Klotterplank #247
Nummer tvåhundraförtiosju!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Har tillbringat dagen med att rensa ut allt som fanns i ladugården där jag ska ha mitt nya kaninstall. Shit vad mycket grejer! Stora traktordäck, stora säckar med grus, gamla oljetunnor, ihoprullat staket, massvis med brädor, tegelpannor och sjukt mycket mera. Men nu är snart allt borta! I mitten av oktober hoppas jag att kaninstallet är klart och kaninerna inflyttade :)
Solbackens kaniner
Försöker smälta att jag inte har någon farmor längre…
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#1 Låter härligt! 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 När ska du uppdatera din hemsida? Har väntat spänt länge nu. 😃
#1 ÅH, jag vill också se. Ska bli spännande och se hur det blir! ^^
Har en j-vla finne på sidan om näsborren… Den gör ju skitont 😭
Finally hos eve efter dessa 2 veckor utan varandra :') ♥
Var känner jag mig som det oönskade barnet bara för att jag har kaniner?… Jag verkar ju bara vara en j-vla utgift…
Akkio fäller väldigt mycket nu xD Ser så tossig ut, har bråkat med alla tossar som kommer på rumpan och ser ut som han har vita långa slumpmässiga högar av päls "tossar" sen i början av juli xD Det kommer bara mer och mer känns det som
Bilden ville inte fånga det utan blev bara blankt av hans rexpäls om jag tog med blixt, så blev en surrig ISO bild :3
//Joanna
#3 🙂
Haha jadu det undrar jag också. Har så mycket annat att göra, när väl är ledig så vill jag helst inte sitta vid datorn. Men ska försöka ta tag i den snart, med nya bilder och information =)
Bilder kommer att komma när det är klart :) Längtar!
Solbackens kaniner
#10 Oj oj! Bra jobbat!
//Joanna
Tack! Sambon fick hjälpa till att flytta på traktordäcken samt snökedjorna till dessa(som vägde AS!!). Annars har jag gjort allt själv :) Nu längtar jag tills oktober!
Solbackens kaniner
Tävla imorgon :) upp tidigt… XD
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#14 näää vad gullig! :O Varför orkar jag stiga upp halv 6 xD?
16 år idag! Grattis till mig! 😃🥳
Börjat lacka inneburen svart nu så det ska se lite bättre ut än med knallblått och när halva buren är kvar så tar färgen slut! Typiskt! 🤓
#15 hihi ja!😍
Ska åka och hämta min hamster sen :D
Pratat med uppfödaren nu och på lördag eller söndag så ska vi åka och hämta charlie! 🙂 Vi ska iväg då och kör ändå förbi uppfödaren på vägen så det var lättare att vänta tills i helgen istället för att köra 8mil i onödan! I'm so exited! 🙂
GAH, två veckor till utställningssäsongen drar igång i Forsluna. Äntligen utställningen igen! :D
5 + 1 = 6
I'm just the underdog who finally got the girl
And I am not ashamed to tell it to the world
♥♥♥
buhuhuu om en vecka börjar skolan :(
#24 Gnäll inte, jag började gymnasiet idag🤓
Gud vad arg jag är, har lyckats radera alla mina blogginlägg på augusti månaden, alla inlägg när jag vart i mallorca o massa anda inlägg.. Grrr >:(
Sixten hade lyckats få tag på kaninleksaken jag gjorde i kartong så sitter nerbäddad i soffan nu med migrän och gör en ny..
Första dagen på gymnasiet! Är riktigt nöjd och har träffat nya underbara människor. Och så visade det sig att en i min gamla tennisgrupp går i samma klass som mig! Är så nöjd och glad! Känner att jag valt rätt linje och skola, även om det bara var första dagen. På torsdag ska vi få våra datorer, Mac Pro! Och eftersom att dem har bytt busslinjerna här så har jag jätte nära till busshållsplatsen (förut fick vi gå 1 km till bussen, vilket var väldigt hemskt när det var 20- ute). Allt verkar helt enkelt perfekt just nu! :'D
Nu…nu är hon borta…
Har haft tema kaniner hela dagen; har storstädat burarna, de har varit ute på upptäcktsfärd ute på gräsmattan, haft dem skuttandes i hallen bland alla kartong hus och det var inte särskilt genomtänkt det där med att göra nya kaninleksaker i soffan medan kaninerna var där…
Såå slut!
Är igång 6-17 varje dag, och det blir jobbigt när man inte e van x)
Längtar så tills kaninhoppningen börjar igen dock, trots att jag får mera stress då ^^
~ Kram Nadja ♥
Lille Pigge… x)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Ja, idag har vi än en gång försökt skrämma iväg den sjukt tama räven som bor i skogen här i närheten. Idag satt han brevid kaninburen när mamma och jag stormade ut. Hon kastade saker efter honom, men utan resultat, räven traskar iväg några steg men återvänder efter någon ynka sekund och kommer fram för att hälsa. Den är dum i huvudet. Jag hade gärna blivit vän med den om jag inte hade haft kaniner som den helst skulle se på tallriken. Det försvann när jag jagar den med vattenslangen och sprutar hejvilt. Vi måste nog sett ganska komiska ut. Men jag vet fortfarande inte jag ska bära mig åt för att den ska hålla sig borta, och att den ska lära sig att hålla avstånd till människor..
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
/Agnes & Långöronen♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
#29 R.I.P :'(
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
började skolan idag, fick ett bra schema förutom att vi börjar åtta varje dag. slutar 12:10 på fredagar ^^ sen åkte jag o min kompis ner till ventrum igen och skulle köpa pizza, så hade båda pizzeriorna stöngt, jahopp ba ta moppen hem igen
Städat huset hela förmiddagen och diskat världens största diskberg!! Finns det något tråkigare… 🤓
När kommer det en röstning till Månadens kanin?
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Andra dagen på skolan avklarad.. Dom två absolut sämsta och tråkigaste dagarna någonsin.
#37 tävlingen pågår ju idag med :)
Hade nog lite för kul igår så har väldigt väldigt ont i halsen och är hes, usch PRECIS när skolan börjar. jättekul.. fyller år på lördag, hoppas innerligt att jag är frisk tills dess.
Alla directioners: om en halvtimme börjar det
Idag blir det en omröstning!
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
elevcentralen är såå jobbig, rättar inte mina prov..
Precis bokat resa till Turkiet, drar på lördag! :D
Kostade ca 1900:- och då ingår frukost, boende i bungalow, 25 meter till havet.. :D
#46 vilken fyndresa. Hoppas du får det trevligt🙂
Jag är så vågad att jag dricker Jordgubbsmjölk PÅ EN VARDAG!
Jag är en äkta gangster! ;)
~ Kram Nadja ♥
Wow, vilket benmördarpass jag och en kompis fick. Först 3,5 km jogging, intervaller i 200m brant backe (6ggr upp och ner), benböjspromenad och sen utfallsstegs intervaller med benböj som "vila".. Jag kommer ha världens träningsvärk imorgon!
grattis till min syster som fått körkort!!!
Fick våra datorer idag! 😃
Nu har jag skaffat Twitter. :) Följ mig gärna på -----> EliinNilssson
Puh, städat 11 burar med världens träningsvärk + en väldigt hjälpsam 2-åring springandes kring fötterna. Alla kaniner fick även klorna klippta. Nu ska jag duscha sen SOVA!
Sitta och kolla på film nu efter att ha varit igång hela dagen och även varit ute på en 2 mil lång cykeltur. x3
-' Malin Hultman
Fick kurslitteraturlistan för denna kurs i skolan..och jag är INTE glad.
På listan står 10 böcker (varav 2 på engelska), plus en rapport och en proposition från regeringen. Det är huuuuur mycket som helst att läsa, plus att vi tydligen har salstenta i denna kurs. =/ Två av de tre lärarna vi har denna kurs är dessutom horribla på alla sätt och vis.
Äntligen fått hem mina grejer så jag kan baka igen! 🙂 blåbärsmuffins i ugnen och massa mer gottis pågång! 😃
Extra + i kanten är att det bara är tre dagar kvar tills jag får hem Charlie! 😍
Avverkat min första vecka som naturvetenskapare 🥵 Vad jag har att göra i helgen är följande: Läsa ett kemihäfte, göra färdigt 2 sidor matte, läsa kunskapskraven i biologi, läsa in 14 allmänbildande saker om Spanien, hitta två sidor (en med bra och en med dålig information) med anknytning till biologi som jag ska redovisa om och skriva under ett papper men det sista är ju inte svårt😛
Plockat lingon med klassen idag.
