Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
LĂ€st 837 ggr
[Alexandralanstrom]
0

hankanin igen?

hej!

Molle min kanin har blitt pappa! 🙂

3 stycken = 3 hanar.

ska behÄlla en hane. men vet inte hur det ska bli med Molle.

massa sĂ€ger man absolut inte ska ha dom tillsammans men jag mĂ„ste nog ha det tror jag 😕

för jag har ingen annan bur och mina föredrar lĂ„ter mig inte köpa en ny bur! 😭

hur ska jag göra? det ska vara utekaniner men jag vet inte hur jag ska göra nu 😕jag vill ju ha tvĂ„ kaniner men hellst inte i samma bur! jag tĂ€nkte först att jag kunde dela av hans bur. ( han har en tvĂ„vĂ„ningsbur som Ă€r ca. 1m och 10cm. ) assĂ„ att man bara stĂ€nger för nĂ„tt sĂ„ dom inte kommer ner till varandra. sĂ„ kan ju en vara uppe och den andra nere 🙂

hade det gĂ„tt tror ni? för jag vill verkligen ha den kaninen!!!!!!!!! 😍

linn8
0

Grattis! Till ungarna! Grattis Molle oxÄ! Vet inte riktigt det Àr med buren

Innan du gÄr hemifrÄn, kolla bÄde en och tvÄ gÄnger sÄ att du Àr sÀker pÄ att du har huvudet med dig!

[Alexandralanstrom]
0

#1 tack! jag ska ta med mig Molle dit sÄ han fÄr se dom sÄ busarna! han lÀr ju bli galen :) okej dÄ! :)

Fridaaaa
1

Vilka skulle du ha tillsammans?
Du kan inte ha honan och hanen ihop nu, dÄ kommer det bli ungar snart igen = inte bra för honan.

Och du kan inte ha 2 okastrerade hanar ihop heller. SÄ du mÄste ha 3 olika burar.
Om du inte kastrerar pappan dÄ och har med honan sen nÀr ungarna har flyttat

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

[neptunens]
4

Nej, du kan under inga omstÀndigheter slÀppa in en unghane till din kanin. Det spelar ingen roll att de Àr slÀkt, de kommer att gÄ illa.

Om dina förÀldrar inte lÄter dig skaffa en bur till, sÄ fÄr du vara utan en unge efter Molle.

fridaaocrazy
0

Är hanen lĂ„grang och ungen kommer till honom som liten sĂ„ KAN det gĂ„, men det Ă€r ju inte vĂ€rre Ă€n att man testar, och sedan sĂ€ljer ungen om det inte funkar.

Det bÀsta sÀttet att misslyckas Àr att inte försöka

Fridaaaa
1

#5 Det Àr inte bra att testa. De kan försöka kastrera varandra, och det kan gÄ pÄ nÄgra sekunder, sÄ att man inte hÀnger med.

[RC1393]
1

HÄller med Frida, hÄll inte tvÄ hanar ihop! SÀrskilt inte nÀr den ena Àr unge och den andra vuxen!

För övrigt Àr sÄdant hÀr nÄgot man ska planera INNAN kaninerna paras med varandra.

[Bolten]
0

Jag har haft hanar tillsammans utan problem men skulle inte chansa om jag var du TS. Tycker du borde avstÄ att behÄlla en hane :)

RebeccaG
2

Vill du verkligen behÄlla en hane sÄ köp en ny bur eller strunta i att behÄlla ungen.

Behandla andra sÄsom du sjÀlv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Alexandralanstrom]
1

Men jag skrev ju de att jag kunde dela avburen ochsÄ fÄr det varsin rasthage, hade inte de funkat?

Fridaaaa
0

#10 Hur stor Àr buren dÄ? Det mÄste verkligen vara en bra avdelning med i sÄ fall.

Evelina!
0

#10 SÄlÀnge de bÄda burhalvorna hÄller mÄtten och övriga bestÀmmelser och kaninerna ej kan ta sig in till varann borde det vÀl funka?

/Evelina, sajtvÀrd pÄ löpning, medarbetare pÄ inredning och kaninhoppning

[Alexandralanstrom]
0

#12 men hur stort mÄste det vara dÄ?

[Alexandralanstrom]
0

#11 stÄr i texten

RebeccaG
1

#14 Det stĂ„r bara att den Ă€r 1m och 10 cm. 
Ingenting om det Ă€r vare sig höjd, djup eller lĂ€ngd

Behandla andra sÄsom du sjÀlv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Minirut
1

Varför kan ni inte köpa en till bur? Brukar finnas billiga pÄ blocket i ok skick ifall det Àr pengarna ni tÀnker pÄ.

