tjära?
Är tjära farligt för kaniner om de skulle få i sig trä som är tjärstruket?
Impregnerat trä är betydligt giftigare, rent av läbbigt både för djur o mänskor 😕Tjära är nog rätt ofarligt i mindre mängd, organiskt ju och används ju både i schampo, myggmedel, tvål..

Jo jag tänkte jag skulle ha använt det för att fuktsäkra burbottnar. För att det skulle vara så naturligt. Men läser på förpackningen att det är farligt att konsumera.
Det beror väl lite på vilken tjära det är.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Visste inte det fanns olika sorter. Trätjära? Sån som man brukar ha på båtar och bygnader
Altjära, furutjära, stenkolstjära osv. Alla är trätjära.
🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#5 vet du har det är med furutjära? jag är ganska säker på att det är det som vi har (jag tror det är det som bränns här, det är från en riktig tjärdal)
l'm back
Jag är ingen expert, men har för mig att stenkolstjäran är värst. Jag tror nog att du får ett bättre svar på en byggnadsvårdsbutik eller hos en tjärbrännare.
Vi får hoppas att altjäran är ogiftig, var riktigt snygg igår när jag tjärade taket. 😛 Som vanligt när jag håller på med kladdigheter.