tagen???
jag hade en kanin som skulle blivit 4 månader på måndag men han har antagligen blivit tagen då min andra kanin bodde i en annan bur men han va lös och satt utanför lakrits och puffes bur men det kan inte varit djur som har tagit honom det måste ha varit en människa men varför skulle man ta en kanin???
fattar inte riktigt, kaninen som blivit tagen var den lös eller vad?
Som jag uppfattar det så äger TS 4 kaniner, varav en saknas och en annan var utsläppt/lös utanför de andra två kaninernas bur. Den lösa och den saknade kanske satt i samma bur?
TS, tyvärr förekommer kaninstölder, så sätt ordentliga lås på burarna. Det finns dom som tar kaniner för att de vill ha ett djur, andra som är djurrättare och "släpper fångarna fria", sen finns det även dom som stjäl för mat.
Det du kan göra är att hålla koll ifall det var en djurrättare, för då kan den andra kaninen vara lös någonstans i området, kanske till och med på tomten.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
jag hade 3 kaniner och en va lös och en va borta och den sista satt gömd i sin bur
Fy vad jobbigt. :/
Sätt de två du har koll på i buren och dubbelkolla att den är helt rymningssäker.
Den tredje får ni leta efter, gärna så fort som möjligt då den säkert inte hunnit så långt om den springer fritt. Lycka till, hoppas ni hittar ninen!
ja jag har lås nu men det va i torsdags han försvann så jag tror han är död om han nu har rymmt
#5 Jaha, jag beklagar. Fy vad tråkigt! :(
Vad bra att du har lås nu i alla fall.
ja jag hade det förut men tog bort det på vintern för jag kunde inte på upp det hängde i hela låset utan att det öppnade sig så har inte haft lås men nu när det här hände kommer jag försöka ha lås hela vintern om det går