Hej
Jag tänkte skänka mina kaniner till någon,som kan tänka sig ta hand om dem.Som ägare då.För jag har inte tid och ork till detta mer.Undrar om man kan sätta in annons eller skriva att man skänker dem på den här sidan,annars kan ni ge tips? och råd vart man kan vända sig,när man vill bli av med sina kaniner.Visst jag tycker om dem mycket.Men jag bor inte så stort heller,så jag vill att dem ska kunna röra sig på större yta och sedan kostar ju mat till dem en del också och jag bor ensam,så måste betala allt sådant själv i så fall.Jag va tvungen att ta dem akut ifrån förra ägaren.Men hoppas finna något fint kärleksfullt tryggt hem för dem.Ålder är jag osäker på vad det är och samma gäller kön,men anar att den ena är ev en han dvärgvädurskanin och den andra en hona då.Den svarta är nog en hona.Får nog skriva mer här i ett inlägg till,när jag tagit reda på könet på dem och vet ni hur man kan kolla vilken ålder dem är i? Är lite osäker på det bara.Inte så jätte kunnig på kaniner än.Så ni kanske tycker det låter märkligt att jag inte vet riktigt åldern på dem.Men så är fallet i alla fall.Tacksam för alla råd och tips? på vart man kan sätta in och skänka eller sälja sina kaniner,hem till dem är viktigare än priset i alla fall.Varma hälsningar Therese Lindqvist
Var god läs sajtreglerna. Du glömde ditt (s) =säljes
Hon frågar ju faktiskt vad hon ska göra eftersom att hon ska sälja dom, inte att hon säljer dom. 😉😂
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Var bor du?
Katti: Jag bor i stockholm i årsta,nära gullmarsplan också
ANNONS
Absolut kan du lägga upp annons här! :)
Gör då ett inlägg och välj kategorin "Köpes, säljes och transport". Du bör skriva så mycket du vet om dem, var du bor, kontaktuppgifter, ev. pris och så vidare. Det som behövs helt enkelt. Lägg gärna upp bilden där också, det blir lättare att sälja då.
RAS
Båda två är vädurar om de har hängande öron. Är de små, d.v.s. runt 2 kg, så är de troligtvis dvärgvädurar. Är de större kan de vara en annan ras.
FÄRG OCH TECKNING
Teckningarna är lite svåra att avgöra genom att bara se ovanifrån.
Men om den mörka inte har några ljusa partier ser den ut att vara svart helt enkelt. Den andra ljusare ser ut att vara brokad Madagaskar, men jag kan ha fel. Madagaskar är färgen och brokad innebär att den har vitt insprängt i pälsfärgen.
KÖNSBESTÄMNING
För att ta reda på könen får du undersöka deras könsorgan. De är väldigt lika där nere, men skillnaden är i "pluppen" som syns om du trycker försiktigt ovanför. Hos hanar är pluppen mer tydlig och hålet är litet och runt. Hos honorna är inte pluppen lika tydlig och har en avlång springa istället för ett litet runt hål. Du kan googla bilder eller hitta dem på sajten.
Beroende på ålder borde du också kunna se pungkulor om det är en hane. Om du misstänker att det är en hane och en hona är det viktigt att du särar på dem så fort som möjligt eftersom det snabbt blir fler kaniner!
Oho för att satsa det sista på mirakel!
När man inte vet åldern så kan man skriva en uppskattad ålder och sedan ett +. Som min ena sköldis var 20+ när jag fick honom.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
vet ni hur man kan se åldern på kaniner? bara undrar.Måste ta reda på ungefär ålder på dem båda,innan jag kan skänka dem till andra eller sälja dem,hem är viktigare än pris i alla fall.Vore tacksam om ni vet,på vilket sätt man kollar deras ålder? Könet på dem tänkte jag kolla nästa vecka.Mvh. Therese Lindqvist
Hur gamla var de när du fick dom och hur länge har du haft dom? Vet den förra ägaren när de föddes/hur gamla de var innan du fick dom så kan du ju ringa h*n.
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka