Dräktighetsakuten!!!
Som sagt dag 33 och inga ungar, men hon har gått upp i vikt förut vägde hon 1,9kg nu väger hon 2,2kg, kan detta betyda att hon är med barn iaf???? Vad tror ni?

Har hon blivit rundare om magen? Har hon boat?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Känn på magen försiktigt så kanske du känner något som kan vara ungar. Är hon annorluda i sättet (trött, lugn, arg osv) ? Har ni gett henne mer mat nu under den ev. "dräktigheten" , för då kanske hon bara har lagt på sig? Låt henne röra lite på sig så brukar det få igång "värkarna" lättare.

#2: Bra skrivet, :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#3 Tack :)
Hon vilar mkt mer än vad hon gjorde innan, hon började stöka i boet för några dagar sen.
Jag har inte gett mer pellets än förut, men jag har däremot gett henne mer grönsaker och så har jag varit tvungen att fylla på hö eftersom hon har ätit det som en galning.
När jag lyfte henne försiktigt förut så la jag märke till att hon var väldigt tung i baken. Hennes spenar är svullna, men jag tycker inte att jag kän känna nån unge, hur ska det kännas egentligen??
Jag ska låta henne röra på sig lite extra ikväll, tack för tipset!
#5 Enligt din beskrivning verkar hon dräktig. Men sen är det ju svårt att avgöra om det är skendräktighet, eller dräktighet .. Om man känner försiktigt på magen kan man känna som knölar/ojämnheter ungefär. Svårt att förklara .. (: Men om hon är inne på dag 33, borde ungarna komma nu, annars är hon väl bara skendräktig?.
Hon värkar mkt troligen vara med ungar men vänta några dagar till så ska du se!!
Men du hur ser man om honan är skendräcktig? för hon har börjat bygga bo och dragit av sig päls men hon har ju nyss lämnat sin första kull för unge för 2-4 dagar sen!! men hon vilar ganska så mkt nu för tiden och äter gör hon okså mkt.Jag vet inte exakt om hon är dräktig men jag tror det!! för hon är även mer aggresiv.
Min hona giza, betedde sig precis som dräktig men passerade alla dagar för att föda. då hon boat på dag 12 så lät jag henne dock gå ett tag till i väntan, och natten till dag 31 från omparningen födde hon.
Jag skulle säga att det är bäst att du väntar till efter dag 35, sen kan du ta in hanen igen. Hon är ganska sent ute så jag skulle tro genom det att inga bebisar e på G.