Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1267 ggr
Mickis1994
1

Dagens foder

Kunde inte hitta en gammal tråd att putta upp så jag startar en ny.

Vad har ni utfodrat era kaniner med idag? Förutom vatten & hö. 😃

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
3

Idag har Ila fått pellets, några rödavinbärsblad, en äppelkvist, ett liiitet äpple, tre skivor gurka, två små bitar paprika och en tunn skiva persika. En salig blandning idag 👍

Mvh Michaela Glansk.

djurtok
0

Är inte hemma idag så det blev mormor som fodra dem😔 ;) De fick pellets, Hö och så klart vatten! : )

För evigt med Gaia

Fridaaaa
0

Gräs, hö, vatten och lite pellets 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaDa...
1

Pellets och maskrosblad. Samt en liten handfull kompott med paprika, sallad och gurka från när jag lagade sallad igår. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Mickis1994
1

Hittills har Ila fått en del gurka. Det är så fruktansvärt varmt och hon är ingen höjdare på att dricka vatten under dagen så genom att hon äter gurka får hon i sig lite extra vätska vilket känns bra.

Mvh Michaela Glansk.

Silverlight
0

Pellets, maskrosblad och hallonblad :)

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

KaterinaPetrova
0

Pellets, vatten, gräs å hö. Plus lite knäckebröd :)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

fairyautumn
0

knäckebröd,vatten, morot o lite (kanin)godis, självklart hö o vatten och det första var till deras födelsadags "tårta", hehe, inte så stor dock ;P De ska ju inte äta ihjäl sig!

//doge

smulan13
0

pellets, liten morots bit, gräs, hö och vatten 🙂

NaDa...
0

(Hö och vatten) Pellets, blåbärskvistar (Med bär o allt), asp och sälgkvistar, maskrosblad och rölleka bjöds det på här idag. :)

~ Kram Nadja ♥

[neptunens]
0

Idag fick dem persilja, jordgubbsblad, varsin jordgubbe, vinbärsblad, blad från rädisor och en rejäl äppelgren.

Fridaaaa
0

Min sambo som har utfodrat: Vatten, pellets, hö och gräs (jag har jobbat långpass)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mickis1994
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det som är på bilden är gurka, morot, paprika och nektarin. Sedan har hon fått äpple och vinbärsblad också :)

Mvh Michaela Glansk.

Nebulosa
0

Idag har Frasse fått pellets, en del persilja, lite rölleka och maskrosblad, narve och gräs. (och självklart vatten, hö och grenar ^^)

~Rabbits for Life~

Elin_d
0

Idag har alla fått hö, vatten och grenar. Sen har dem fått äta gräs i hagarna och alla har även fått morotsblast och rädisblast!

Carribean Pistol har just nu fri tillgång till pellets (8,5 veckor gammal), så ja han har ju fått en del pellets idag :)

Ikväll får Vilda och Sunny 2 msk pellets var, och lilla Zac har bara fått lite pellets då hennes mage inte reagerar så bra på pellets ;)

Mickis1994
2

Idag fick Ila vinbärsblad, äppelblad, ruccula, morot, paprika och äpple (mutade henne lite haha). 🙂

Mvh Michaela Glansk.

Rebiz
1

Här blev det pellets, färska röda vinbärskvistar med blad och bär på och även lite rens från jordgubbar  (som vi människor åt ikväll:)

Kanin4ever =)
2

Mina små sötnosar har fått lite blåbärsris, en bit morot, lite gräs, lite pellets, lite korn-och havrekross, vatten, och mängder med hö förstås :D

Mickis1994
0

Morot och paprika blev det idag. I pelletsen har jag nu blandat in torkade ärtor, får se om hon uppskattar det. Men det borde hon nog göra då hon äter allt jag bjuder henne på 🙂

Mvh Michaela Glansk.

[Ulvrot]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blåbärsris, rönn, hallonblad och ljung :)

Ninwe
0

#20 Jag visste inte att kaniner kunde äta ljung. Tack för tipset! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

NaDa...
0

Kan säga det mina kaniner fick igår, de har inte fått grönt än idag  :)
citronmelliss, Oregano, äppelblad, päronblad, rädisablast och lite morot :)

~ Kram Nadja ♥

Twix*
0

utöver det vanliga lite torkad annanas😃

Mickis1994
0

Idag blev det ruccula, lite gurka, morot och varsin jordgubbe. 😃

Mvh Michaela Glansk.

[Cocomo]
0

Idag har Charlie fått sin pellets, lite torkad klöver och sen var hon ute i hagen och fick äta gräs, lite löv och kvistar. 🙂

Zebra02
0

Sissi fick pellets och örtmix. Morot och ruccula med lite torkade nässlor och maskrosor.