Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninfotografering-tips-och-konstruktiv-kritik
Läst 589 ggr
[Quellii]
0

Tips?

Jag funderar på att fota Mozart nu i dagarna om det blir bra väder.. Men jag behöver lite tips? på hur jag ska gå till väga. Hur gör ni för att dom ska vara stilla? Använder ni nått "tyg" som bakrund?
Hur gör ni, nu vill jag ha massor av användbara tips?! :D
/Photoniq

twinnie
0

Har börjat fota Moses i min egna lilla "studio" som jag fixat själv. Har satt upp vitt papper på golv & vägg (endast en liten del av ett rum) och satt upp två starka lampor. Använder inte blixt och får en helvit bakgrund. blir supersnyggt ;)

ciss
0

Har gjort som Twinnie förrut till marsvinen, men fotar mest Engla utomhus ju.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

på Min Avatar så här jag i källaren där Hampus bor. Har en vit frys och en vit vägg :)

[Quellii]
0

Oh vad smart ^^ Jaa knaske ska jag försöka fixa nått sånt ^^ Just nu är ju vårat gräs helt brunt så det blir inga sådana bilder ännu ;P tack för era tips?! :D Någon som vill tillägga något annat? :)

Elina.
0

Tänkte du fotografera inom- eller utomhus? Fotograferar du utomhus så kan du ex ställa kaninen på en sten, och ha naturen som bakgrund.

[Quellii]
0

Joo det hade varit vackert ^^ Just nu vet jag inte, det beror ju på vädret, men det kommer ju att vara utomhus hur som helst, kanske att jag sätter upp en tygbakrund mot en vägg eller liknande ;)

Spannarboda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har fotat min systers kanin Svart Satin när hon levde,å då hade jag satin tyg i bakrunden,både svart och rött,blev ganska bra,skulle bara behövt en bättre kamera då! tror bilden är tagen med min webbkamera

[Quellii]
0

#7 - Åh Vad vackert :D

Clariiz
0

#7; Jäklar vad snyggt!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

SofiaGenne
0

Jag föredrar utebilder. Kaniner är djur som om inte vi skulle gjort de tama - vilddjur, som ska leva i naturen. Då passar de bäst ute, i ett lagom högt och grönt gräs. Men självklart kan det bli kanonbilder inne också, men i längden är det ute som jag tycker är snyggast, och trevligast att fota i. Visar en bild som jag är mycket nöjd med, och som är fotat ute.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

[Niike]
0

#10 Håller med. Och väldigt snyggt fotat förresten.

L8sson
0

denna bilden e jag nöjd med .. jag tog den när solnedgången va på väg att börja gå ner .. på kvällen .. men vissa brukar gnälla på att man ser märkningen i örat Fundersam men herregud säger jag bara ..

SofiaGenne
0

#11 Tack så mkt :)
#12 Rolig bild, synd att det blev lite FÖR mkt ljus bara, och att skärpan inte riktigt satt sig, annars en fin bild :)

MVH

L8sson
0

313 aa de va ju just de att kaniner vill ej sitta still Räcka ut tungan

twinnie
0

FOtar numera uteslutande utomhus :) Mycket naturligare!

Mysofi
0

#15 Jättefin bild, och väldigt sött motiv :P

SofiaGenne
0

putt

MVH

Julliz
0

Jag fotar också bara utomhus. Det känns naturligare och verkligare där :)

[mangaa]
0

En bild på mig och Trampe , men den är tagin me telefonkamera , får en digitalkamera om 4-5 veckor :)

Jagvetjagvet dårlig skärpa :\

twinnie
0

#16 Tack :)

ffrida
0

Jag satte min vita kanin i bland blommor :) det va lite sött ;) är ju inte världens bästa fotograf  ;) menmen