Bildtråd - Livet enligt Joppe.
Här är en tråd om min min kanin Joppes liv. Han är en japanfärgad holländarkille och mitt lilla hjärta! Han har varit hos mig i två veckor i skrivande stund och jag tänkte lägga ut några bilder i veckan och berätta vad vi gör :)
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3
Idag har vi klippt klor och det gick ganska bra. Jag förstår dock inte vitsen varför jag måste vara stilla och inte får putta på mattes armar. Hon är ju i vägen! Jag blev lite stressad när matte skulle komma på vilken ställning som passade mig bäst. Jag vill INTE ligga på rygg i henne knä. Så jag fick sitta och slicka på hennes arm när hon klippte några klor och när jag var lugn och sansad så fick jag äntligen skutta runt en stund igen.
Synd bara att min jäkla matte inte låter mig vara frigående än.. Tydligen av dom dumma anledningarna att "det finns lösa sladdar" och att "jag är inte rumsren än".
*Skakar på mina stora öron så de flappar* Nu ska jag vila lite innan nästa race. Vi hörs
/ Joppe da bunny.
Edit av matte: Ska flytta om ett kort tag så jag har packat ner alla sladdskydd m.m och har bara lampor som jag måste ha framme, därför får Joppe inte vara ute så mycket som han vill :P
Fin är du lillJoppe
Nu är vi Näääästan där. Majoriteten av nattens spillning hamnade i toalådan. Snart är jag rumsren och då blir livet roligare för då blir jag frigående, YAY :3
/ Joppzter
Ett tips? till Joppes matte är att lägga en matta på burtaket när han springer lös :) vår lilla skrutt vill alltid hoppa upp på burtaket och råkade fastna med tassen i gallret en gång! Det gick bra, men efter det är det alltid matta/filt på taket som gäller när hon är ute :)
Sötnosen!
Men ser extremt farligt ut med alla sladdar :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Om du läser i #1 så ser du varför det är som det är :)
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
#7 Sorry, missade det, satt vid telefonen 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack #7 :)
Fixar iordning ordentligt när jag kommit tillrätta på nya stället :)
Min framtida karriär har påbörjats.
De här ENORMA, roliga pinnarna med trä på sidan har jag skuttat över idag. Lite skeptiskt i vad mer exakt jag ska göra än att putta ner dem med nosen när jag sätter min lukt och nosar på dem är jag ju ..
Men morsan verkar gilla när jag skuttar över så jag gjorde det tre, fyra gånger.
Men nu ska jag lattja med lillasyster Tindra (som för övrigt är en katt, men vi är bästisar endå) innan det är dags att buras in igen .. Vadå rumsren? Jag är hur ren som hellst, tvättar mig hela tiden!?
Peace out
/ Joppzter
Edit av matte: Det gick hur bra som hellst med rumsrenheten tills i förrgår. Då helt plötsligt gör han båda behoven utanför lådan?
Vad hände? :O
Någon som har en idé?
Putt
Antagligen hormonkick
//Joanna