Tipex, presentation och frågor
Tänkte att jag kunde presentera min familjs nykomling, Tipex och samtidigt kanske få hjälp med lite frågor.
Han är helt fantastisk. Hämtade honom förra onsdagen (så en vecka idag), han är tam och kommer fram för att gosa. Han är nyfiken speciellt på den andra djuren (katter och hund, som vi självklart inte lämnar ensamma med honom). Vi vill ju gärna ha honom lös så mycket som möjligt, frågan är om vi kanske inte kan ha det än? Han har på dessa dagar börjat hoppa riktigt högt och kan numera själv ta sig upp i soffan, vi hade bestämt att han inte fick vara där eftersom han några gånger kissat i soffan. Han tog sig i stället upp själv (varje gång jag tog ner honom ville han upp igen) och efter några sådana gånger så kissade han… kan man på något sätt lära honom var han ska kissa? Jag tror inte han gör detta för att markera utan mer för att han inte vet och inte kan hålla sig…

Han är en korsning mellan dvärgvädur och rex. Glömde fråga förra ägarna om exakt ålder (går det att räkna ut i efterhand?) men han äter hö, pellets och grönsaker/frukt med god aptit och bra mage. Ger honom cujo complet och är lite osäker på exakt hur mycket jag borde ge. Tycker fortfarande han är lite tunn och ger för tillfället 3 matskedar.
Du kan nog öka upp ransonen med pellets, 3 msk låter väldigt litet för en unge av den korsningen. Eller ja, till vilken unge som helst.
Håller på att öka den för honom men långsamt, igår fick han 4 msk och magen är inte riktigt lika bra som den brukar (dock inte dålig heller) så blir nog 4 idag med.
Någon som har förslag på kissproblemet? Vill ju ha honom lös så mycket som möjligt men det är inte lätt när soffan och hundbäddarna blir kissade på.
Testa att lära honom att "gå på toa". Ställ in en toalett (låda med låga kanter) och lägg i strö i lådan. Lägg sedan i lite kiss och bajs i lådan så lär han sig förhoppningsvis att det är där man ska göra sina behov :)
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
Det håller vi på med ^^
Några fler råd?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inga fler som har råd om att få honom rumsren? Eller om mer exakt hur många veckor han är? (Han är väldigt liten och väger under 500gram)
http://s822.photobucket.com/user/Jinza92/media/20130904_233924.mp4.html
En film med Tipex, bland annat fick han smaka på banan