Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 756 ggr
Wellcraft
5

Nu är hon hemma! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen är efterlängtade Nidalee hemma! Lite blyg än så länge men det är ju första dagen :) Sitter mest i huset, men har redan förstått vitsen med att toaletten och har plundrat kattgräset jag gav henne :) Fler bilder kommer när hon är mindre blyg :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Tilde!]
0

Åhh, vilken sötnos grattis till nya vän!!

claravincent
0

Så söt!!

[Rabbitte]
0

Vad fin hon är. Lycka till med din nya vän😊

fsigge
0

#3 ser det inte liite ut som Hoppsan när han var liten?

Frida

sarakaka
0

Jättefin kanin! Grattis! :)
Vill du berätta hur hon kommer att bo och ha det? :)

Wellcraft
3

Hon kommer bo inomhus, ska köpa en utebur så hon kan vara ute på sommardagarna dock och knapra gräs och leva lite naturligt!
Inne kommer hon självklart vara lös i mitt rum! Hon ska bo i bur tills hon känner sig hemma ordentligt sen ska gallret bort :)
Ska sätta upp grenar att gnaga på längst listerna och lite annat som en kanin kan tyckas vara skoj!
Samt en extra stor bolåda utanför lådan och en korg med lite handdukar/filtar att gräva och sova i.
Är nästan alltid på mitt rum men den tiden hon är ensam ska jag ha radio på så hon hör röster hela tiden. 
När hon är färdigvuxen ska även en sele beställas så hon kan få komma ut lite samt träna hoppning.
Hon kommer få massa mys och uppmärksamhet och bli en kär familjemedlem ❤️

Min förra kanin sov alltid bredvid mig i min säng om natten, så jag hoppas hon kommer vilja göra det med. Då han var en svårflörtad hermelin så borde det inte vara så svårt med en dvärgvädur tycker jag 🙂

Tids nog ska hon även vaccineras och kastreras. Försäkring ska tecknas så fort som möjligt även det :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
2

Just nu får hon 1 dl stampe pellets (då hon växer och är liite mager, ska dra ner till runt en halv dl när hon vuxit klart) och en matsked havre.
Tycker ni det låter bra? Hon ska även få lite färska grönsaker var dag självklart. Idag fick hon liite broccoli, roman sallad och gurka (för extra vätska). Hon verkar än så länge vara bra i magen trots lite "främmande" mat.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Rabbitte]
2

#4 Visst finns det likheter🙂

Zebra02
0

Bara så att du vet är isbergssallad inte bra för kaniner be kan bli drogade (stavning) av det.

Wellcraft
0

#8 så söt! #9 men det var roman sallad, en mycket nyttig sallat :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Zebra02
0

Vet, bara sa det.

[Cocomo]
0

#9 Aldrig hört talas om att kaniner skulle bli drogade av isbergssallad?! Har du nån källa som man kan läsa där det står? 🙂

Supersöt liten kanin! Lycka till med nya familjemedlemen! 🙂

Zebra02
0

Står i mina två kanin böcker.

[Cocomo]
3

#13 Säger mig ingenting! Har du nån vetenskaplig källa som du tagit det ifrån får du gärna hänvisa till den och lägga in en länk eller nån text överhuvudtaget där det står att det stämmer förutom dina två böcker?

Efter lite sökning på nätet så kan jag inte hitta en enda text som skulle styrka att kaniner skulle bli drogade av isbergsallad och ärligt talat så var det nog det dummaste jag hört. Däremot står det på flera ställen att det är en stor MYT som härstammar från England och USA så du får nog ta ändra i dina kaninböcker!
Förlåt för OT ts. 🙂

VildaVittra
2

#14 Tänk på tonen!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fsigge
0

#13 nej kaniner blir inte drogade av isbergssallad. Däremot kan dom få riktigt ont i magen av en för stor mängd eftersom att det inehåller så mycket gas.

Frida

Zebra02
0

Här är texten

[Cocomo]
0

#17 Men beatrix potter skrev väll sagor för små barn? Inte faktaböcker? Vad är det i salladen som skulle vara sövande? För det innehåller ju mest vatten. Har inte hittat någon annanstans där det står att sallad skulle vara drogande men en hel del texter om att det är en myt så därför vill jag gärna veta vart du fått denna informationen ifrån? 🙂

Nu är jag inte otrevlig! Jag vill gärna bara veta vart informationen kommer ifrån!

Återigen, förlåt för lite OT ts! 🙂

Zebra02
0

Allt om kaninen av David Taylor.

sundsby
1

håller nog med