Frigående innekaniner
Hej!
Det här är en tråd för oss som har frigående innekaniner. Skulle vilja se hur ni andra har löst det med toalett, hö och mat, sovplats mm där hemma? Beskriv och bifoga bilder!
Lägger detta under "Burar och aktivering" men menar burlösa kaniner. Dvs inte de som bara är lösa några timmar.

skulle jag också vilja veta! någon? :)
Jag ska visa hur våran Texas bor, men nu ska jag springa till frissan och för hoppningsvis komma tillbaka som en ny och bättre jag!
Återkommer…
I och för sig var det flera år sedan jag hade kanin senast(ungefär tre år, något sånt), men den kaninen höll vi i alla fall frigående. =/ Nu har jag då inga bilder på hur vi hade det, så jag förklarar bara med ord.
De första månaderna vi hade henne höll vi henne i bur med toa-lätt(och en del hö) som bottenströ. Efter ett tag märkte vi tydligt att hon skulle må mycket bättre som frigående kanin och lät henne därför istället gå i kattlåda, vilket hon lärde sig helt på egen hand. :) Anledningen till detta tror jag beror på att hon var van vid att kissa på toa-lätt underlag, vilket vi också använde i kattlådan.
Hon fick springa fritt i två rum; badrum och en hall, i vilka det bara fanns en telefonsladd hon hade möjlighet att gnaga på(men lyckligtvis lät hon bli den). Om nätterna fick hon bara hålla sig i badrummet, där inga sladdar eller andra förstörbara saker fanns tillgängliga. ;) I badrummet fanns kattlåda, matskål, vattenskål, hösäck och en filt att vila på, så där kunde hon vila sig hela natten.
Som frigående kanin inomhus märktes det tydligt att hon var mycket lyckligare och hon blev också mycket aktivare. ^^ Vi kunde lära henne saker som att komma på kommande och hoppa upp i vårt knä, osv. Eftersom hon "hängde med i svängarna" så mycket och jämt var omkring oss blev hon mycket socialare också.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag har min lilla knut "frigående" fast han bor främst i mitt rum, han brukar bara vara i resten av lägenheten ibland… jag vet inte om det räknas men jag skriver iaf hur han har det . Har har ingen bur och har aldrig har aldrig haft det heller. Han har en toalett där han ska göra sina behov (ibland får han för sig att han ska göra dom i min säng >< och ibland får han nå ryck och tokbajsar över hela golvet men han är ganska duktig iaf :P) under skrivbordet har ha ett litet hus som han gillar att ligga på och där finns även hans höboll och mat och vattenskål. Det är grymt mysigt att ha honom såhär och han är väldigt social, nästan lite för social ibland dock, vissa nätter får man knappt sova en blund för att han börar putta på en om man slutar klappa han och ska man inte klappa han så hoppar han runt på en och slickar en i anisktet och på huvudet och tårna om dom sticker utanför täcket och så :P han är så söt så man dör lite ^^ Det enda otrevliga är att ha ibland får för sig att man får göra sina behov i sängen… inte mysigt ><
Myran är inte helt frigående. Men hennes bur är öppen om jag är hemma. Toaletten är hennes bur där hon även har mat och hö :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Så här har Texas nu, men skulle vilja ta bort buren helt så småningom. Fast man vill ju slippa ha hö överallt…
Ser ut som att det är en pytteliten bur, men det är kattlådan som är jättestor. Sedan har han hö i höhållare och dörrmatta i botten på buren.
Filt framför buren på bilden, men har beställt en mysig hundpläd med antiglid som han ska få istället. Plus nya matskålar och en skitsnygg hundbädd i camo.
Buren står öppen dygnet runt och används alltså bara för toa, mat och vatten plus gnagargrenar och kvistar.
Annars har han ju hela lägenheten som bus-, motions- och sovplats :-)

Kul att läsa hur andra har sina kaniner =) Jag vill ha amilo lös när han blivit lite större, har ju knappt haft honom en vecka ännu. Tänkte börja med toaträning först och sen låta honom vara ute allt längre stunder =)
the vanity, it becomes insanity
Vi har ju en artikel om "kanin lös inomhus", där har några skrivit om hur dom har det också :)
Kul att läsa!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ska förhoppningsvis ha lilla muff lös i mitt rum sen :)
Emma

