Aggressiv
Jag har en hane hemma på 1 år, han har blivit väldigt aggressiv och bitsk i buren och utanför. Han var världens snällaste för någon månad sen, men han har spårat ur. Jag tycker att han är för gammal för att vara i tonårsperioden nu? han biter en när man har han uppe i famnen, han biter ganska hårt. Han har slutat lyssna på mig helt! Jag vet inte vad jag ska göra?😭
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Är det ett agressivt eller osäkert/skyggt beteende?
Har du/ni kollat upp så han inte har ont någonstans?
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#1 ja vi har kollat upp så han inte har ont. Han är inte skygg då han kommer fram så fort man passerar.
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
attackerar han om han springer lös? biter han så hårt att de kommer blod eller blir avtryck? vägrar han släppa taget?
Jag ser dom tecken på att en kanin är aggressiv annars tror jag din bara vill testa dig eller tycker du luktar annorlunda eller så är de en början på aggressivitet.
#3 jag har inte han lös då han gärna rymmer, han har bitit så det börjat blöda ett par gr, han släpper i princip direkt.
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Bara för att en kanin biter tills man blör så betyder inte det att han/hon är agressiv🙂
Opal slet upp ett stort köttsår på min vänstra hand, men hon är inte & har aldrig varit agressiv för det😊
#5 upprepade gånger såklart.
#6 Har fått det upprepade gånger av Opal, som sagt är inte hon agressiv för det😉
Brukar han ha öronen bakåtfällda?
Ett bett är en aggressiv handling oavsett om det är i försvar eller som attack.
Bettet kan bero på hormoner, reaktion på smärta, det kan vara en förändrad upplevelse av omvärlden som leder till otrygghet, o.s.v.
Det är jättebra att ni kunnat utesluta hälsoproblem.
Ett års ålder är inte den typiska tonårsåldern. Har du sett hans uppväxt och om han kom in och ur tonåren som han ska?
Har något hänt som har skrämt kaninen? Det kan vara så att kaninen blivit skrämd av något och förknippat det med dig eller en särskilt situation och då blir kaninen rädd och vill försvara sig.
Skulle det vara så kan det tränas bort med träning av tillit och med tiden. :)
#9 jag köpte han vid 6 månader, så jag har inte sätt han när han gick igenom tonåren :(
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Åh nej så synd! Bästa Molle..
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner