Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1024 ggr
galaxens
0

Arg kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en kaninhona på 5 månader som börjat bli agressiv när man skall ta upp henne och klappa henne. Har tidigare gärna krupit upp i knät. Hon kommer gärna till mig om man bara inte skall ta henne. Vad skall jag göra när hon (anfaller), tror ni att detta är övergående??

Mysofi
0

Hon kanske har kommit i tonåren??

Jojsan
0

ja. troligtvishar hon kommit in i tonårsåldern. beetendet lär gå över.. man får ha tålamod..

[mangaa]
0

Ja jag tror också det är tonåren , lycka till

Tina-A
0

Tror också det kan vara tonåren. Håll på med henne så mycket du kan och så kommer hon ur tonåren efter ett tag :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Vemsan
0

Jag tror att det är samma som ovanstående har skrivit, tonåren! Den brukar komma vid 4-8 månaders ålder, när kaninen börjar bli könsmogen, typ.

Hälsningar Vemsan

Sandra-
0

Min kanin gillar inte heller att bli upptagen ur buren, hon brukar bli jättesur då man försöker (och hon är inte i tonåren). Men det har inte blivit av att jag försökt lära henne det, då hon ändå springer ute hela dagarna och det går bra att lyfta henne när hon är på golvet.. Tror nog att det är för att det är "hennes ställe" lixom.. Men det är nog bara tonåren när det gäller din kanin, hoppas att det går över snart! :)

galaxens
0

Tack för svaren, förutom att hålla på med henne mycket skall man säga till (fya) henne när hon (anfaller) eller skall man bara lossas som inget har hänt och ha på sig handskar??

Sandra-
0

#7 Du kan säga "fy" eller "nej", men ta inte bort handen, för det är ju det hon vill. ;)

galaxens
0

okej, det skall jag göra! TackGlad