Har inga bilder just nu men jag kan skriva och skicka bilder sen.
Mossi har sina matskålar på två ställen.
När han är inne i lägenheten så har han sina mat och vattenskål i köket. Han har sin filt under kökssoffan. Och sen papper att kissa på. Jag fick ta bort kattlådan för kattkompisen använde också den som toalett.. Men ska sätta dit den nu snart igen då kattungen har lärt sig att gå på sin. Jag har papper på varje sida av kökssoffan.
Mossi hoppar varje morgon ut på ballkongen, på kvällen får han och katten vara ute i köket, hallen och vårat sovrum.
På ballkongen har han sin innebur, som jag nu har klätt med liggunderlag utanpå gallret så det inte blåser på honom. Han hoppar fritt i hela lägenheten på dagarna. Ute har han också en vatten och en matskål. Jag kommer att fylla hans innebur med halm så det blir varmt och gosigt nu när hösten kommer. I hans innebur som är ute nu ligger två filtar och strö.
Sa knäppa kort när jag har städat lite och fyllt buren med halm ;)
#10 Snyggt och prydligt! Kommer lådorna från Ikea?

Min kanin är också lös hemma dygnet runt, de ställen han får vara på när vi inte är hemma är köket, hallen och sovrummet, men när vi är hemma får han även vara i vardagsrummet. Han har en stor bur i hallen där han kissar, bajsar, äter och dricker. Vi tänkte att det är bra att ha en stor bur ifall vi någon dag måste stänga in honom där tillfälligt eller om vi ska resa någonstans i bil och ta med honom så har han sin bur att vara i. Han slappar oftast under vardagsrums bordet eller i fönstret, det tycker han är väldigt skönt. Sen på natten så sover han under sängen, han gillar inte alls att sova på något mjukt, varje gång vi lagt någon filt eller matta under sängen så "bäddar" han bort det. Han brukar ibland komma och lägga sig mellan mig och min sambo. Han älskar att leka med gardinerna, ja undrar varför det är så skoj, men har snurrar runt med dom :) Ja det är väl hur min kanin bor det :)
#16 Låter som ett jättehärligt kaninliv! Våran texas får inte vara i sovrummet, har hört att många kaniner kissar i sängen eäven om de inte gör det på andra ställen. Men det gör inte eran kille då?
Skulle gärna vilja ha honom även i sovrummet också, han rä så gosig :-)

#15 lådorna är köpta på överskottsbolaget, hökorgen är en sån där sopkorg man brukar ha i köket
Jag envisas med att inte ha bur för det är lättare med smålådor när man ska transportera. kaninerna i transportburar och så toa och hölådan. i hölådan lägger jag pelletsburk och matskålar vid transport.
Jag vill ha Brallis inne, men är rädd att det kommer vara päls från golv till tak ;)
Passar på att ställa frågan i den här tråden då det rör samma ämne, hoppas det är OK.
Blir det mycket hår på mattor, soffor - ja överallt, hos er som har era kaniner inne?

När dom fäller, som just nu, blir det mycket på mattorna. Annars så är det inte så farligt, men där kaninerna ligger och vilar, soffa, säng, mattor, där blir det ju lite hår kvar även i vanliga fall.
Jag tycker inte det, eller ja inte kaninhår iaf. Hundhår däremot.. Stitch flle rätt mycket ibland oc då yr de lite hår mn ja det är under korta perioder, märker inte av nå hår annars.. Knut är ju i min säng halva dagarna och typ hela nätterna också men jag ser typ inga hår trots att han är mörk och sängkläderna ljusa… Men det är väl kanske individuellt om alt annat?

#17 Jorå det händer att han har kissat i sängen men vi brukar se till att han har kissat innan vi går och lägger oss. Så det går rätt bra endå. Han har nästan lärt sig vid det här laget att kissa innan han går och lägger sig, min duktiga pojke :)
#23 Vilken duktig kille! Har du några fler bilder?

#26 Vilken buse! Men är du inte rädd att han ska gnaga på sladdarna?

#27 Jag har väldigt bra koll på honom när han är inne i vardagsrummet, vi har väldigt få sladdar här inne så det är ganska lätt att hålla koll. Sen resten av lägenheten har ja lyckats gömma sladdarna väl och vissa är så pass högt upp att han inte når dom. Dom som är synliga drar ja ur när jag inte har koll på honom.

#30 Hahah :D

Hade Tryggur inne lös hela vintern typ. Men har tyvärr inga bilder på den här datorn.
Han är ju en dvärghare, så dom är ju inte direkt pälsiga, och mitt i vintern fäller dom ju inte. Så det var bara på hans sovställe (isängen vid mina fötter eller på min andra kudde) det var lite hår (: Sen sov han ofta i min tv bänk, eller på den i sin korg som jag köpt åt honom. Eller på fönsterbrädan (:
Vart rätt jobbigt att ha honom inne eftersom han ska hoppa upp överallt. I sängen, på stolarna och i fönstret är väl en sak. Men på skrivbordet vill jag gärna kunna ha papper och sånt utan att jag ska vara rädd att dom försvinner. Så det gällde ju att ställa möblerna långt från varandra (:
Hade bara en altas 10 med toalett och hö. Fungerade hur fint som helst och han varken bajsade eller kissade utanför den. Men helt plötsligt började han göra det i våras (i min säng bl a). Så då åkte han ut direkt. Har ingen lust att vakna upp med hela sängen fylld av bajs precis ;P
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Åh, skulle också vilja ha någon kanin inne frigående, men jag får inte det nu men kanske nästa år när jag flyttar ;D Då kommer jag ha en av inne burarna med hö, mat, vatten, och där han för göra sina behov… och så har jag som Tejoos, buren alltid öppen så han får skutta över hela lägenheten (när jagflyttar kommer jag ha en egen "lägenhet", det är som ett stort hus men med 3 lägenheter).
Hoppas det går bra om jag frågar i den här tråden, det rör sig till ämnet. Undrar hur man börjar träna så kaninen kan gå lös under hela dagen och natten? Jag kommer nog få lov att ha han instängd i buren när jag är i skolan men annars, under natten och sånt… hoppar era kaniner upp i sängen t.ex.? Tänk om han kissar i sängen? Hur tränar man bort det? Mamma skulle inte bli glad om det är kiss i sängen. Och med sladdar, kommer ha mängder med sladdar vid datorn (i mitt rum) och vid TV;n… ska jag använda sånna där elrör elr något sånt? Vart kan man köpa det?

#33 För mig var det inte så svårt att kunna ha Zippe löst i lägenheten. Det började med att han fick vara lös med oss i vardagsrummet men han tyckte det var lite jobbigt då han gled så mycket på golvet men tillslut lärde han sig att inte hoppa iväg med klorna. Det var inte så mycket att lära med han, han lyssnade på sitt namn och efter ett tag visste han vart han inte fick vara. I början kissade han mycket i soffan å sängen, men varje gång han gjorde det så bar vi honom till buren, trodde inte det skulle funka men det har blivit bättre, nog har han han kissat i soffan och sängen nu också men inte lika mycket. Jag vet faktiskt inte om man kan lära bort sånt, göra det bättre kan man nog göra och är det extremt mycket så är ju kastrering en möjlighet om ja inte har helt fel. Men var väldigt noga med kablar och lättast är ju om man inte har såå mycket saker på golven för då kan h*n lätt gömma sig och hitta nåt att knapra på. Men försök gömma sladdarna så gott du kan och använt kabelrör, de kan du hitta billigt på ikea eller de flesta ställen som säljer el-saker. Då du ej är hemma och på nätterna dra ur alla sladdar ur kontakterna för saker du inte behöver ha på för att vara 100% säker på att kaninen inte kan få i sig el om den hittar nån sladd att knapra på. Ha tålamod! :) Vet inte om detta var någon hjälp men som sagt för mig var det ine så mycket att lära :)
#34 okej :) Tack! jag vill inte kastrera han efter som han ev. kommer paras någon gång i framtiden ;) Och han skvätter heller inte. Han har fått skutta lite på mitt rum nu här hemma och han låter iaf. kablarna vara men ifall att då ;)

#35 Ne precis, jag har inte kastrerat min heller och kommer inte att göra det för jag anser inte att han inte kissar så mycket utanför buren :) Om du låter han få gå fritt i ditt rum så kommer han att vänja sitt tillslut och då kommer det säkert gå lika bra när du flyttar till större också :) Kablarna kan man ju för säkerhets skull att gömma så gott man kan, för man vet aldrig om han någon gång skulle hitta en å börja bita. :)
Det är ju såhär att jag ska ha muff i mitt rum sen. Men har ju också funderat på att kastrera honom och ha honom med en hona. Men kommer muffin att acceptera att hon är på hans revir eller så? Eller går det över när man kastrerar? :)
Emma
Har kommit på att våran Texas hämnas på oss genom att skutta raka vägen till köket och kissa där om vi säger till honom. Om han hittar på något hyss som att bita husse i tårna tex, så brukar vi buffa undan honom mjukt och säga "nej".
Så numera säger vi nej och sedan lyfter vi in honom i buren.
Är det något ni andra känner igen möjligtvis…?
Känner inte att det är något problem direkt, bara lite kul! 

#37: jag sålde en kastrerad hane till en tjej som redan hade en hona lös i lägenheten. Det tog någon vecka men sen så kunde gick de ihop och blev jättebra kompisar, så det går nog :)
#38: hahah, förlåt, men vad gulligt :D
Amilo vill alltid dit han inte får gå. Jag har satt upp staket runt ett område med sladdar och annat som han absolut inte får bita i, men han får tokfnatt och ägnar flera timmar åt att försöka komma in. Någon som har/haft samma problem, eller har någon ide på hur jag kan lösa det?
the vanity, it becomes insanity
#40 Det måste vara något fel på frassar… *ler*
Verkar mer intresserade av andra djur, än andra kaniner.
Ursäkta att jag smet ifrån ämnet lite

#41 Ingen fara, jag som började ju 
Har man frigående innekanin har man kanin överallt. Texas nyaste hyss är att hoppa upp i fönstret via soffan. Har flyttat soffan så det är en bit emellan men då hoppar han över, helt orädd.
Lite orolig att han ska göra sig illa, måste komma på någon bra lösning…

Min första kanin var frigående. Han hade en fågelbur som toa och matplats helt enkelt. Bodde på internat så jag hade bara själva rummet samt hall och toa att ha honom i, väldigt litet, så det fanns inget behov för mer än så. Sladdarna lät han bli självmant.
Thea är blivande frigående :P Hon bor i bur nu medan vi bekantar oss med varann men kommer vara frigående så småningom (får sitta i bur när jag har boendestödjare här i början dock då boendestödjaren kan vara rätt oaktsam med djur, lämnar toalock öppet osv). Har burbottnar från hamsterburar som jag tänkte ha som toalådor tills jag fått tummen ur och köpt kattlådor, ev blir nån sån som en hölåda också. Vattenflaska ska jag hänga upp med vinkelkrok i en lagerhylla jag har.
Och så ska jag bygga slussar :P Dels en vid ytterdörren, så man kan komma in med tunga kassar och ta av sig skor osv utan att ha en Thea som hamnar under en snortung kasse och blir platt eller smiter ut genom dörren. Och så blir det en sluss vid balkongdörren så hon inte kan smita ut i trädgården när det behöver vädras eller jag behöver gå in eller ut. Alla sladdar finna dessutom just vid slussarna så det blir automatiskt skydd för sladdarna :)
Tanken är att jag ska bygga nån form av inhägnad av trädgården till sommaren också så hon kan springa in och ut lite som hon vill när jag har uppsyn, men det vete fasen hur det går för det är kasst planterat med buskar och staket här… Och än sålänge vet jag inte ens om buskarna är giftiga eller inte, vilket påverkar en hel del. Får se hur det går helt enkelt.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Proske gar los i "sitt rum" (valdigt praktiskt, innan visste vi aldrig vad vi skulle kalla det rummet, men nu ar det alltsa hans rum) och i vardagsrummet. Han har en bur med matskalar, vatten, ho, hus, osv. Alldeles sjalvmant anvander han buren som toa (jag forsoker fa honom att ga pa lada inne i buren ocksa, men det blir liksom bara brevid, hur jag an flyttar runt den. Men jag far val vara envis).
3 ganger har det hant "olyckor", da han kissat utanfor buren. En gang nar han skuttade runt pa var sang, en gang i bokhyllan, haha, och under soffan. Torkade av de ytorna med vinager (hittade inte attika harnere i holland) och efter det har det inte hant nagot dar. vi far val se hur det funkar, men an sa lange skoter han det jattebra.
Han ar fortfarande lite nervos (ar tva manader gammal, och kom till oss for en vecka sedan) ute pa golvet, men det kommer ge sig. Idag var han framme och kikade nar jag lag o laste, och skuttade runt som en galning pa golvet. Sa himla mysigt att ha honom har!
Innan jag flyttade ut Silver så fick han gå lös, när vi var hemma!
hade buren i köket, men buren fick vara öppen så han var mest i köket och "lekrummet" (mamma jobbar som dagmamma och han var med barnen där! ) det var som där han fick vara, men han var ju lite överallt också ! ;)

