(K) Kaninunge
Hej! Efter mycket om och men har jag börjat leta efter min drömkanin. Jag är bara intresserad av kel, gos och eventuellt hoppning på hobbynivå och klickerträning. Hos mig kommer kaninen bli utekanin (japp jag är beredd att stå ute i -30 grader för att kela och göra rent), jag har nämligen en hund som är allergisk mot diverse pälsdjur och även fast han testat negativt mot kanin så tar jag det säkra före det osäkra. Kaninen kommer få en kompis - om dom trivs ihop - fri tillgång till hö och vatten, pellets kommer ges och en hel massa hantering. Jag är dock väldigt kräsen med mitt val av kanin, jag tänker inte ta första bästa utan kommer vara noga med mitt val. Allt ska kännas rätt, jag vill ha den känslan "den kaninen bara MÅSTE jag ha!". Kaninungen måste vara en hona och dvärgvädur. Färg är jag inte kräsen, men gärna wienertecknad då vita tecken och då speciellt bläs ligger mig varmt om hjärtat. Satin, rex och satinrex har jag fastnat mycket för också, men på rätt kanin är det såklart bara detaljer. Tror du att du har en kanin som passar mig? Tveka inte att höra av dig! :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
Kolla hos snöflingans ! Hon har en del till salu :)
#1 Tack för tipset det ska jag göra! :) #2 Fast jag vill inte ha hoppkaniner. Dom skulle passa bättre i ett hem där dom kan utvecklas som det dom är och inte bara hoppa skit hinder "för skojsskull" eller över grenar i skogen. Sen är jag enbart ute efter en hona :)
// Lise
Rekommenderar också Snöflingans samt Nonjans. I Gävleområdet båda två.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#4 Får kolla upp dom! Tack :)
// Lise
Var bor du? :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag bor i Arboga :)
// Lise
Det är kaninutställning i arboga nu på lördag om du vill kolla in olika raser :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Har en viltgul lejonhona på 3 månader som jag nekade föregående köpare, hon heter Melodys Sun och mer info om henne finns här: http://melodyslejonochharar.weebly.com/till-salu.html (Vi finns utanför Göteborg men transport brukar inte vara ett problem :))
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#8 Ja, jag ska faktiskt dit! :) #9 Låter inte som en kanin för mig tyvärr! :)
// Lise
#11 Det beror helt på kaninen i övrigt, färg och sådär :) jag är kräsen, men vet inte heller riktigt vad jag vill ha förutom det jag skrivit i #0
// Lise
Hej, har 3 kaninungar på 2-3 veckor som är dvärgvädur rex, dem har en pappa som är tränad i hoppning han avled för en vecka sedan pga räven. Det finns 2 svarta med häftiga vit hårstrån :) och en järngrå, en avrt har häftig bläs och vit streck över nosen :)
#13 Du får jätte gärna skicka bilder och mer information. Har du kollat kön än? Du kan maila mig på liseeng@hotmail.se
// Lise
#15 Ja gör gärna det :)
// Lise
Har kollat dem nu mejlar snart:)