Kärringbox
Hej!
I måndags satte jag ihop tre honor i en kärringbox. Det blev Molly (hermelin), Kajsa (lejon dvv) och Sockerdricka (lejon dvv/lejon/dvv).
Ihopsättningen skedde direkt i boxen som är ungefär 8-10 kvm, än så länge. Skall göra den större i helgen och då blir den ca 13 kvm.
Jag satte dit alla kaniner samtidigt och först flög Kajsa och Sockerdricka på varandra, inget allvarligt. Det drogs några tussar med hår och Kajsa red på Sokerdricka, sedan gjorde även Kajsa detsamma med Molly.
Man märkte ganska direkt att Kajsa är bossen. Och det var en del smågnabb första dagen, men under natten tycktes de lugna ner sig lite.
Dagen därpå höll de ännu ett bra avstånd ifrån varandra, men de hade lugnat ner sig betydligt mycket mer. Dock blev det en del tjafs när de fick mat.
Och sedan igår verkade Kajsa och Sockerdricka blivit vänner, de åt sallad ihop, skuttade kring mina ben och tycktes acceptera varandra, men ibland kunde Kajsa morra till när Sockerdricka kom för nära.
Molly höll sig ännu lite på avstånd, men ingen av de andra damerna avvisade henne och hon vågade faktiskt komma fram och hälsa på mig.
Så det verkar gå bättre och bättre för varje dag :) Och jag tänkte uppdatera i denna tråd lite då och då med hur det går.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Läser gärna då jag själv funderar på att sätta ihop mina två pinglor.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Jag vill sätta ihop alla mina jättekanin honor, eller så att säga min belgiska jättehona med mina två tyska jättescheck honor som bor tillsammans sedan tidigare, men jag är bara rädd att de ska skada varandra o kanske bita jack i örat eller nå annat så jag inte ska kunna ställa ut dem o få stambokföra… Jag provade sätta ihop för nån vecka sedan, de gick bra till en början men sen ville unghonan som är några månader gammal börja bråka, hon har börjat brunsta så då flög hon på en kanin och sen blev de stor bråk med alla, inte så farligt egentligen, mest bara att de stegrar o sparkas mot varandra, vet inte hur jag ska göra… Ska försöka stoppa ihop de i helgen igen o hoppas på "bättre resultat" . Tack och hej, hoppas på vettiga svar från TS och andra "kanintok" på sajten :)
3# Mitt tips?, sätt ALDRIG ihop en kanin med andra om hon ännu skall ställas o stamboksföra! Utan vänta hellre tills hon är stamboksförd o klar. När man har honor i grupp är det lätt hänt att de får lite kala fläckar och jack i öronen, samt vita hår eftersom de rider på varandra och då är det kört när det gäller utställning. Jag tänkte sätta ihop fler honor i framtiden när de är stamboksförda och klara, men inte innan pga av de anledningar jag nämnde här ovan.
Hälsningar Amanda och kaninerna