Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 482 ggr
shubbybunny
0

Fryser Kaniner?!

Hej alla kära kanin ägare! De sista dagarna har varit kallt och blåsigt här jag bor (jag bor i jämtland) och vi har kaninerna på balkongen och det går inte att ta in buren… så jag tror att de fryser där ute eller jag vet inte.. jag är inte helt säkert.. men fryser de när det är JÄTTE blåsigt väder?? om de gör det, vad kan man värma buren med?! jag lade kartong runt buren så att inte vinden skulle blåsa bort spånet… behöver era hjälp :)

Never Give Up With Your Dreams

farvendal
4

Om dina kaniner är vana med att bo ute så nej de fryser inte, inte nu iallafall. Kaniner tål kyla väldigt bra MEN se till att göra delar av buren vindtät så de kan gömma sig undan vinden. Jag använde genomskinliga plastskivor

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

shubbybunny
0

jaa jag gjorde vind skudd! tack tack ;) #1

Never Give Up With Your Dreams

[Mi-rand-a]
0

som skrivet så tål kaniner kyla bättre än värme men då måste de kunna ta skydd i sin bur som du kan göra vindtät med mattor m.m men de behöver också halm att kunna gosa ner sig i

IdaL
0

Som ovanstående säger, dom tål kyla bra :) så länge dom har skydd för vinden! Men vill man ge lite extra värme kan man lägga in halm i buren, det brukar bli varmt och skönt för dom att sitta i :)