Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 655 ggr
Flippa
0

Stampar :/

Börjar bli lite orolig för Filippa. Hon stampar jätte mycket och ofta i marken! Själv blir jag rädd då hon stampar :( varför stampoar dom? Är det bara för att dom är rädda eller? Kan man typ göra något åy detta?

Flippa
0

Hon stampar flera gånger om dagen ibland!

Noa-Nisse
0

hon gör nog det för att hon har blivigt skrämmd, och vill att det som skrämmt henne ska bli rädd för stampandet. tror det är så iaf

Medarbetare på Hundar.ifokus

callo
0

Stampar hon flera gr om dagen är hon antagligen väldigt orolig och har blvit skrämd, testa kanske sätta buren på en annan mer skyddad, lugnare plats eller ta in henne.

Flippa
0

Hon har ju en väldigt lung plats! På altanen.

callo
0

Vet ju inte vad dina rutiner är om dagen men vissa kaniner stampar också när dem är väldigt varma, hon har ju lång päls så kan ju vara det om hon inte har bara skugga. Eller så kanske hon vill komma ut i hagen mer, lite svårt att säga när man inte vet hur hennes situation är.

Flippa
0

#5 Okej

[Zoie]
0

Oftats är det när dom är rädda för något /någon det kan vara ett/en djur eller en människa . I vår sommarstuga har grannen en hund som jämt springer över till vård gård för att leka med mig då börjar zoie stampa i sin bur och blir helt vild. Och ungefär 1 timme efter hunden har gått hem lugnar hon sig ;P

Denna kommentar har tagits bort.
[Niike]
0

Alpha stampar också ofta, ibland flera gånger om dagen. Ofta är det när man har lyft upp henne och släpper ner henne igen, för hon tycker inte om att bli buren. Ibland kan hon bara hoppa iväg och stampa till när hon springer helt normalt. Vet inte varför…

Sjooja
0

*putt*

Flippa
0

*putt*

Muppen
0

Jag har hört att kaniner stampar för att varna andra för fara, eller läst