Kaninbett
hej hej.. undrar om det e farligt om man blir biten av kanin?! för innan kanin ungarna föddes och efter att de föddes bet honan alla i familjen för utom jaag! för jag vet att man ska inte gå nära honan när den e på dålig humör! :) men hon biter de som hon inte känner! hon bet min kusin.. det blödde lite grann….så e det nå farligt elr finns det nåt medicin?! tacksam för svar
Never Give Up With Your Dreams
Håller man såret rent brukar det inte vara någon fara. Jag har bara blivit biten rejält två gånger av kanin båda gångerna läkte det fint utan läkarbesök eller någon speciell medicin. Sårtvätt kan dock vara ganska bra att ha hemma. Blir det djupa bett och det inflammerar så är det självklart smart att åka till doktorn och kolla upp det. Men som sagt, så länge man håller såret rent och fint brukar det läka sig själv.
Har honan bara bitit under dräktigheten och efter att ungarna föddes? Är det för att hon är överbeskyddande mot sina små eller är det som hon är aggressiv? Har hon varit sur mot någon annan tidigare? Honorna kan ju bli ganska sura när de är dräktiga och precis fått sina ungar och då bör ni inte hålla på med henne mer än nödvändigt. Speciellt okända människor bör hålla sig på avstånd då mamman kan känna sig otrygg och ser andra människor som fara för sina ungar vilket i sin tur kan leda till att hon har ihjäl dem tyvärr.
http://pillasddv.weebly.com/
#2 hon började bli aggresiv när hon var dräktig o var när hon hade fått ungarna… men såren läktes braa.. :)
Never Give Up With Your Dreams