Fyller år imån:)
Suck!!! Jobbigaste veckan någonsin! Börjat i ny skolan och fått nya klasskamrater. Bara att hålla truten och jobba på :P
Jobbat. Fick hoppa in extra, trött som attan!
Även veckohandlat.
Helt slut, 13,5 timmar blev det idag. Härlig lön fick jag också :) Längtar tills nästa lön, den kommer att bli fin! Har bara varit ledig tre dagar denna månad och har sjukt mycket övertidstimmar. Det behövs för nya kaningården kommer kosta en del, men det är det värt! :)
Solbackens kaniner
Just ja, råkade vinna en auktion idag också, en D7000 med två objektiv och väska. Nu har jag en D90, en D7100 och en D7000. :p
Solbackens kaniner
#63 Nämen! Grattis!
#63: Haha råkade? 😂
-' Malin Hultman
Så tyst och tomt nu när min syster och hennes barn har åkt hem till Norge.. Tar tillvara på det genom att bygga burar. Känner att jag kommer vara väldigt effektiv idag, när jag inte har fullt upp med att leka och busa..
15 bast äntligen^^
#64 Tack! :) #65 Haha ja, jag la ett bud men trodde inte att jag skulle vinna :p
Solbackens kaniner
Grattis!
Solbackens kaniner
#67 Grattis! ^^
Väntar på att silikonet i buren ska torka så jag kan måla. Men det är inte torrt förens imorgon.. :o
Tack❤ The notebook❤❤❤❤❤
Firat en kompis som fyller år om 1,5 vecka. Alltså vad är det för fel på oss egentligen..? Har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge, trots att jag jämt känner mig så missanpassad!
Hmm.. väldigt lite aktivitet på planket dom senaste 24h..
Varit i Emmaboda hela helgen och kollat på dragrace! ígår var det även bilträff så vi var iväg från 8-02:30 inatt.. Sen upp vid 8 idag igen.. Kan säga att kroppen är ganska mör men fasen vad kul det har varit! 😃
Yees vart o köpt 1D this is us biljetter :D
Yey, köpt 3 omgångar kompostgaller nu, så nu har jag mina 3 hagar till kaninerna 😛
#76 Jag vill å haa! Har just nu bara 3 hagar.. och behöver 4.. :S
Måste fara till Sverige och köpa några paket xD
~ Kram Nadja ♥
…..
Försöker övertala mamma att jag ska få en kamera ;) är en Canon D1000 för 2000 kr ett bra pris? Då får man alla tillbehör till..
Vår älskade Ellie har börjat få små trycksår på hälarna❤️ sitter och läser på nu.
Så trött jag är😕 Har sedan 21 försökt få mig i säng, men jag var för trött för att orka, men nu järnpiller, bara jag får flugorna ihjälslagna och ödlan matat så… Är inte bra att lägga sig halv 23 och stiga upp 6 lördag och söndag och sedan vara funktionär i nio timmar😴
Hade 30min engelska, 40min håltimme, idrott, 45min håltimme igen innan vi fick gå och äta och sen 50 min NO. Slutade 12.30! ^^
Klar med veckans skoluppgifter. Ska ha tema kaniner resten av veckan❤️
Gunilla… Du skämmer ut Sverige…
#85 Haha, ja hon är ett kapitel för sig!
Charlie har hittat sin nya favoritplats i huset! Fönsterbrädan. Perfekt utsikt både ute och i vardagsrummet. 😃
längtar tills de blir kallare och dags att ta in kaninerna! kan egentligen göra de nu men is inte börja böka in buren och höra på vivvis utbrott på nätterna 1-4 veckor för tidigt :p
Åhhhh såg this is us idag❤❤❤❤
Varit första kaninhoppningsträningen på 4h idag. Såå kul att träffa alla, trots att jag träffat många under sommaren :) Fått hamsterburen städad med och nu blir det säng, har sovmorgon i morgon o får sova ääända till 7 ;)
~ Kram Nadja ♥
Buhu, ont i hela kroppen och dunderförkyld.. Ännu mer buhu att läkarna misstänker att jag har fibromyalgi… 😢
Yttligare en liten unge som inte har ett liv och komenterar att jag ger kaninerna för lite mat på min youtube kanal. Blir så less på det..
