Där gäller samma sak med JBV. Koller osv, om man ska bedriva det seriöst med tillstånd och annat. Och om man omplacerar mer än 5-6 kaniner/år. Och gäller att ha en bra budget ifall man får in sjuka, skadade kaniner osv. Ha bra kunskaper om aggresiva kaniner, skygga kaniner och mycket annat.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
japp, mycket jobb🥵
jag har kunskaper om skygga och aggresiva då jag har fått in en hel del från ett annat omplaceringshem :)
men hur ska du kunna hjälpa mig när du bor så långt bort?🙂
Finns alltid transport :) och om det är kaniner som är uphittade (skänkes) närmare mig än dig så kan jag ta dem :)
ja, okej. Så att vi är liksom ett team?
Så att vi är samma omplaceringshem fast på olika ställen?
Dock hjälper ju det fortfarande inte ang det jag skrev i #1.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
En sak som man MÅSTE ha när man startar ett omplaceringshem är en buffert (Pengar sparade)
Många kaniner kan komma in sjuka/skadade (Som Frida skrev) och ett omplaceringshem kostar mer än vad man tjänar (i pengar alltså)
Sen måste man med ha extra burar, och karantänburar för kaniner som just kommit in. Speciellt om de inte är i så bra skick.
Det är jättekul att du vill starta omplaceringshem! Men det kräver en hel massa jobb och dedikation.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Varför inte praoa alternativt volontera på ett omplaceringshem i närheten? För jag tycker nog att det bästa är att först skaffa sig erfarenhet, behöver ju inte nödvändigtvis vara med kaniner.
Sen tycker jag att man ska vara förberedd på att nödslakta själv, för får man in en kanin med smitta, är risken stor att alla kaninerna får det.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus