Få kaninen rumsren?
Nu blir jag snart galen! Jag har haft min lilla boll i två månader men han vägrar bajsa i lådan. Han har valt ett annat ställe där man inte kan ha lådan. Jag har försökt med att blockera och det funkade men när jag öppnade igen så gick det inte längre. Sen har jag satta andra saker men det funkade bara ett tag, sen bajsade han på dem. Jag har också provat att spreja lite, lite parfym men det funkar inte heller. Inte att flytta över allt som kommer utanför lådan, heller.
Han ska ha låda så nu behöver jag tips?. Han är 4 månader så kan det vara att han är en unge och inte fattar riktigt?
MVH Celina
Flytta lådan till det ställe där han bajsar😃
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
#1 Står ju det i #0 att man inte kan ha lådan där 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Det går ju inte.
MVH Celina
Ups hehe…🤪
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
Jag har försökt att flytta allt till lådan, som jag sa. Men vi höll inte på så länge, tålamodet tog slut -.-
Men är det värt att försöka igen?
MVH Celina
Det är i buren eller? Du kan inte testa att typ ha höet där och matskål osv? Varför går det inte ha lådan där? Testat med en annan låda?
http://pillasddv.weebly.com/
#6 Det är en vägg där och det är så pass litet område och som jag sa har vi satt
leksaker, matskål m.m. men det funkar inte.
Någon som vet vad jag ska göra för att få honom att bajsa i lådan där den står nu?
MVH Celina
Låt honom äta i närheten av lådan kanske??
alltså nu får du nästan ta ett kort på där han bajsar så vi får se och kanske komma med lösningar :D
egobitch_ @ instagram
Han äter i samma rum som lådan.
Men det behövs väl inget kort? Jag undrar hur jag ska få honom att bajsa där lådan står nu. Den ska inte flyttas.
MVH Celina
#10 tänkte på eftersom du sa att du inte kunde ha en låda där! Men okay, nej jag har ingen aning tyvärr :/
egobitch_ @ instagram
#11 Nej, det är jättesvårt, inte ens jag vet och jag har haft 4 kaniner innan denna :)
---------------------------------------
Just nu är han såhär könsmogen eller tonåring eller nåt, kan det spela inn?
MVH Celina
#10 Tyvärr så får du anpassa dig efter din kanin, var han valt att ha sin toahörna. Var glad att han ens använder ett hörn och inte har hela buren som toalett!
Jag la i lite kiss och bajs i lådan och då blev min kanin rumsren ! :)
Vad är det för låda du har?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#13 Han bajsar i halva buren.
#15 En hörntoalett.
Men jag har gjort rent nu och han har bajsat i lådan sen i eftermiddags.
MVH Celina