Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 605 ggr
Teea_
0

Frukterr!

Jag undrar bara vilka fruker är bra att ge till kaniner och vad de innehåller

tacksam för svar

[Eichan]
0

Frukter ska man ju inte ge för mycket av, men några frukter jag brukar ge är;

• äpple
  • päron
  • banan
  • melon
Teea_
0

okej, ja jag brukar ge  apelsin ibland men inte för mycket

tack så mycket Eichan

Sotis
0

Kan man ge kaniner paprika och tomater??

huldisen
0

#3 Jo det kan man. Men ge inte så mycket i början om den inte har smakat innan ,då kaniner har känslig mage.

Sotis
0

#4 okej det ska jag pröva ge dom,men bara lite i taget:)

Ellen95
0

Jag brukar ge mina kaniner morötter.äpple,tomater,gurka,sallad,päron

Stravaganza
0

Morot, äpple, päron, sallad, tomat, banan, melon..

Nathalieee
0

jag skulle inte rekomendera att ge gurka .  Kaniner blir oftast väldigt lösa  i magen utav dt .

[Eichan]
0

#8, har aldrig varit med om att mina kaniner blivit lösa i magen av gurka.. Dock ger jag väldigt lite åt gången :)

Vemsan
0

Jag har ju inte fått Kitti än, så jag ger henne inget xD Men aja x) Min Hamster är ju gnagare, och man kan väl ge samma till kaniner (a). Honom brukar jag ge Äpplen, morötter, melon, gurka(han har ätit jättemkt(för att va hamster) utan att bli lös xP), sallad, päron.. jao, det var nog det :) Är dock ingen expert på vilka vitaminer det innehåller x)

Hälsningar Vemsan

Tina-A
0

Brukar ge äpple och banan oftast när jag ger frukt. Grönsaker ger jag oftare och mer olika :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

annaforsgren
0

dom här brukar jag ge

1. tomat
  2. gurka
  3. broccoli
  4. paprika
  5. banan
  6. päron
  7. lite vitkål
  8. morot
  9. äpple

(siffrorna har ingen betydelse)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Ciindra
0

Eftersom Skrutten är en bortskämd lite prick och äter ej morötter som inte är skalade och skjölda osv. Han gillar sallad och är ungefär det enda hn ätar (av grönsaker) äpple funkar ibland, men inte gurka, morot osv. :)

ciss
0

Gurka, morot, banan, persilja, äpple, nektarin, melon, sallad osv.

Fetmarkerade är mest poppis :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lowe
0

Jag brukar, ja det är ju int fruket, men ger min kanin jordgubbar, ibland! det är MUMS!

Teea_
0

Tack för hjälpen

#8, jag har gett min kanin gurka många gånger och har aldrig blivit lös i magen =D

Sandra-
0

Den enda frukten Molly gillar är nektarin, så det brukar hon få ibland. :) Annars får hon mest grönsaker.

Shadow.B
0

jag brukar ge morötter lite banan salladsblad äpple ibland (faktist sällan) äpple älskar han nog hans favorit..! (men jag äter det ej så ofta och kan ej ge han ett helt äpple)

Teea_
0

Jag provade med äpple igår och hon älskade det!

[Maria-Gerbiler]
0

Egentligen så behöver ju inte kaniner äta frukter, men Rufus tycker också om äpplen. ;)