Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 624 ggr
ClaraIor
0

Hoppträning

Hej! Jag brukar hoppträna med min ena kanin Ior 4ggr i veckan och han tycker det är så kul att hoppa och va ute i naturen. Jag har även en skog nära mig och där har jag byggt en 45m lång terengbana som vi hoppar lite då och när han har lust(: Sen tarvi ochså långa härliga promenade i skogen=mys<3

Belle min andra kanin tränar jag inte så regelbundet utan jag hoppar bara när hon vill (det gör jag med Ior också, fast så fort han ser ett hinder vill han hoppa det) Belle tucker väll det är lite små kul att hoppa men förstår kanske inte riktigt va man ska göra. Men då brukar vi ta långa promenader och så. Då hon gillar att hoppa upp för långa backar(:

Hur brukar ni hoppaträna med era kaniner?

Fridaaaa
1

4 gånger/vecka är på tok för mycket att hoppa. Max 1-2 gånger/vecka, inte mer bör man hoppa med en kanin. 

Jag hoppar med mina 2-4 gånger/månad i snitt, lite olika beroende på väder osv. Hopptränar med de 2 hinder jag har.
Men sedan går vi skogspromenader ibland vilket kaninerna uppskattar, och då kan de ju hoppa över saker om de vill men blir ju en annan sak 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ClaraIor
0

å glömde skriva att det är typ bara 2ggr som är (riktiga) dom andra har jag typ lite bom träning(;

Fridaaaa
0

#2 Ok 🙂 Jag har bomträning i hoppträningspassen ja 😛
Har du bilder eller film när ni hopptränar?

ClaraIor
0

ja jag har några på min kamera men kunde inte ladda upp dom, men jag kan försöka göra en video och lägga upp mm(;

Fridaaaa
0

#4 Aha ok 🙂 Ja man behöver ladda upp på t.ex youtube eller vimeo först och sedan in hit 🙂 Hade varit kul att se 🙂

Mickis1994
0

Just nu hopptränar jag inte med dom hemma, har gjort mig av med mina hinder. Men ska hoppträna hos en kompis imorgon.

Har tidigare med tidigare kaniner också gjort terrängbanor. Hur kul som helst! Allt för få som gör det tyvärr.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Fridaaaa
0

#6 Ja jag har funderat på att försöka fixa något sånt, men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga 😛
Har du tips? och idéer? Kanske bilder?

Mickis1994
0

#7 Försök att hitta en stig och sedan bygg upp naturhinder med 1,5-2 meters mellan rum, kanske mer där det passar. Ris, pinnar, stockar, stenar osv. Har tyvärr ingen bild på detta. :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Fridaaaa
0

#8 Tyvärr svårt att hitta en vettig stig här 😕 Är främst skogsvägen upp i skogen. Men får leta 😉

[RC1393]
1

Jag hopptränar mina, men inte så mycket faktiskt. Bor i en backe så jag måste gå ned till skolan och träna på en gräsplan där för att få plats, lite jobbigt att göra ofta tycker jag😃 

En skogsstig är ju kul! Länge sedan jag hade en, två år faktiskt, på den tiden när Tigers son Lillen levde. Han älskade att hoppa, men han fick såklart inte hoppa ofta pga sin storlek, men små skogshinder fick han hoppa en hel del. Minns en eftermiddag när jag och min syster var nere i skogen med Mimmi och Lillen, de hade så himla roligt❤️ till och med Mimmi som avskyr att hoppa hoppade frivilligt. Sådana här gånger saknar man verkligen sin lille prutt😕