Light pellets!
Behöver göra foder byte då min hermelinhona gått upp nått enormt av K&M Svenska fodret! Hon äter upp både hennes burskompis pellets + sin egna så hon växer och växer tyvärr. Och tills hon nått sin normala vikt blir det inga bebbar för hennes del.
Jag söker light foder, helst Oxbow eller nått, helt ska fodret gå att ge till dräktiga och diande honor senare så hon fortsätter på samma foder under hela den kommande dräktigheten.
Funderar även på att sära dem åt redan nu så de får äta rätt så hon kommer i form, sedan när bebbarna är födda och sålda kan de flytta tillbaka igen så tar vi upp vårens hoppning och utställningar!
Tacksam för tips?!!
(Dock vill jag ej ha tips? på hästfoder!)
Det finns ju Selective junior som man kan ge till dräktiga och diande honor, Dock så är det ganska dyrt foder.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#2 Det är mängden hon gått upp på
+ väldigt gammal tråd
#3 Om det är mängden, varför vill du då byta i stället för att minska?
#5 För att hon åt upp även hanens mat precis som det står i #0
#6 Då får man som jag skrev i #2 öka motionen.
#7 Halvår gammal tråd, vintern är alltid seg för dem, de är i väldigt bra Motion, stora ytor att röra på sig fritt, kan hoppa på ett antal stockar och leka med olika saker.
#7 Varför skulle vintern vara seg för dem? :P
Mina hade också blivit tjocka om de inte kom ut i sele/stora hagar varje dag och springa i alla fall.
#9 För att min hermelinhona är väldigt frusen av sig, hon är mest inne på vintern (i kaninhuset) medans Ruff gärna är ute och rör på sig (han har aldrig varit fet, han har alltid hållt sig fin) han brukar jag bara släppa på tomten så springer han lite vart han vill, men athena håller sig innanför dunjackan när jag tar ut dem i snön. Ruff somsagt gräver tunnlar, pulsar i snön osv men hon gillar värme och närhet, hon är inte lika självständig som Ruff, hon gillar matte mer än att springa :) (iaf på vintern, när våren kommer så kommer hemerlinryck)
Här bor athena 9 månader om året haha 🤪

#12 Det vet jag mycket väl, men jag tänker inte dra på henne sele och släpa henne genom snön. Hon aktiveras mycket med sin hjärna då istället, gör svåra saker inne i boet, gömmer hennes pellets under mycket halm så hon måste använda sin grävmetod för att få ut den, sen minskar jag även pelletsen efter det att hon blev lite rundare och övervakade matningen så hon inte snodde mat från Ruff. Ger öven selective till dem nu, så äntligen kanske du kan sluta klaga på mig :)
kan även återigen säga att tråden är gammal, de är båda i fint hull nu :)
#13 Klaga? Du ställde en fråga på ett forum, men de kanske du missat? :p
Du vet nog mycket väl vad jag menar, du behöver inte spela det :)
#16 Om du inte vill ha svar på frågor så är de en dålig idé att ställa dem.
#17 Finns inga dumma frågor bara dumma svar 👍
#18 Så du menar att de jag svarade inte stämmer och är dumt?