dem igen efter några dagar.
Hanen är en hermelin och honan en större korsning, vad vet jag inte. Hon är ju inte färdigväxt än men enl uppgift är hon ca 6 mån nu.
Till min fråga. Ungarna växer bra och jag har börjat väga dem. Frågan är hur mycket hermelinungar väger vid olika åldrar under sin uppväxt? Någon som vägt sin kull?
Jag ser ju att de stoppar i sig och lägger på vikt men skulle vilja veta mer!
De är mest lik sin pappa och hanarna är mindre än honorna.
Puttar upp.
Ingen som vägt sina ungar? Alla storlekar är intressanta, dvs vikten vid 8-9 veckors ålder, då jag skulle vilja veta ungefär hur stora mina blir som vuxna.
Att sälja en hona på 6 månader och påstå att den inte är könsmogen låter väldigt lustigt tycker jag ^^ Och sen upptäcka att hon fått en kull som är minst 2 veckor gamla = det var ett bra tag sen de städade buren. Men, men. Nog sagt om det!
Jag vet tyvärr inte, hoppas någon annan kan svara.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag kan inte öppna dina länkar. Testa lägga in bifogade bilder så kan jag nog se hur gamla dme är.

Ser ut att vara någon/några veckor gamla, är inte så bra på sådant.
Huh, undra när de städade buren sist? Aja. Tycker att det är bra att du tog ungarna också i alla fall :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Bild #3 är de nog 2-3 veckor gamla. Ser sådär bebis-trötta ut:)
Ungarna skulle gått som ormföda annars så vad gör man? Min familj utökades i en hast iaf! 
Kollade på din sån photobucket och på bilden de står 8v (alltså när du fick hem dem?) ser dem ut att vara ca. 3-4 v. Fast hade varit lättare om man såg bilder t.ex när du höll dem ser inte riktigt tydligt. Bor dem inte med sin mamma?
Oj såg inte dem du lagt in, inte att andra skriver ehller.. skumt? hm:P Men iaf 2 veckor när du fick dem och 4 veckor nu har jag kommit fram till.
Usch, känner mig som en bov nu ju. De skulle ju suttit med sin mamma längre… och jag som delade på dem. Nu är det väl för sent att släppa ihop dem igen? Ungarna sitter alla tillsammans och äter och växer, blir sysselsatta och kelade med. Ev är ju honan dräktig igen och absolut sista parningsdag är ju dan innan de flyttade hem till mig och då har hon två veckor kvar isf. Hon har fått ett bo så hon kan bädda men det har inte hänt något än och jag håller ju tummarna för att det inte kommer några fler ungar!

#12: Oj, vad liten! Men jättecharmig. Ska ni behålla någon av ungarna?
www.frihetenskaniner.se
#13 Det blir nog så att vi behåller dem, ja!
Vad gör jag åt att de blev separerade från sin mamma för tidigt och vad kan hända rent utvecklingsmässigt? Ren okunskap men gjort är gjort, eller kan jag göra något?
Ja de va synd de med mamman, dem gör ju ofta så inte bryr sig om ungarna när man är i närheten för att "rovdjur" inte ska upptäcka dem. Enda stunden dem tillbringar med dem är när dem diar 5 min om dagen. Men har dem fått mjölkersättning? Dem behöver dte tills dem är 6 veckor så om du haft dem i två veckor är det ganska mirakulöst och som det ser ut nu så klarar dem ju sig. Vad som kan hända är att deras immunförsvar blir dåligt utan modersmjölken, och risken för sjukdomar ökar.

#15: Ska ni behålla allihopa?
www.frihetenskaniner.se
Hittade efter idogt sökande en sida med lite info om vad som händer vid olika åldrar och VIKTER!
Vidarebefodrar den härmed om kanske någon annan kan ha nytta av den:

Tack för bilden och ja, den ser ut att vara ungefär lika gammal som mina när jag fick dem! Så det betyder att de är ca 6-7 veckor nu. Alla mår bra även om jag var lite nervös för den minsta ett par dagar… Han såg hängig ut och gick inte upp i vikt men nu har han piggnat på sig och äter som en häst igen men han är liiiten! Inte tunn eller så men liten. Ungarna ligger i vikt mellan 215-350 gram nu! Stor skillnad mellan minst och störst alltså!!
De ser ut att klara sig bra även om jag var ett rikspucko och delade på mamma och ungar innan jag tagit reda på hur det funkar. Iof hade jag pratat med en djurvårdare som gissade att de var äldre och tyckte att jag kunde dela dem utan problem men jag kunde tagit reda på mer innan jag följde hennes råd! Tur att de klarat sig trots detta… 
#19 Vad är det för ras på dina och skulle du kunna väga någon, tror du?