Bra tråd och man får lite idéer.
Flippen är frigående kanin. Hon har sin bur där hon har toalett samt sover om nätterna.
Jag bor i en etta och Flippen har frigång i köket, hallen samt badrummet.
Jag kan inte ha henne i rummet då jag har för mycket kablar samt många krukväxter på golvet. Men jag har en grind in till rummet så hon både ser och hör mig då jag är där.
Marsvin 4-ever
.

Jag tänkte fråga er om ni har t.ex. en hund samtidigt som ni har en frigående kanin. vår hundar är vana med kaninen och biter inte i han, jagar inte han (trots att vi har en tax) men problemet kan vara själva han, alltså han har försökt rida på hundar innan.. därför bor han i ett stort Hage som är alltid öppet när vi är hemma. men jag ville ge honom lite mer frihet men jag vet inte om jag vågar…
Vad skulle ni ha gjort?
Lämmnar ett litet avtryck häsr, jättekul att läsa!
Mina kaniner bor inne i en ''vanlig'' kaninbur, med en Hage gjord av kompostgrindar runt som dom kan gå ut i dygnet runt. Kan inte ha dom frigående, dels för att den ena äter upp allt hon ser (tex telefonsladdar så att telefonen pajade) och så har vi en hund som gärna skulle leka ganska våldsamt med kaninerna om hon fick. Men jag släpper ut kaninerna lösa i längenheten en stund varje dag, men då är jag med och vaktar dom hela tiden 
Vilken rolig tråd! :oD
Våra honor Polly och Pricken är frigående inomhus. Vi bor i ett souterränghus och de har hela undervåningen att skutta på. En stor fördel med det är att vi har två hundar som alltid är på övervåningen (har barngrind för trappen) så vi behöver inte oroa oss för ev konflikter mellan hundarna och kaninerna när vi inte är med.
Polly och Pricken har en sk bokhyllebur byggd för marsvin där de får hö och all annan mat och där de sover ibland. Där i har de spån och halm, lite leksaker samt vattenflaskan. Den går även att stänga för om vi någon gång skulle vilja stänga in dem en stund. De har även en toalåda i hallen samt en utanför marsvinsburen i sonens rum där kaninerna gärna "hänger" och passar på att sno hö genom gallren till marsvinen! Det höet är tydligen MYCKET godare än deras eget…
De kissar så gott som alltid i någon av toalådorna eller i buren, och bajsar oftast där också men ibland så får de ryck och bajsar lite överallt… :oP
Lite extra städande blir det ju med frigående kaniner men det är SÅ mysigt att ha kanin på det här sättet, och jag rekommenderar det verkligen till alla som har möjlighet! Våra tjejer är supersociala, de kommer skuttande direkt när man kommer nerför trappan och vill vara med vad man än gör!

