Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 632 ggr
Mantissa
0

Förrymda kaniner!

Såg i morse när jag skulle till jobbet att kaninerna i uteburen lyckas flika upp nätet i ett hörn på uteburen och nu är på fri fot! Hjälp, hur gör man? Den ena är ganska tam, men den andra kommer bli riktigt svår att få fatt i! Var tvungen att lämna dem ute när jag åkte i morse för hundarna hade skrämt dem så de krupit in under stallet..

bustjejen
1

När mina har lyckats rymma så har de hållt sig i närheten av buren eller på tomten där de brukar vara ute i sele.

Öppna upp buren om det går, ställ in mat, och något gott, så kanske de hoppar in själva. Annars så är det bara att hålla utkik i buskarna och på ställen där de kan tänkas söka skydd.

Den som är mest svårfångad kanske går att ta med en håv eller liknande.

Mantissa
0

Ja något måste jag ju göra. Det kanske inte är så dumt om de håller till under stallet. Om jag kan näta in runt hela borde jag kunna locka fram dem med mat och vatten..
Jag tror inte de går tillbaka till buren, för den ena flyttade in igår (skulle paras). Han som bodde där sedan tidigare (den skyggare)följer nog henne i hasorna vart hon nu tar vägen.

fridaaocrazy
0

Oj… :O Ja, öppna buren och ställ in allt de gillar, pellets, hö, grönsaker osv

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Mantissa
4

Kan med glädje meddela att kaninernas är infångade! Honan gjorde det så lätt för mig att hon hoppade in i stallet och in i en box. Hanen gav mig lite mer Motion, men ändå mindre än förväntat

Ried
0

#4 Härligt! :) Jag funderade lite hur det skulle gå men förstod att det skulle lösa sig. Hade tyvärr inga tips? jag kunde ge tidigare

tlover
0

#4 vilken tur du hade, vanligtvis brukar honorna vara svårare (i alla fall om hanen är okastrerad och man har honor i närheten)

l'm back

Mantissa
0

#6 Jo tur hade jag allt. Men just denna honan var ganska tam. Hanen lite mindre

[00emi07]
0

vad bra!