Lös kanin
Jag har fått reda på att det var en lös kanin i en trädgård så jag och en kompis försökte fånga den. Men det gick inte speciellt bra😕. Vad är det bästa att fånga en kanin med? Den hade tydligen varit lös i en och en halv vecka. Ska jag försöka igen och med vad?
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
En håv kan vara bra.
/Myrra
Ni vet inte vems kanin det är? Om ni försöker igen, testa gå försiktigt från olika håll och använd ett tyg, typ handduk att slänga/lägga på kaninen. Oftast när kaninen inte ser längre så står den still. Testa annars att mota den mot en återvändsgränd eller husvägg så har den inte lika många ställen att ta vägen. Locka hellre med något gott än att skrämma upp den med alltför hastiga rörelser. Lycka till!
skicka gärna bild på kaninen. det kan vara en vildkanin också.
Var bor du?
Frida
#3 Ränkte samma sak. Vilken färg? är den? Är den viltgrå (brun med vit mage och svans) så kan det absolut vara en vildkanin :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Det sista jag tänkte på var att ta kort, men det var inte en vildkanin. Den såg ut som en hermelin i kroppsformen fast lite längre öron och var typ brun med svarta "ränder" och lite vitt på nosen och en dubbelhaka.
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
Jo, det förstår jag, had rönte heller varit min första tanke om man säger så xD Men jag skulle nog försöka med hov, eller om ni har en galler bur och tar av botten, sätter in mat inuti buren och på morgonen så kanske den sitter där :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka