Toalett för kaniner
hej hej all ni som har en kanin.. vet era kaniner vart de ska bajsa/kissa.. i allafall muna kaniner gör det inte.. Polly (honan) hon bajsade över allt … innan ungarna föddes.. och vi ställde en bolåda i buren… hon födde ungarna unde sittpallen och använde bolådan dom toalett istället…. Vi hoppades att skulle fortsätta göra såå… men hon höll rent i buren tills ungarna blev stora… typ 4 veckor.. men nu bajsarhon överallt nuu.. kan man lära kaniner gå på toalett.. jag benar ett ställe i buren?! eller går det inte?! :D tacksam för svaaar xoxoxx
Never Give Up With Your Dreams
Hr hon ett hörn där hon alltid gör sina behov i så kan du sätta dit toalådan där. Annars så lägg all avföring i toalådan, och att tänka på är att de ofta gör sina behov samtidigt som de äter, så du kan ha höhäcken ovanför toalådan, och har du bara höet löst i buren så lägg det precis bredvid toalådan.
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
jag hade gjort det men när hon dricker vatten då trillar det av några kulor… men kissa gör hon i ett hörn… :D
Har du spån i botten på hela buren? Testa då att ta bort spånet och ersätta med någonting annat, typ en matta eller filt med halm på. Sedan lägger du spånet i toaletten och placerar den där kaninen brukar bajsa och kissa mest. Sätt även en höhäck där så att kaninen kan äta samtidigt. Bajsar den utanför så lägg i pluttarna i toaletten.
Jag märker på Loke att så fort det finns spån någon annanstans i buren så bajsar och kissar hon där. Därför har hon bara en massor halm i resten av buren.
http://pillasddv.weebly.com/
#3 sak prova det! bra tips? :)