Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 701 ggr
[Gloriosa]
1

Försäkring?

undrar vad ni har för försäkring på eran kanin och hur mycket det kostar? Varför har ni försäkring? och ni som inte har varför?:)

[Alexandralanstrom]
0

Ubdrar jag med! :)

tlover
0

Vi sparar pengar istället (har aldrig behövt gå till vetten med nån kanin)

l'm back

Mickis1994
0

Jag sparar pengar istället. Tanken är att jag ska ha ett konto till veterinärkostnader på 5000 kr.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[tanyas]
2

Jag har en försäkring på Agria. Det beror lite på hur gammalt djuret är men min kanin är 6 månader och jag betalar  361 kr per år. Då täcker det kostnader upp till 10 000 kr. Jag tycker det är värt för händer det något så behöver man inte tveka om man ska till veterinären eller inte och de kan även ge extra bedövning/ medel eller vad som krävs utan att det kostar extra. Veterinärsbesök kan ju annars bli svindyra!

Vi hade en katt förut som blev sjuk och betalade 700 kr MED försäkring. Utan försökring hade det blivt runt 6000 kr!

Fridaaaa
1

Nej har inte mina försäkrade. Sparar undan istället, har 6 st så hade inte gått, hade gått back på det istället.
Sveland har dessutom ingen gruppförsäkring ändå, (vägrar agria). Så tja, jag tjänar på att lägga undan istället 🙂
Och kommer inte att göra några stora, komplecerade operationer på mina kaniner ändå, vill personligen inte utsätta dem för det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

natha-mjau
2

Har sveland, betalar mellan 26-32 kr i månaden per kanin.
Dem har 600kr i självrisk och sedan får jag betala 20% utöver det. Så det är billigare än agria.
Valde sveland för det verkade bättre&billigare. De jag frågade som hade agria verkade missnöjda med dem.
Sveland sponsrar även Kaninhoppning så det var ett plus ;)

taxidriver142
1

Det är så sällan som mina kaniner har behövt besöka veterinären, att det blir billigare att ha dom oförsäkrade. Men det förutsätter att man har några tusenlappar undanlagda ifall något skulle hända.

[Gloriosa]
0

Tack så mycket alla:) Ska möjlightvis försäkra mina två kaniner:) men har ingen anning vilken försäkring jag ska välja :P Fick nyss betala 1800kr för akuten med min ena kanin, satt 3h väntade och 10min med vetrinärerna sedan fick man mediciner utskrivet som kostade 95kr.. Känns ju lite som ett rån på en 🥵