På måndag börjar allvaret igen, högskola! 😃
-' Malin Hultman
#93 Spännande, vad ska du läsa?
Kan 22 spanska-glosor och 27 oregelbundna engelska verb i alla former utantill efter en halvtimme.. Redan skolless..
Klippte ut ringar av toarullar och satte ihop till en boll och fyllde en toarulle med hö.. Herrejisses, Charlie blev helt till sig och kastade runt dom som en galning och tuggade på dom! Väldigt uppskattat! 😃 Får nog investera i att köpa lite leksaker till henne. 😛
#91 Usch då, krya på dig! 🌺
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Om några minuter går bilen mot Linköping där vi ska kastrera Ellie. Hålla alla tassar och tummar för att det går bra❤️
#98 Det går säkert finfint! Här hålls tassar och tummar. :3
Förstår verkligen inte varför vivvi ska hålla på att försöka göra upp rangen när snuttis redan undergivet mot henne!
Fixat lite med Charlies bur så nu står hon uppe på ett bord istället för på golvet så hon ser bättre och jag får lättare att städa runt buren och bra med förvaring under! 🙂 Hon är nöjd för hon ser vad alla håller på med och snabeldraken är inte riktigt lika läskig nu när man är mycket högre upp. 😃
MOPPEKÖRKOOOOORRRTTT :DDD
#94: Jag ska läsa informatik ^^
-' Malin Hultman
#103 Spännande!
#102 Grattis😉
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#104 Tack ^^
åhhh selena är så perfekktttt kan inte fatta att hon har konsert i sverige imån och jag inte får gå, jag är så ledsen 😕har alltid gillat henne så kommer hon till sverige så får jag inte gå..
Finslipat härstammningsbevis och köpeavtal. Imorgon flyttar de två först ninbäbiasrna ut till sina nya hem..
Kommer sakna dem sååå trots att jag vet att de kommer att få det bra.
~ Kram Nadja ♥
Ellie har fortfarande ont, men hon har börjat äta lite smått så nu får Critical Care åka in i frysen igen🙂
Gick upp 7 för att hinna till en fotbollsmatch som var långt bort och det ÖSTE ner i slutet… ISKALLT! Byta om till torra kläder, äta i bilen och sedan direkt hem för att byta om och åka iväg och rida en timme. Nu har jag städat kaninburen och ska senare idag fixa finare krokar för koppel mm. Men nu ska jag ängna någon timme åt att plocka ur Hela garderoben… Tur att man gillar fartfyllda helger! ;D
Jaa! 😃 Vi kanske blir shettisägare igen, efter 12år! Mamma träffade en i grannskapet (som även är hennes arbetskompis) och hon frågade om vi ville rädda en shettis p 21år från slakt, och mamma svarade ja då vi ev. kommer måsta ta bort en av våra i höst (😕). Tar vi inte bort någon häst så kommer jag ändå sälja, blir för mycket med två för min del.
Ska upp 3.30 imorgon eller i natt.. Men vad gör man inte för att träffa kaninmänniskor på utställning? :)
Suck, kommer sakna min syrra så mycket! Idag ska hon flytta ut, visste ju detta men nu börjar man inse att det händer :(
Haft en otroligt lat dag!
Två bäbisar har flyttat, så nu har jag bara tre småglin kvar.. Bakat kladdkaka med knäck på och nu ska jag fixa kaninrelaterade saker och lyssna på musik så att man orkar med nästa skolvecka ♥
~ Kram Nadja ♥
Fick med mig en gullig plutt idag från utställningen😘 Tyvärr stamtavle-namnlös och smeknamnslös, men jag kommer på något. Ike och hans flygplansöron fick 92p (!) och hoppade 0+1 på sin första hopptävling! Stolt över min skrutt!
Glad var han också för all uppmärksamhet, satt med honom i knäet för att jag hade tråkigt och då kom massor med barn och ville klappa. Vilken barnkanin min kille är❤️ Som jag alltid sagt, jag tycker bättre och bättre om honom för varje dag som går🙂
Varit uppe sen 03.30 och jag är fortfarande rätt pigg (!?). Kroppen däremot känner av att bära på utställningar inte är bra..