Är kaninen inne eller ute nu? Inneburar kan du t.ex stapla pĂ„ varandra ifall du sĂ€krar dem ordentligt sĂ„ att de inte trillar ner.

Buren du har nu, Ă€r det en sĂ„dan med en vanlig bur och sedan som en rasthage under? Eller Ă€r det som tvĂ„ riktiga burar? Är den ena vĂ„ningen en rasthage sĂ„ fungerar det inte att bara stĂ€nga igen hĂ„let till den andra buren. Du mĂ„ste ha minst tre hela vĂ€ggar utan nĂ€t som skyddar kaninen frĂ„n blĂ„st.

Är det som tvĂ„ burar dĂ€r emot sĂ„ borde det ju fungera fint ifall du sĂ€krar hĂ„let ordentligt.

Minsta mÄtt varje kanin ska ha Àr 0,5 kvm. Minsta djur och höjd Àr 50 cm.

http://pillasddv.weebly.com/

[Alexandralanstrom]
1

Mamma och pappa sa att jag fick köpa det nu om jag hitta en för typ 500-600 kr. Det ska bli en utslagning Àr det kÀnkt om dom som inte har kaninungarna tar in dom nu pÄ vintern. Jag har en vÄningshus me liten rasthage ja. Tror den heter Disney pÄ teddytassen . Jag Àr inte helt hundra pÄ mÄtten men jag kan gÄ ut och mÀta sen nÀr jag se ge Molle mat :) Jaha okej :)

[Alexandralanstrom]
0

Utekanin inte uteslagen elr vad de stÄr :) tÀnkt inte krÀnkt

Fridaaaa
2

#17 Du kan inte dela av den i sÄ fall sÄ att en gÄr uppe och en nere, dÄ kaninen mÄste ha upphöjd plats pÄ vintern.
#14 Det stÄr ju inte höjd osv stÄr bara " 1 m och 10 cm", sÀger inte sÄ jÀttemycket,

Är det denna du har? http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/utomhus/tvavaningsbur-disney-och-utegard-i-tra-375.html ?
Köp inte samma mÀrke, utan köp en vettig bur i sÄ fall (dessa modeller Àr tyvÀrr inget vidare och inte sÄ hÄllbara, inte vÀrda priset).

Ska du ta in kanin, behövs det göras nu, sedan börjar det bli för stor temperatursskillnad snart
.

[Alexandralanstrom]
0

#19 okej.

bredden Àr 50cm höjden: 1,50m & 1,10m lÀngd

aa typ en sÄdan men inte samma mÄtt.

vad Àr bra mÀrke dÄ? :)

jag ska inte ta in Molle, molles kaninungar tror jag ska tas in. men bebisarna bor inte hemma hos mig dÄ jag inte har en hona.

Fridaaaa
0

#20 Snickare som gör, brukar i regel vara bĂ€ttre. Om du t.ex hittar pĂ„ blocket đŸ™‚
Kan tyvÀrr inga mÀrken i huvudet, men t.ex trixie Àr inte bra.
Ok men om de tas in, behöver du ju ha inne med över vintern? 
Hur gamla Àr ungarna?

[Alexandralanstrom]
0

#21 jaha okej🙂

min pappa har vart sickare, skulle han kunna göra en bra som dom kunde bo i? 😊

okej ! dÄ vet jag! :)

ja det vet jag me! :) men isÄfall fÄr hon vara i kÀllaren för dÀr nere Àr det varmast( elr aa inte varm sÄ men inte sÄ mycket Àcklig luft och sÄ ) men skulle jag kunna ha han som utekanin efter vintern pÄ sommaren? som jag ska göra med molle? ( han ska bo ute i vinter )

kaninugarna Àr ca. 1 vecka och en dag idag

Fridaaaa
1

#22 Ja dĂ„ borde han kunna snickra ihop nĂ„got bra đŸ™‚
Ok men dÄ kan hon inte flytta dem pÄ ett litet tag dÄ.

Hur menar du med " men skulle jag kunna ha han som utekanin efter vintern pĂ„ sommaren?" Ja du kan ha honom som utekanin bĂ„de vinter och sommar om det var sĂ„ du menade?

[Alexandralanstrom]
0

#23 ja de var det 😊