Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 552 ggr
[Gloriosa]
0

Få upp i vikt? Sjuk

Jag behöver råd angående hur man kan få sin kanin att gå upp i vikt? Finns det någon grönsak som får en kanin att gå upp snabbare? Solrosfrön? Eller vad som helst hon behöver gå upp i vikt. Sticker och handlar direkt imorgon så ge gärna tips?. Något med mycket fett i? Hon har blivit sjuk och är för övrigt lite segare än vanligt, gått ner i vikt och ögonen rinner nu. Så ringer veterinär imorgon (om de har telefon tid då ens)och bokar så fort som det går. Tacksam för råd.

VildaVittra
0

Havre är väl det som anses få kaniner att öka i vikt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Guldvingens]
0

Instämmer med #1, samt solrosfrön. 

Men är kaninen redan sjuk så är det nog lämpligare att åka till veterinären än att trixa med foder, då det oftast går fort utför när kaninen visar sjukdomstecken.

fridaaocrazy
0

Havre, havregryn, solrosfrön och müsli utan socker i går bra :) Grönsaker är det ju inte så mycket fett i men du kan ju kanske je henne en halv morot per dag under en tid så får hon ju något i sig i alla fall ;)

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

[Gloriosa]
0

Tack så mycket alla !:) ska köpa det! Jag hitta lite medicin hemma som fått tidigare till henne så har gett de sålänge, verkar bli mycket piggare :) Sen i veckan åker vi till veterinären beroende på tid vi får.

[Gloriosa]
0

Tänkte bara informera att vi åkte in på akuten och fick mediciner utskrivet. en trött kanin och ägare efter 3h väntan men vad gör man inte för sin kanin.

[Gloriosa]
0

Undrar om det finns något flyttande man kan ge som får henne att gå upp lite? 

Hon är ju som sagt sjuk och jag har en återbesök tid efter medicineringen.

fridaaocrazy
0

Havregrynsgröt med extra vatten. 🙂 Du kan ju istället för att ta två delar havregryn  och en del vatten ta två delar av både vatten och havregryn 😃 Borde funka bra, själv ger jag havregrynsgröt till mitt marsvin och han älskar det ❤️

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

VildaVittra
0

Havremjölk borde du ju kunna göra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Gloriosa]
0

#7 Oh tack så mycket! :) 

#8 men hur mycket mjölk ska man ha i?

VildaVittra
0

[Gloriosa]
0

#10 tack så mycket! 🙂