Lätt att välja?
Hur gick det till när ni valde era kaniner? Var det kärlek vid första ögonkastet? Lång fundering innan ni kunde bestämma er?(Alla är ju så söta) Förbestämt redan innan Vilken ras?, färg osv det skulle vara? Eller hur gick det egentligen till för er? Skulle vara kul att veta :3
För mig så var det nog kärlek vid första ögonkastet, fast det var ett tag sen så jag minns inte riktigt…
Isaac fastnade jag för ´direkt och tingade direkt efter jag såg honom, 3 veckor var han då :)
Plimpy och Phoenix kunde jag inte välja mellan så de blev båda ^^
- Mvh Emma

Jag fastnade för Peachys beskrivning, jag tingade henne redan innan jag sett henne. xD Sen så var det kärlek vid första ögonkastet :) vackraste ninen nånsin!
Min förra kanin dog, och jag kände att jag saknade en liten nin, och kikade runt. Färg, ras m.m spelade ingen roll, ville bara ha som sällskap. Hittade dessa underbara blandisar 30 min från mig. Det var lite svårt att välja, men Molly var den som fångade mitt hjärta.
Jag hade ju tingat Molly redan, och när jag åkte dit kunde jag iofs "byta" men det var lille Molle jag fastna för. <3
Mimmi valde jag inte på det viset, jag ville ha en kompis till Mollymoll och Mimmi var den enda av hennes småsyskon som var honor och inte tingade. Men hon är ju så vacker, så jag föll för henne direkt. ^^<3
**Roxy
**Roxan hittade jag i en djuraffär. Hade planerat ett kaninköp men inte bestämt ras/färg/kön osv. Iallafall, hon och hennes syster var så otroligt underbart gulliga! Det var riktigt svårt att välja imellan dem, men det blev iaf Roxy (:
**Candy
**Jag såg en bild på Candy och hennes syskon på en hemsida, och fastnade direkt! Det var bestämt att jag skulle ha en hona och Candy var enda honan i kullen, därför blev det hon .. (:
**Expo
**Jag hade haft kontakt med Eve enda sen kullen föddes och alltid varit lite smått kär i hanen. Det gick månader och han flyttade inte, så när han var sex månader tyckte jag att han faktiskt skulle få komma hem till mig (A)
**Sera
**Sera är ju då inte min, utan bara min foderkanin. När jag fick höra att Jenny skulle sätta ut henne på foder kontaktade jag henne direkt och bad om att få hem denna lilla vita skönhet ;d
**Chevy
**Chevy kmr ju från en egenuppfödd kull. När hon var ca 5 dagar så kände jag direkt "Detta är en kanin jag vill spara" Så det blev helt enkelt hon som blev kvar.. :)

Gubben fick jag tillsammans med hans bror av en kompis som skulle avliva dem om inte jag ville ha dem. Gubben lever än idag och är nu 8 år. Kotten, hans bror, levde bara ett par dagar efter jag fått honom. Han rymde och blev påkörd…
Skutt är född här, Gubbens son… Vi sålde Skutt tillsammans med en viltgrå kullsyster. Jag var säkra på att båda var honor, och därför skulle kunna vara tillsammans. Men så fel vi hade, Skutt var en hane och systern en hona, och ja, ni kan tänka er hur det gick:( Dem fick ungar tillsammans, och jag fick ta tillbaka Skutt OCH en av ungarna som inte blev sålda. Pelle döpte jag den ungen till.
Figaro Fick jag förra året av en kompis. Jag ville jättegärna ha en av ungarna i kullen, men fick inte välja själv. Hanen i kullen skulle min kompis behålla själv, och honan var inte min kompis säker på om hon skulle överleva.
Schneewittchen är honan i samma kull som Figaro. Hon överlevde och i våras fick jag henne eftersom min kompis familj skulle flytta och inte kunde ta med sig alla kaniner. Felet på Schnee är att hon inte verkar se, och hon gungar huvudet från sida till sida. Det har hon gjort hela sitt liv.
Så, jag har inte valt några av mina kaniner:) Det är helt enkelt ödet som fört oss tillsammans:)

Hmm… ska se om jag kommer ihåg ^^
Letade efter en kanin på blocket med bur + tillbehör, blev en Zorro. Efter några mån var jag på jakt efter en vuxen hona som kompis till Zorro, en Lina hämtades.
Pyssel (avliden) tog jag hand om tillsammans med hennes syster "tillfälligt" då de skulle avlivas. Pyssel fick stanna - ren kärlek där.
Med Gotlandskaninerna har vi enbart gått efter härstamning och vilka genbanker som ligger inom rimliga avstånd.
Varför vi valde Gotlandskaninen? För att det är en svensk lantras som är frisk, sund och härlig ^^
Har aldrig köpt en kaninunge XP
Vi ville ha en hermelin men det spelade ingen roll vilket kön. Vi for till gamla klutmarks station och tittade på några kaniner. Det var två hermeliner kvar och det var två honor:) Vi valde frallan för att hon var mer nyfiken och var lite mindre i storleken och gulligare;P Vi tingade henne och hämtade henne efter typ 4 veckor

Engla: Jag & Fanny hade bestämt oss för hermeliner och Fanny hade redan valt ut sin kanin - en svart manteltecknad hona. I samma kull fanns också en svart, en viltgrå och en viltgrå manteltecknad. De var självklart jättesöta, men jag fastnade inte riktigt för någon av dem. Strosade omkring lite i kaninhuset & böjde mer ner för att titta i en av de nedre burarna. Där satt det sötaste jag någonsin sett. Engla var liten och liiite fluffigare än de andra, men det var inget jag tänkte på då. Hon var otroligt söt, jag fick hålla henne & hon nästan somnade. Hon var så söt att det liksom gjorde ont! Henne ville jag direkt ha.
Essy: Skulle behålla en av mina ungar & jag var lite fundersam. Hon & jag passade bäst ihop av ungarna i kullen och jag tyckte om hennes temperament. Dessutom verkade hon gilla mig. Jag ville egentligen behålla Liam, men han var en hane. Samma med Isak. Då var det Tyra, Freja och Essy kvar. Hade en som ev. var intresserad av Freja och jag kände att jag & Essy, vi hörde ihop helt enkelt.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Mimmis (blaskigtkaffe) kanin Nova fick ungar å frågade då om jag ville ha en å jag blev genast intresserad. Åkte dit å träffade dom första gången då dom var några veckor gammal, å fastnade direkt för Alfred, å bestämde mig då på direkten att honom skulle jag ha! Dock visste vi inte kön å sånt då, men det spelade ju ingen roll eftersom jag inte hade någon kanin innan å så..
Jag blev sugen på en kanin till, som sällskap till Alfred å kollade runt på blocket å hittade annonsen på Saga å hennes syskon, å efter jag pratat en del med uppfödaren så bestämde jag mig för att ta hem henne :)
När Elsa fick ungar förstod jag på direkten att jag inte skulle klara av att sälja allihop, å bestämde mig rätt snabbt för att behålla Leo egentligen, men så ville min brorsfru å brorsdotter ha honom, och så hittade jag ingen köpare till Theo å tyckte om honom så mkt å då bestämde jag mig för att behålla honom själv istället :D

jag kom bara rakt in i djuraffären och sa: den kaninen ska jag ha

Jag var inne på blocket för att kolla på söta djur, som vanligt. jag klickade på en annons och jag föll direkt för Jappo! Jag skrev ut hennes bild och massa skötselråd och gjorde en dikt om henne och tjata och tjata på mamma, Torsdagen en dag före sa mamma och Dan äntligen Ja, så på fredagen bar det iväg :d

Kärlek vid första ögonkastet <3

Kärlek vid första ögonkastet:D <3
Zack: Det var februari, mörkt, kallt och ingen "kaninköparperiod". Och lille Zack satt som ensam kanin i en djuraffär. Jag blev kär. <3
Saknar honom…
Kiwi: Kände faktiskt inget speciellt i djuraffären, men köpte henne ändå. Väl hemma blev jag kär. <3
Nowa: Total kärlek vid första ögonkastet! <3
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

^^ Gullit
Vi åkte bara och tittade på Ping Pong och Lollipop. Jag skulle åka och titta på fler senare, och trodde inte jag skulle köpa någon. MEn fastnade direkt för dem och köpte dom direkt ;).
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Kärlek vid första ögonkastet! Laban var 2-3 veckor när jag träffade han första gången. Uppfödare plockar ut alla 5 unga en i taget. Den sista av ungarna är en svart hane som är så sööt. När jag får han i min hand så börjar jan kissa och jag säger nästan direkt att det är han jag vill ha och jag nu bor han här
Jag ville ha en svart eller en vit kanin, de var jag helt säker på. En bekant till mamma skickade en bild på en jättefin kanin från en djuraffär men de kändes inte rät så jag avstod någon dag senare sa en kompis till mig att hennes kusin som jag också kände hade fått kaninungar och att de fanns en vit!
Jag "tingade" ungen och fick massa bilder på honom när han var liten och jag tyckte han var riktigt ful så jag var inte helt 100 om jag verkligen ville ha honom så vi bestämde attt jag fick ha honom i en vecka och se efter, när han kom hem till mig så klickade de bara och han var den sötaste kaninen jag sett.
vivvi är då snuttis unge , egentligen var jag helt inne på att min andra kanin skulle va en jätte men när jag fick se henne så var hon super söt och jag kunde inte säga nej.
Yatzi, planerade jag länge, försökte hitta en uppfödare i närheten vilket jag fick tag på sen var de bara frakten som var problemet vilket vi klöste sen, när hon kom till mig var hon fel färg, hade "tingat" en gul och fick en viltgrå och jag tyckte inte hon va så vacker, mager och lång. Men när hon ätit till sig lite och blivit bekvämt var hon en så otroligt snäll och fin kanin!
Vilken rolig gammal tråd som ploppade upp! 👍
Smilla: Kärlek vid första ögonkastet. Hon var 3 dagar gammal när jag såg henne första gången och då sa jag "är det en hona ska jag ha henne" och så blev det.
Flizan: Velade mellan henne och ett kullsyskon men tillslut blev det henne
Viola: Skulle igentligen inte ha fler kaniner men sedan fick mamma en kull med 3 blåa och 1 blåguljapan. Jag vad såld haha Och Viola var enda blåa honan (den blågula hann bli tingad), så blev hon, men det var ett mycket bra val!
Ella: Ville ha en dvv rex igen efter Gruffs bortgång. En jag känner skickade bilder på bland annat Ella, och blev helt såld i henne så åkte och köpte henne
Dumle: Omplacering. Skulle avlivats så jag åkte och hämtade honom. Men han har helt underbart utseende!
Iza: Omplacering. Men supergo kanin som jag inte haft så länge.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Amai valde mig jag sträckte in handen i buren och han var den första som skuttade fram och pussade mig på handen och jag föll direkt.
Pocky var kärlek vid första ögon kastet då jag skulle in och köpa hö på en djuraffär hon var den sista i kullen som var kvar och jag bad om att få hålla henne och direkt när jag fick henne i famnen visste jag att hon var den rätta för mig.
http://www.youtube.com/user/lazyasshika