Har ändå haft en rätt bra dag i Forslunda. 92p på min hane med avdrag för vita hår, ojämn färg (pga. fällning) och smutsiga tassar. Helt OK, men tassarna var inte alls så smutsiga för att få avdrag.. Nu var det bara B-klass så det spelar ingen roll. Han fick 37p på kroppen i alla fall! ^^
#114 Jaså, var du också där? Ibland känns det som om det vore bra med namnskyltar, en med "irl" namn och en med ifokus-namn😃 Är ju lite kul att träffa "internetfolk" i verkligheten också😎
såå jääääkla förbannad att jag missa avicii och 50cent!!!
#115 Ja, jag var där :)
Fick sluta en h tidigare idag, yes! :D ska egentligen sluta 4 :D har såå mycket inspiration fortfarande, igår skrev jag jättemycket på word och ska fortsätta nu, har en hel story i mitt huvud.. ihh excited tills folk får läsa den :D
#120 vad skriver du? :D Skulle vara kul att läsa!
Nu är det min tur att använda Noviform, så irriterad i ögat.. Ska troligtvis in till jouren imorgon också med ryggen, 14 år och jag har diskbråck.. F-N 2013 har varit värsta skitåret både för mig, mina vänner och mina kaniner..
#121 en Harry Styles fanfiction, jag tror den kan bli bra om den blir som jag tänkt mig ^^
Ååååh, jag har världens beslutsångest om jag ska låta Charlie bo ute eller inne! Hon trivs jättebra ute och har en bur som är nästan dubbelt så stor som den inne men känns som att hon kommer bli ensam där ute! 😕
Vilken skitdag. Min rygg värker, väldigt långa väntetider för att få tid till sträckbänken som måste gå via en ortoped som tar typ 2 månader att få tag i, ögoninflammation, världens förkylning och lite feber. Nog kunde allt komma på en gång..
#126 usch :( Krya på dig Linnea!
~ Kram Nadja ♥
Har något skräp i kroppen; ont i lederna, lite feber, huvudet dunkar och är trött, någon mer som mår sådär nu i sjuktider?
Ska ändå göra klart veckans skolarbete idag och sen kan jag ägna mig åt kaninerna resten av veckan ❤
Man måste ju älska att vara öronbarn när blodet boskavligt talat forsar ur ena örat och man känner sig lagom lullig och yr i huvudet med värsta smärtan jag någonsin varit med om! 😡😢
Köpt ny bur till den lille som kommer nästa vecka! :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Inget varmvatten när man behöver de som mest!!
Kaninerna har flyttat in och direkt börjar vivvi härja! blir nog jag som får sova i ett annat rum :p
Blev en liten Dexter av den nya 🙂 Bara tävlingsnamn kvar nu^^
Är så stolt över vivvi! hon har vilat heela natten och inte fått sina utbrott som hon normalt får :D
Jag är sååå trött på att vara sjuk nu.
Började förra veckan i turkiet då jag tog medicin som jag fick allergisk reaktion mot. Åkte till akuten är jag kom hem till Sverige och fick massa kortisontabletter osv. Den allergiska reaktionen är bättre, men är fortfarande dunderförkyld och det svider rädd bra i bröstkorgen och halsen :(
Var ut med Skutti innan, hon längtade in till sin bur igen, hon blev nöjd när jag släppte in henne igen^^
Luktat på our moment, luktar precis som justins girlfriend..
Åh jag är så kluven just nu.
Tackade ja till ett jobb med start på måndag (heltid, fast bara en vecka). Vill egentligen inte alls ha jobbet, plus att jag kommer att missa saker i skolan. Vill verkligen inte, men vågar inte ringa och säga nej nu efteråt heller… -.-
Ena underbaringen som följer med och blir ställd (PET) imorgon, någon som ska till Sundspärlan? :D
-' Malin Hultman
För trött för att gå och lägga mig.. Men längtar som tusan efter en sovmorgon så jag mååste ju gå o lägga mig så att den kommer snabbare ^^
~ Kram Nadja ♥
Awww såg love actually för första gången, känner mig så glad ❤❤❤
hahah guu vad jag har börjar sär och slarvskriva mycket!
#141 Sär skrivning förbjuden😇
Ska måla klart buren idag hade jag tänkt och sätta upp sitthylla, sista väggen och börja göra dörrarna.