Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 924 ggr
nathaliez
1

Parning

Ska snart para mina kaniner och båda är dvärgvädur "zobelsiames" Har parat Holley och Finn en gång innan! Namn: Holley Född: 07/11-12 Kullstorlek: 6-4 stycken Kullnamn/Kulltema: Godiskullen Färg/teckning: Zobelsiames Päls: slät Örontyp: vädur (hängande öron) Sjukdom: ingen Tidigare sjukdom: ingen Uppfödare: Nathalie Bergman Kullar tidigare: 1 kull Vikt: 1,9 kilo Planerad kull: September --------------------------------------------------------------- Info om Holley: Holley är en mys kanin som alltid ska sitt i knät när man tittar på teve. När man lyfter upp henne är hon mjuk, men om man inte håller henne i bakbenen när man lyfter upp henne kan hon börja sprattla, så man måste bära upp henne med två händer.

nathaliez
0

Namn: Finn Född: 4/8-12 Kullstorlek: 6-4 styckna Kulltema: Godiskullen Färg teckning: Zobelsiames Kön: hane Päls: lite lockig samt slät Örontyp: vädur (hängande öron) Sjukdom: ingen Tidigare sjukdom: Ingen Uppfödare: Nathalie Bergman Vikt: 2,1 kilo vid PARNING! Kullar tidigare: 1 --------------------------------------------------------- Info: Finn är en riktig spring kanin. Vill alltid vara i sin Hage och äta det gröna gräset. Fast efter han har sprungit är det alltid skönt att ligga i mattes knä och bara gosa tycker han.

nathaliez
0

Syfte med parning: Holley och Finn har haft en kull tidigare på 5 styckna. Allt gick bra med parningen och Holley var en riktig mamma som ställde upp i vårt och torrt. Både Holley och Finn har bra temperament och den förra kullen var framåt och gosiga efter mamman fast en var sig bara lik pappan.

nathaliez
0

Kan någon hjälpa mig för jag vet inte hur jag lägger in en bild . :/ Jag vill kunna lägga upp en bild på Holley och Finn :)

nathaliez
0

Hämta bild.JPG (155,1 kB)

Här är HOLLEY och FINN

fridaaocrazy
0

Man kan inte se bilden. Tryck på "välj fil" under där du skriver kommentaren och välj bild där istället.

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

nathaliez
0

okej tack haha är ny här men tack😃

nathaliez
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hämta bild.JPG (155,1 kB)

Emmetem
4

De där kaninerna tillhör en annan här på iFokus. Du vet att det du gör är olagligt va?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

nathaliez
0

oj fel bild menar den hära

Emmetem
4

#9 Ingen bild kom upp. Det är olagligt det du håller på med, och jag stödjer det inte över huvud taget. Tänk om någon tog och stal bilder på din kanin (om du ens har någon.) och la upp på en internethemsida endast för att få uppmärksamhet och kallade de sina egna. Inte så kul, eller hur?

Emmetem
0

Det är Finnsans kaniner, och jag tror inte hon blir överdrivet glad av att se detta. Usch.

farvendal
0

Klicka på Välj Fil. Sedan på Välj fil igen. Klicka på den bild du vill ladda upp och klicka sedan på öppna. Klicka sedan på "Ladda upp". Om du vill kan du sedan kryssa i Visa bild direkt i inlägget. Sedan kan du publicera ditt inlägg. Inte svårare än så.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

HelenaBuhr
0

#11 menar du att hon har tagit en bild från Google för vad jag fattar det som är att hon tog fel bild …

Emmetem
0

#13 Finnsans kaniner har samma namn, och ser exakt ut som ovanstående.

Itchy
5

allt stinker troll lång väg, till och med TS "profil"

You can't spell Bitchy without Itchy

Emmetem
0

#15 Instämmer.

Linda1977
0

Sedan tycker inte jag att färgerna stämmer överens med vad som står i inlägget, den vänstra kaninen tycker jag ser viltgul ut, men nu är jag inte så kunnig på zobelfärger. När man läser TS profil står det att hon är 24 år men när jag läser tycker jag att det verkar mer skrivet av en 14-åring. Hur som helst, fult att stjäla andras bilder och påstå att det är ens egna kaniner. //Linda

Mickis1994
1

Det här är utblickens kaniner.

Du har tagit bilder och "kopierat" hennes godiskull.
Stäng tråden!

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

farvendal
2

Varför fejkar man en PARNING genom att sno info om andra kaniner? Fattar ingenting.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

attiratte
0

Håller med #19 och alla! Jag skulle bli förbannad om någon skulle ta mina bilder på mina kaniner USH! 

#17 jag är 14 år och jag tycker också att det verkar skrivet av en 14 åring.

Kaniner_bäst
2

varför tar du andras bilder för människa? Och hur mycket kan du om Avel och så vidare? Man ska inte bara ta en kull utav att veta vad man ska ha ungarna. Det förekommer väldigt mycket tyvärr.

Fridaaaa
2

#17 Om man är 14 år eller inte, kan man inte utläsa av en text bara sådär eller hur en person är osv. Man mognar olika och annat som spelar in. Så åldern i detta fallet är orelevant.

För det är fel oavsett.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Guldvingens]
1

Har någon kontaktat medarbetare/sajtvärd så denne kan ta bort tråden och varna medlemmen? Det är väl det första som bör göras i en situation som denna.

Kaniner_bäst
0

jag tycker dels att det är en sån dålig stil! Jävla idiot säger jag bara!

MarHai
2

Medlemmen är avstängd. 

Ett tips? till er medlemmar är att ni PMar mig eller mina Medarbetare när sånt här händer. Jag loggar in ofta men hinner sällan kolla alla trådar varje gång.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Emmetem
2

Och tänk även på språket :)