Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 11050 ggr
shubbybunny
1

Klappa Kaniner

hej hej!! Jag vill gärna veta vart på kannen kan man klappa så att det blir skönt för kaninen?!Ska man klappa den på huvudet… bakom öronen… elr på ryggen.. liksom gillar kaniner när de blir klappade???! :D älskar sjuukt mycket min kanin!!!

Never Give Up With Your Dreams

Emmetem
1

Du märker själv var din kanin gillar att bli klappad. Det är väldigt individuellt. Jag har en kanin som älskar att bli kliad under hakan, medan jag känner folk som har kaniner som skulle bitas om man ens försökte röra deras hakor. Så det är individuellt, men de flesta brukar gilla att bli kliade bakom öronen :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

fridaaocrazy
0

Du kan ju klappa där h*n tycker om att bli klappad. Det är olika från kanin till kanin.c

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

slarvigt
0

Min älskar att bli kliad på huvudet och bakom öronen :) Du märker om kaninen gillar det genom att den sänker huvudet och skjuter upp rumpan. Om den tycker att det är riktigt skönt kan den "klappra tänder" och sedan när du har klappat färdigt, återgälda genom att slicka dig på handen. Det är dock olika från kanin till kanin hur gärna de "spinner med tänderna" och slickar tillbaka :)

shubbybunny
0

#1 #2 #3 nu ska jag försöka.. tack hon biyer inte alls på mig när jag kittlade under hakan :D !! tack tack

Mickis1994
0

På huvudet och bakom öronen brukar alltid vara en hit. Att massera öronen lite lätt brukar de flesta kaniner tycka är skönt.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Mi-rand-a]
1

på huvudet och "massera" öronen är en favorit hos mina kaniner :)

farvendal
0

Min hona älskar att bli kliad bakom öronen, på kinderna och på ryggen. Min hane tycker om att bli kliad under hakan:)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

shubbybunny
0

jaha tackså mycket! jag antar att min kanin gillar när jag klappar o kliar på hakan o bakom öronen och närjag flyttar min hand så springer hon efter min hand.. tror att hon vill bli kliad igen… ibland ser jag min kanin klia bakom öronen me tassen.. tycker att det e jobbigt.. så jag bara hjälper till ;D #1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8