Ni som föder upp svart
Hur skiljer ni på ungarna i en kull?
Jag som har samma problem (vit rödögda) märker de i öronen med ex. nagellack. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

Nagellack kör jag med:)
jag trodde du menade skattemässigt 😃
mina kaninungar får inte genbanksnummer förrens då dom säljs då det känns lite onödigt med att skriva genbanksintyg på ungar som ändå inte ska få "ett hem"
Så jag brukar hålla koll på hur många honor/hanar det finns och dom skiljs åt om nån tingas (förutsatt att dom ska åka snart och att dom är gamla nog annars så kommer jag bara ihåg "svart hane tingad")
Skulle jag få riktigt många svarta skulle jag nog däremot testa nagellack (jag har inget hemma så det blir väl att köpa)
l'm back
Många kör med nagellack, men på hundar kör vissa med tipex, vet dock inte om det är farligt för kaniner. 🙂
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Jag har olika nagellacks färger som jag märker alla ungar med. På så sätt kan jag se hur varje unge utvecklats individuellt från födsel till försäljning vilket alltid är kul :) Har bara blått så det blir svårt att skilja på dem om dom är jämna i utvecklingen annars :P
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Jag brukade använda märkpennor på min tid. En gång fick jag 6 svarta i samma kull, varav 5 var honor. Så jag använda olika färger och antingen höger eller vänster öra. Färgen går ju bort ganska snabbt så man fick fylla i då och då tills de tatuerades :)
Har man bara ett nagellack kan man ju märka på olika ställen, en på högra örat, en på vänster örat, en på svansen osv 🙂
CD-penna fram tills de öronmärks.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Nä man märker med nagellack hur gör man för att kaninen inte ska slicka på det?🤔
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
#9 Nagellacket tokar ju såklart ;) brukar sätta vid insidan av örat, bara några få pälsstrå så man ser färgen. Sen blåser man på det och ser till att det är torrt innan man sätter ner dom :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#9 Sätter man på öronen så blir det rätt svårt för dom att få bort det 🙂