Verkar så mysigt med frigående kanin!
Jag vet inte heller om jag skulle våga ha den i mitt rum när jag sover eftersom jag rör mig mycket i sömnen så om den kom upp i min säng skulle jag säkert råka sparka ner den…
Paulina Borg
Hur har ni som bor i lägenhet lyckats få hela lister? Gnager inte era lösgående kaniner på listerna längs väggarna?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Polly och meja har sina burar i "deras" rum, som även är mitt pysselrum. I burarna har de toa, mat o sitthylla och burarna är alltid öppna så d får hoppa in och ut hur mycket de vill.
Förutom "sitt" rum har de oxå tillgång till hall,badrum och kök, fast "deras" rum är mest poppis, mest leksaker där juh! Sovrum och vardagsrum får de ej vistas i, tyvärr efter ett par söndergnagda sladdar vågar vi helt enkelt inte.
Till vardagrummet har vi kompostgaller så de har alltid kontakt med oss om de önskar, och eftersom jag har min pysselhörna i "deras" rum så spenderar vi mycket tid tillsammans. Jag tycker det är helt underbart att ha dem lös, min sambo är inte lika imponerad eftersom det ibland händer en del "olyckor" samt att polly är expert på lite busryck, tex bita sönder skor som inte står på skohyllan i hallen, slita bort tapeten i hallen samt gnaga sönder min skinnjacka o så. Men jag tycker iaf att det är värt det, känns mycket mer personligt och jag upplever iaf att vi har en djupare relation.
Hoppas bara på att de ska sluta upp med "dunderbajsning" i hela rummet. hahaha :)

åh vilken rolig tråd! :)
min kanin bor typ löst, jag låser in honom på nätterna och bara på mitt rum när ingen är hemma :)
ja min kanin får vara vart han vill förutom min mamma och pappas rum :P
han går på en katt toa i vardagsrummet, han älssssskar att ligga under vardagsrumsbordet och kolla på tv :P (ser iallafall ut som om han kollar:P)
han älskar sin stol han har fått (tagit:P) om man sätter sig i den så måste han självklart hoppa upp och sitta där bara för att xD
tror nog han trivs här hemma :) men jag själv tycker det är lite tråkiga saker han får göra "/ slänger upp några bilder :)
bilden: hans bur :)

#63 Jättesöt!!

Själva kabel kan man gömma i sladdgömmor men hur gjorde mig med grenuttag eller eluttag nere på väggen?
Alltid öppen bur. Muffin har sina 2 första år bott i ett stall. Men sen hon kom hit har hon fått ett eget rum. På natten stänger vi bara för med ett galler.Än sålänge är hon inte utanför sitt rum.Men hon värkar vara nöjd där inne. I Början av November får jag hem min lilla rex bebis som oxå ska vara fri gående.
Försöker ta ut dom i friska luften varje dag. Antingen i sele,eller i hundgården under uppsikt.

#64 tack :D
#66åh vad fint :)

ingen som kan svar?
Vårt mål är att få våran lilla hermelinhona helt frigåeende :) så tränigen har börjat! Hon har en bur ute på balkongen (en ombyggd chinchillabur på 3 våningar) som hon älskar! Men vi har den mer som ''lekbur'' då hon skuttar upp och ner på hyllplanen osv. Annars bor hon på golvet i köket :) Hon är väldigt duktig med lådan, allt kiss i den men lite bajs utanför.. så när hon är 100% rumsren ska hon få utforska vår etta :) Vi har även kaninsäkrat balkongen så hon kan vara lös där när det är fint väder. :)
Här kommer en bild på hennes nuvarande läge:)
Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja!
www.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Avis på er som kan ha kaninerna lösa XP
Min ena gnager på tapeter, lister, sladdar, ja typ allt hon kommer åt :(
Jag har bara haft min i ca 1 vecka (lite mer) och bara i köket. Nu ikväll öppnade jag till hallen också då hhon varit helt exemplarisk med lådan idag :) Så vi får väl se om det går ;D
Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja!
www.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.
Puttar upp tråden och bidrar med bild. :)
Nemo går fritt i mitt rum. På bilden ser ni delen av rummet som är "Nemos hörna". Där har han sin bur, sin sovpuff, sin tyglåda och sitt "kök". Buren heter Casita och är från Zooplus.se
Utanför buren har jag jättebilliga badrumsmattor från JYSK. De fångar upp en hel del spån som följer med tassarna ut från buren.
På golvet har jag plastmattor från RUSTA för 49 kr/st. De är bra för spånet fastnar inte i dem på samma sätt som på luddiga mattor så det är enkelt att dammsuga eller sopa av. :)
Nu skriver jag lite hår i en 7 års gammal tråd! :D Så ja, till saken. Jag vill gärna få min kanin frigående i mitt rum. Har ni några tips??
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